Μετά την ολοκλήρωση της φάσης Α.10 του Ειδικού Πολεοδομικού σχεδίου καθώς και με τα εργαλεία που μας δόθηκαν σας καταθέτουμε τις προτάσεις μας για την επιλογή του βέλτιστου Σεναρίου με παρατηρήσεις – πρόσθετες παρεμβάσεις επί αυτών.
Επιλογή σεναρίου
1ο Σενάριο
Απορρίπτουμε το πρώτο σενάριο καθώς είναι μια παραγωγή του χθές και πιο συγκεκριμένα αποτυπώνει της ήδη υπάρχουσες χρήσεις του ΓΠΣ Κατερίνης καθώς και του ΣΧΟΟΑΠ Παραλίας και των ήδη υπάρχον χρήσεων των ΖΟΕ της περιοχής της Δ.Ε.κορινού
2ο Σενάριο
Απορρίπτουμε και το δεύτερο σενάριο διότι δημιουργεί σε κάποιες περιοχές όπως του παραλιακού δρόμου που συνδέει τους οικισμούς Περίστασης Παραλίας με χρήσεις Υψηλής παραγωγικότητας επίσης δεν υπάρχουν προς πολεοδόμηση και επιπλέον περιοχές του Παραλιακού μετώπου
3ο Σενάριο
Επιλέγουμε το τρίτο σενάριο όμως με κάποιες παρατηρήσεις – Προτάσεις
Συμπεράσματα- Προτάσεις
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ 01
Να συμπεριληφθεί ο οικισμός Ολυμπιάδα εξ΄ολοκλήρου και να αποτυπωθεί ως περιοχή Παραθεριστικής Ζώνης Β’ Κατοικίας σύμφωνα με τα παρακάτω στοιχεία – σχετικές εγκρίσεις:
Σχετικές εγκρίσεις:
Α. Καθορισμός Ζ.Ο.Ε. στην περιοχή Αγροκτήματος Κορινού.
(ΦΕΚ 1010Δ/23-11-1995)
Β. Έγκριση σχεδίου ανάπτυξης περιοχών δεύτερης κατοικίας (ΣΧ.Α.Π.) μέσα σε εγκεκριμένη Ζ.Ο.Ε. της Κοινότητας Κορινού.
(ΦΕΚ 210/18-03-1997)
Γ. Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων.
(Απόφαση 73697/06-11-1997 Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.)
(Παρατήρηση:με ισχύ έως 31-12-2007)
Επειδή δεν υποβλήθηκε εμπρόθεσμα αίτημα παράτασης ισχύος των περιβαλλοντικών όρων συντάχθηκε και κατατέθηκε νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)
Δ. Έγκριση Πολεοδομικής Μελέτης.
(Απόφαση 9625/04-03-2004 Υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.)
Ε. Έγκριση Μορφοτυπολογικής Μελέτης.
(Απόφαση 43/2011 του Δ.Σ. της Κοινής Α. Ε. Ο.Τ.Α. Αξιοποίηση Ακινήτων Παραλίας Κορινού «ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ»)
Στ. Έγκριση μείωσης Καταφυγίου Άγριας Ζωής
ΦΕΚ 336 Δ 24 07 2015 ΚΑΖ
Βασική μας πρόταση είναι να συμπεριληφθεί ο οικισμός Ολυμπιάδα εν συνόλου στο ειδικό πολεοδομικό σχέδιο της περιοχής καθώς ουδέποτε κατέπεσε το ΦΕΚ Πολεοδόμησης του οικισμού και μπορεί να οικοδομηθεί σε Ζώνη Ειδικής Προστασίας ΖΕΠ, επίσης με την 1936/2019 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας ΣΤΕ ακυρώνει τους Περιβαλλοντικούς όρους του οικισμού με το σκεπτικό την μη ολοκλήρωση εφαρμογής των Ζωνών προστασίας όπου έως και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί το ΠΔ τους.
Οι όποιες επεµβάσεις προτείνονται στην περιοχή μελέτης, σέβονται το περιβάλλον στοχεύοντας στη δημιουργία καλύτερης ποιότητας ζωής των πολιτών και εναρμονίζουν τον άνθρωπο με το φυσικό περιβάλλον.
Παραλιακή Ζώνη Κορινού
Λόγο του ΦΕΚ 1010/23.11.1995 περί καθορισμού Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ). Συγκεκριμένα οι προτάσεις μας αφορούν την παραλιακή έκταση της Παραλιακής Ζώνη του Κορινού, που σήμερα δραστηριοποιούνται χρήσης όπως καταστημάτων ξενοδοχείων παραθεριστικής κατοικίας που βρίσκονται στην παραλιακή οδό, δυτικά της έκτασης του Οικισμού της «Ολυμπιάδας».
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ 02
1. Προς πολεοδόμηση παραλιακής έκτασης που βρίσκεται δυτικά και ανατολικά της παραλιακής οδού της Περιοχή 6Α και 6.2 σε βάθος 200 μέτρων δυτικά ή διερεύνηση των χρήσεων σε χρήσης Τουρισμού Αναψυχής
2. Στην κεντρική οδό που συνδέει την παλαιά εθνική οδό με τον οικισμό να δίνεται η δυνατότητα εγκατάστασης μη οχλούσων δραστηριοτήτων και καταστημάτων, οι οποίες είναι εγκαταστημένες και σήμερα.
ΔΕ ΠΑΡΑΛΙΑΣ
Στην ως άνω περιοχή που μαζί με τον οικισμό Ολυμπιακής Ακτής είναι η μεγαλύτερη παραλιακή τουριστική ανάπτυξη τόσο εντός των οικισμών όσο και εκτός, εντός της παραπάνω περιοχής βρίσκονται δημοτικές εκτάσεις που σήμερα λόγο ΣΧΟΟΑΠ ή ΓΠΣ δεν αξιοποιούνται κατάλληλα με τις ανάγκες της εν λόγο περιοχής.
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ 03
Να συμπεριληφθεί και να αποτυπωθεί ο παραλιακός δρόμος που συνδέει τους 3 Δήμους Μελέτη Ηλία Σεϊταρίδη Ή την προμελέτη επί θητείας το Σάββα Χιονίδη και να χαρακτηρισθούν οι περιοχές ανατολικά του παραλιακού δρόμου εν συνόλου έως τα διοικητικά όρια του Δ. Κατερίνης σε περιοχές:
1. Τουριστικές
2. Aθλητισμoύ
3. Αναψυχής (Καταστήματα, κέντρα διασκέδασης κτλπ σε εκτός σχεδίου περιοχές)
4. Πολιτιστικών λειτουργιών
5. Προς πολεοδόμηση περιοχές πέριξ των δύο οικισμών
Κεντρική οδό Περίστασης Παραλίας
Επί της οδού και συγκεκριμένα νότια και βόρεια της οδού υπάρχουν εγκαταστημένες χρήσης καταστημάτων βιοτεχνικών χώρων ξενοδοχείων κτλπ.η οποία οδός, είναι η κύρια οδική αρτηρία διπλής κατεύθυνσης με ήδη υπάρχων βοηθητικό παράπλευρο δρόμο και απευθείας σύνδεση με Εθνική οδό.(κομβικής συμμασίας)
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ 04
Να συμπεριληφθεί σε όλο το μήκος της οδού και σε βάθος 200 μέτρων και όχι μόνο ως τον οικισμό Καλλιθέας η χωροθέτηση χρήσεων ΠΕΔ Αστικών Εξυποηρετήσεων (Προς Πολεοδόμηση ) με χρήσεις κεντρικών λειτουργιών.
ΝΕΟΚΑΙΣΑΡΕΙΑ
Στην θέση «Τριαμισάρια» την οποία διαπερνά η 13η Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης Ελασσόνος.
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ 05
Να συμπεριληφθεί σε όλο το μήκος της οδού και σε βάθος 150 μέτρων η δυνατότητα χωροθέτησης μη οχλούσων δραστηριοτήτων και καταστημάτων καθώς και Συνεργείων, Εμπορικών Καταστημάτων κτλπ, διότι σήμερα ήδη υπάρχουν εγκαταστημένες δραστηριότητες των χρήσεων.
Γενικές Παρατηρήσεις - Προτάσεις
1. Στους κυρίως και δευτερεύοντες άξονες και σε βάθος τουλάχιστον 100 μέτρων να συμπεριληφθούν δραστηριότητες χωροθέτησης μη οχλουσών δραστηριοτήτων
2. Στους υφιστάμενους χώρους των παραχωρημένων στρατοπέδων να συμπεριληφθεί η πρόταση αξιοποίησης του Δ. Κατερίνης
3. Να συμπεριληφθούν όλοι οι χώροι ανάπτυξης όπως Πλατανόδασος Νεοκαισάρειας, ως υφιστάμενες χρήσεις.
4. Να συμπεριληφθούν οι προτάσεις της αναθεώρησης χρήσεων γης στην πόλη της Κατερίνης όπως αυτές αποτυπώνονται στο ήδη αναθεωρημένο ΓΠΣ του Δ. Κατερίνης.( Κεντρική οδοι κτλπ)
5. Οι κτηνοτροφικές – Πτηνοτροφικές μονάδες να εγκατασταθούν Δυτικά της πόλης της Κατερίνης ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία κοντά στο Παραλιακό μέτωπο να υπάρχουν τέτοιες εγκαταστάσεις.
Εν κατακλείδι ο Δήμος Κατερίνης παρουσιάζει δυναμισμό προς τα άνω και βρίσκεται εντός αξόνων ανάπτυξης. Ο υπερτοπικός της ρόλος, δίνει μια ισχυρή εξειδικευμένη ζώνη (τουρισμός και παραθεριστική κατοικία) Ως εκ τούτου, για την επίτευξή στην πραγματικότητα ενός τέτοιου ρόλου, θα απαιτηθούν μέτρα πολιτικής που περιλαμβάνουν την οργάνωση της υφιστάμενης τουριστικής – παραθεριστικής ζώνης, τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος (τόσο στον παράκτιο όσο και τον εσωτερικό χώρο), και τη βελτίωση της εικόνας και της λειτουργίας της ίδιας της πόλης καθώς και των οικισμών της. Σήμερα και με την εξέλιξη των Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων ο ρόλος της Τοπικής αυτοδιοίκησης είναι να οραματιστεί για τα επόμενα 20 έτη και να σχεδιάσει τους άξονες από τους οποίους θα δοθεί η δέουσα ανάπτυξη σε τομείς όπως ο τουρισμός, ο πρωτογενής τομέας, καθώς βιομηχανικών περιοχών και άλλων χρήσεων δηλαδή θα λέγαμε να γίνει ένα masterplan της περιοχής του Δήμου μας. Όπως μας έχουν δείξει και τα προηγούμενα σχέδια βλέπε ΣΧΟΟΑΠ ΓΠΣ αφού ολοκληρωθούν είναι πολύ ως αδύνατο να αλλάξουν για αυτό το λόγο πρέπει και έχουμε χρέος όχι για εμάς αλλά για τα παιδιά μας να μπορέσουμε να οραματιστούμε τον Δήμο μας μέσα από τα ειδικά πολεοδομικά σχέδια.