ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Γραφικό Πόλης Αθηνών
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
Δημόσιοι χώροι και Χώροι Πράσινου

Η Καλλιθέα έχοντας μπροστά της την αναμενόμενη ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου θα πρέπει να συνδεθεί με το θαλάσσιο μέτωπο με τρόπο που θα ακολουθεί τη φιλοσοφία που διέπει όλο το έργο, με τις αρχές της βιώσιμης αστικής ανάπλασης, της αισθητικής και της συμπερίληψης. Λιγότερα σκληρά υλικά και περισσότερο πράσινο στις διαδρομές που θα δημιουργηθούν και θα ενώνουν τον αστικό ιστό με το μεγάλο ανοιχτό πάρκο για να φέρουν τον πολίτη στο επίκεντρο και τη θάλασσα στην πόλη.Η σύνδεση με το μετρό, που είναι αναμενόμενη, πρέπει να περνά μέσα από τον κεντρικό άξονα της πόλης, εξυπηρετώντας με ενδιάμεσους σταθμούς κομβικά σημεία της Καλλιθέας, με προορισμό τα εμβληματικά έργα του παραλιακού μετώπου.Η γραμμή τραμ που προτείνεται να περνά από την οδό Ελ. Βενιζέλου, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει σε έναν ήδη επιφορτισμένο κεντρικό οδικό άξονα. Δεδομένης δε της ύπαρξης τριών διαφορετικών συγκοινωνιακών μέσων, ένα επιπλέον μέσο σταθερής τροχιάς θα επιβαρύνει οπωσδήποτε την κυκλοφορία στην πόλη και θα τη χωρίσει στη μέση. Η νησίδα που διατρέχει όλη τη λεωφόρο με τον μεγάλο φυτικό όγκο, σε τρία επίπεδα, με τους επιβλητικούς φοίνικες, τα θαμνώδη φυτά και τα ανθοφόρα ποώδη, τα οποία εκτός από πνεύμονα οξυγόνου αποτελούν φυσική οπτική μόνωση για τα φώτα κατά τη νυχτερινή οδήγηση δεν θα πρέπει, σε καμιά περίπτωση, να καταστραφεί ή να αντικατασταθεί με χλοοτάπητα όπως συμβαίνει γύρω από τις γραμμές του τραμ.Επίσης η χωροθέτηση που πρέπει να γίνει για σχολεία που θα καλύπτουν τη δίχρονη προσχολική αγωγή σε χώρους σύγχρονους, είναι απαραίτητο να συμπεριλάβει χώρους για πράσινο και δράσεις για το περιβάλλον.Όπωσδήποτε δεν θέλουμε περισσότερο τσιμέντο στην πόλη μας γι αυτό και δεν πρέπει να αλλάξουν οι συντελεστές δόμησης ούτε να υπάρξει αλλαγή στις υφιστάμενες χρήσεις γης.