ΕΠΣ ΘΗΡΑΣ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΘΗΡΑΣ,ΔΕ ΟΙΑΣ

...
ΕΠΣ ΘΗΡΑΣ
Προβλήματα της παρουσίασης ανάλυσης, επιλογής σεναρίου, και προτάσεις.

Προβλήματα της παρουσίασης ανάλυσης, επιλογής σεναρίου, και προτάσεις.

Απουσία αναλυτικής μελέτης: στην παρουσίαση έγινε αναφορά για μελέτη χιλίων σελίδων, στην παρούσα ιστοσελίδα είναι μόνο το PowerPoint και μία μελέτη 28 σελίδων.
Υπάρχει ήδη Μελέτη Φέρουσας Ικανότητας από Π. Βουλέλλης, ΕΛΛΕΤ, ΕΜΠ / ΣΠΕ δημοσιευμένη το Μάρτιο 2021 με πολύ διαφορετικά αποτελέσματα και καλύτερα τεκμηριωμένη.
Πληθυσμιακή βάση: η μεθοδολογία βάση των ενεργειακών καταγραφών είναι λανθασμένη, καθώς σε πολλές περιπτώσεις παλαιά ξενοδοχεία κρατούν ακόμα λογαριασμό επαγγελματικό, αλλά πλέον είναι συγκροτήματα κατοικιών. Επίσης οι μέσες καταναλώσεις ρεύματος μία κατοικίας στη Σαντορίνη με τον εξαιρετικά ήπιο χειμώνα είναι πολύ διαφορετικές από αυτές ενός στην Ηπειρωτική Ελλάδα. Δεν έγινε παρουσίαση αυτής της μεθοδολογίας, έστω και εδώ στη πλατφόρμα, υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα γύρω από αυτό το θέμα.
Βλυχάδα: Απουσία αναφοράς προστασίας της εν λόγω περιοχής.
Οδικό δίκτυο: απουσία αναφοράς υφιστάμενων οδικών συνδέσεων οικισμού Πύργου με Μεσαριά/Βόθωνα και Πύργου με Εμπορείο, καθώς και Βλυχάδα με Περίσσα/Περίβολο.
Γεωλογική Καταλληλότητα: απουσία αναφοράς περιοχών με ενδιάμεση κλίση, το νησί παρουσιάζεται σε μεγάλο τμήμα του ομαλό, που δεν ισχύει, Ποια η σκοπιμότητα πίσω από αυτή την επιλογή ;
Φέρουσα Ικανότητα: με λανθάνων πληθυσμιακή βάση, συμπαρασύρονται οι δείκτες. Επίσης τι γίνετε με την εκτός σχεδίου κατάσταση, όπου κατοικεί ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού ;
Μεταφορές - Υποδομές: δεν γίνεται αναφορά για την απουσία διασταυρώσεων οργανωμένων με φανάρια και διαβάσεις για πεζούς, καθώς και ανυπαρξία πεζοδρόμων μεταξύ των οικισμών.
Οικονομία Τουρισμός: καμία αναφορά στη βραχυχρόνια μίσθωση, η οποία θα έκανε τους δείκτες ακόμα πιο δραματικούς.
Προτεινόμενα Μέτρα:
- Οι οικισμοί δεν αντέχουν άλλη τουριστική ανάπτυξη, αντίθετα πρέπει να αποσυμφορηθούν, ειδάλλως θα ερημοποιηθούν.
- Απουσία αναφοράς για αυθαίρετα και τρόπους διαχείρισης αυτών.
- Απουσία αναφοράς για μεγάλα οχήματα (λεωφορεία 45 θέσεων) τα οποία είναι ακατάλληλα για το οδικό δίκτυο.
- Απουσία αναφοράς ελέγχου μεγάλων ΙΧ οχημάτων.
- Απουσία αναφοράς κατάργησης οχημάτων τύπου ATV, τα οποία είναι ακατάλληλα και επικίνδυνα.
- Είναι καταστροφικό για το νησί η συνέχιση προσθήκης τουριστικών καταλυμάτων.
- Απουσία αναφοράς για εγκαταλελειμμένα κτίρια.
Σενάρια:
- Νέος δρόμος στην εκτός σχεδίου περιοχή της Οίας είναι εξαιρετικά προβληματικός. Καθώς όταν ανοίγονται δρόμοι, εμφανίζονται δραστηριότητες στον άξονα τους, συνεπώς μία τέτοια εξέλιξη θα είναι περαιτέρω καταστροφή των αγροτικών εκτάσεων.
- Ενδιάμεσες ζώνες οικισμών, γιατί υπάρχει αυτή η ζώνη και δεν ταυτίζεται με τη γεωργική εκμετάλλευση ; Είναι εξαιρετικά ύποπτος αυτός ο διαχωρισμός.
- Καλλιέργειες ΠΟΠ, αναφέρεται ζώνες για εγκατάσταση νέων οινοποιών. Δεν υπάρχει κορεσμός από οινοποιεία;
- Εστίαση και αναψυκτήρια σε εκτός σχεδίου είναι λάθος να επιτρέπονται. Είτε είναι ΠΕΠ είτε ΠΕΧ ζώνες σύμφωνα το προτεινόμενο σενάριο.
- ΑΠΕ δεν είναι ξεκάθαρο τι είδους εγκατ/σεις επιτρέπονται και τι όχι. Θα μπουν αιολικά και φωτοβολταϊκά στο προφήτη Ηλία ή σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις ;
- Η αναφερόμενη περιοχή κεντρικών λειτουργιών είναι πολύ μικρή και ήδη κορεσμένη, εκτός και αν προτείνεται η μετατροπή της υφιστάμενης κατάστασης.
- Ομοίως και για τη ζώνη κεντρικών οικισμών είναι ήδη κορεσμένη εκτός και αν προτείνεται η μετατροπή της υφιστάμενης κατάστασης.
- Ακόμα δυσμενέστερα είναι η περιοχή παραγωγικών δραστηριοτήτων, ήδη περιέχει κατοικίες. Επίσης είναι επικίνδυνο η αυστηρή ζωνοποίηση να δημιουργήσει αντί θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων, να μετατραπεί σε εγκληματική ζώνη, όπως συμβαίνει συχνά σε τέτοιες περιπτώσεις.
- Ζώνες προτεραιότητας τουρισμού σε Περίσσα και Κολούμπο έχουν εξαιρετικά μεγάλο συντελεστή δόμησης και στην ουσία θα εκδιώξουν κατοίκους, χάριν μεγάλων τουριστικών επενδύσεων.
- Επεκτάσεις, καμία εξήγηση για τις σημειακές επεκτάσεις οικισμών, προκαλεί υποψίες.
- Η μεταβατική Διαχείριση είναι στο ίδιο σημείο με τη ΧΑΔΑ προς αποκατάσταση.
- Ένα μόνο ελικοδρόμιο δεν αρκεί τη στιγμή που υπάρχουν σχεδόν ήδη πέντε παράνομα και υποτίθεται υπάρχει τάση για ακριβό τουρισμό και ήδη υπάρχουν υπό ανάπτυξη πολλά αεροταξί-drones.
- Διαχείριση αποβλήτων από τις 3 προτάσεις μόνη αυτή δίπλα από αεροδρόμιο δείχνει πιο πειστική, το ορθότερο θα ήταν κοντά στο λιμάνι ή η μετατροπή του εργοστασίου της ΔΕΗ σε μονάδα καύσης.

Προτάσεις:
1. Μετατροπή Δήμου σε Τουριστική Μητρόπολη με τη δημιουργία - αναγνώρισης, μεγαλύτερων αναγκών σε προσωπικό, λειτουργίες, προϋπολογισμό.
2. Κίνητρα για μετατροπή σε τουριστικό προορισμό με για όλο το χρόνο, σε συνεργασία με ΕΟΤ και tour operators.
3. Σταδιακή μετατροπή του στόλου Μέσων Μεταφοράς από μικρότερα λεωφορεία, απορρόφηση των υφιστάμενων οχημάτων transfer σε ένα ενιαίο φορέα με λειτουργία μέσα από εφαρμογή σε κινητά αντίστοιχη με αυτή της Αστυπάλαιας.
4. Δημιουργία υποδομών για αεροταξί.
5. Δημιουργία υποδομών για τουρισμό όχι αποκλειστικά υψηλών εισοδημάτων.
6. Κίνητρα για μετατροπή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε κατοίκηση, για αποφυγή ζωνοποίησης και ερήμωσης των παραδοσιακών οικισμών.
7. Δημιουργία δικτύου πεζοπορίας ένωσης κάθε οικισμού και του παραθαλάσσιου μετώπου του νησιού.
8. Αποφυγή πολλών διαφορετικών ζωνών που δημιουργούν επιπλέον γραφειοκρατία και προβλήματα με οικόπεδα που πέφτουν ανάμεσα από ζώνες.
9. Σε κάθε οικισμό δημιουργία ζωνών για βιοτεχνίες, συνεργεία, αποθήκες, κλπ και όχι σε ένα κεντρικό σημείο στο νησί, ακριβώς δίπλα από αεροδρόμιο και λιμάνι, που θα δημιουργήσει εξαιρετική κυκλοφοριακή συμφόρηση και σκληρή ζωνοποίηση.
10. Δημιουργία ορθών διασταυρώσεων με διαβάσεις και φανάρια.
11. Αναγνώριση υφιστάμενων οδεύσεων γύρω από Πύργο και σε άλλες περιοχές.
12. Σταδιακή κατάργηση πισινών και jacuzzi, με βοήθεια από ΕΟΤ και tour operators μέσα από διαφορετική διαφήμιση τουριστικού προϊόντος, καθώς στο μέλλον οι αφαλατώσεις δεν θα αρκούν.
13. Δημιουργία σώματος ελεγκτών με σκοπό την αποτύπωση των αυθαίρετων και προτάσεις για κατεδάφιση ή μετατροπή για προστασία του παραδοσιακού χαρακτήρα.
14. Πρόταση για μετατροπή αυθαίρετων σε κοινωνική κατοίκηση για αποφυγή κατεδάφισης.
15. Κίνητρα για αγορά μικρών αυτοκινήτων από τους κατοίκους.
16. Λειτουργική συνένωση με γύρω νησιά και δημιουργία δικτύου επικοινωνίας θαλάσσιου ή εναέριου, προκειμένου να αποσυμφορηθεί το νησί.