Η έλευση του τραμ στο κέντρο του Πειραιά εξακολουθεί να διχάζει τον κόσμο ως προς τη χρησιμότητα του μέσου. Ασφαλώς όλοι προτιμούν το μετρό, αλλά το βασικό λάθος έγκειται στον σχεδιασμό και την ενημέρωση του κοινού ως προς τη λειτουργία του τραμ. Τραμ και μετρό ΔΕΝ είναι ανταγωνιστικά μέσα, γιατί στοχεύουν διαφορετικά. Τα συστήματα μετρό αφορούν γρήγορες μετακινήσεις καλύπτοντας ΜΕΓΑΛΕΣ αποστάσεις μεταξύ σημείων μιας μεγάλης πόλης. Ασφαλώς έχει νόημα να χρησιμοποιήσει κανείς μετρό για να πάει από τον Πειραιά στο κέντρο της Αθήνας, ή από την Αργυρούπολη στο Περιστέρι. Το τραμ ΔΕΝ προσφέρεται για κάτι τέτοιο. Τα τραμ είναι για σύντομες διαδρομές (έως 20-25’) σε αστικές πυκνοκατοικημένες περιοχές, ΔΕΝ είναι για να πάει κανείς από τον Πειραιά στο Σύνταγμα. Δεν είναι τυχαίο πως το τραμ της Αθήνας γεμίζει κόσμο σε αυτά τα τμήματα, δηλ. από την Αχιλλέως στο Π. Φάληρο έως τον Νέο Κόσμο/Αρδηττού. Αντίθετα όπου χρησιμοποιείται για μεγαλύτερες διαδρομές, παραμένει συνήθως άδειο. Έχοντας ξεκαθαρίσει τα παραπάνω, θα ήταν πολύ σημαντικό ο Δήμος Πειραιά να προωθήσει και να πιέσει την επέκταση της γραμμής του τραμ προς Χατζηκυριάκειο/Καλλίπολη. Άλλωστε πρόκειται για επεκτάσεις που υπάρχουν ήδη ως μελλοντικά σχέδια της Ελληνικό Μετρό, αλλά χωρίς μια καλή μελέτη κόστους/οφέλους και πίεση από τον Δήμο, θα αργήσει πολύ να υλοποιηθεί. Τέτοιες επεκτάσεις ΔΕΝ είναι κοστοβόρες όπως ένα μετρό, αλλά μπορούν να εξυπηρετήσουν αναρίθμητες μετακινήσεις μαθητών/σπουδαστών/ανθρώπων που κινούνται για ψώνια μεταξύ των συνοικιών και του κέντρου του Πειραιά που τώρα βασίζονται είτε στα πόδια τους οι νεότεροι, είτε σε λεωφορεία/τρόλεϋ που μπλέκουν στην κίνηση καθιστώντας αβέβαιο τον χρόνο μετακίνησης. Οι γραμμές αυτές μπορούν να είναι ακτινικές προς Χατζηκυριάκειο και Καλλίπολη (Άγιο Βασίλειο) με τους συρμούς ουσιαστικά να μην βγαίνουν ποτέ εκτός Πειραιά, εκτελώντας κύκλο μέχρι το ΣΕΦ, και ακτινική κίνηση εναλλάξ προς Χατζηκυριάκειο ή Καλλίπολη ανά λίγα λεπτά (π.χ. κάθε 10’ προς κάθε κατεύθυνση). Μια τέτοια λειτουργία, αν Παρασκευές και Σάββατα βράδυ έμενε έως πιο αργά, θα εξυπηρετούσε και βραδινή έξοδο προς Πασαλιμάνι, Μικρολίμανο ή και την περιοχή της Τρούμπας όπου επιχειρείται η αναζωογόνηση της ως περιοχή διασκέδασης.