ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ,ΔΕ ΑΝΟΙΞΕΩΣ,ΔΕ ΔΙΟΝΥΣΟΥ,ΔΕ ΔΡΟΣΙΑΣ,ΔΕ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ,ΔΕ ΡΟΔΟΠΟΛΕΩΣ,ΔΕ ΣΤΑΜΑΤΑΣ

Γραφικό Πόλης Αθηνών
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ
ΑΒΣ Κρυονερίου - γιατί έχουν μείνει εκτός κτίρια και εγκαστάσεις που ξεκάθαρα υπάγονται σε ΑΒΣ αφου άλλα κτίρια και εγκαταστάσεις στην ίδια περιοχή και με τα ίδια χαρακτηριστικά έχουν τοποθετηθεί εντός ΑΒΣ?

Υπάρχουν κτίρια και εγκαταστάσεις στα όρια Κρυονερίου και Άνοιξης, εφαπτόμενα της Εθνικής Οδού, τα οποία ξεκάθαρα υπάγονται σε κατηγορία Άτυπης Βιομηχανικής Συγκέντρωσης (ΑΒΣ), σύμφωνα με τον ορισμό που δίνεται στην νομοθεσία: ‘Άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση: Περιοχή που παρουσιάζει αυξημένη συγκέντρωση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, έλλειψη υποδομών, πολεοδομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα’.
Παρατηρούμε ότι λίγο βορειότερα και εντός Ζώνης Α της Προστασίας Κηφισού (βλ. συνημμένο), δίνεται χρήση ΠΕΧ04 – Μεικτές Χρήσεις με τριτογενή Τομέα (σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο 3) και υπάγονται σε ΑΒΣ κτίρια και εγκαταστάσεις, δίνοντας λύση στο θέμα των χρήσεων γης, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν νομίμως και οι γειτονικές περιοχές κατοικίας να μην επιβαρυνθούν με πρόσθετες χρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο, συντηρούνται τα κτίρια και βρίσκεται λύση για αυτές τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις που υφίστανται νόμιμα προ του Προεδρικού Διατάγματος για την Προστασία του Κηφισού.
Γιατί δεν υπάγονται σε Ζώνη ΑΒΣ και τα υπόλοιπα κτίρια και οι εγκαταστάσεις της περιοχής αυτής με τα ίδια χαρακτηριστικά, οι οποίες είναι νόμιμες και προϋφιστάμενες της έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος για την Προστασία του Κηφισού, ώστε να δοθούν κάποιες χρήσεις είτε ΠΕΧ4, είτε άλλες ήπιες χρήσεις όπως αποθήκες, γραφεία, εκπαιδευτικά, πολιτιστικά, αθλητικά κέντρα κ.α. μικρής ή μεσαίας όχλησης?
Τα κτίρια αυτά είναι νομίμως δομημένα από την δεκαετία του ‘70 με νόμιμες διοικητικές πράξεις οπότε και εξαιρούνται του δασικού χάρτη.
Η Ζώνη Α Προστασίας Κηφισού, σύμφωνα με το Π.Δ., αφαίρεσε χρήσεις λειτουργικές, ακόμα και σε νομίμως προϋφιστάμενα κτίρια. Το αποτέλεσμα είναι να υφίστανται κτίρια νόμιμα με ισχύουσες πολεοδομικές άδειες προ του 1994, χωρίς να μπορούν να αξιοποιηθούν και σιγά σιγά να εγκαταλείπονται και να ερειπώνονται.
Η δυνατότητα ανακατασκευής κτιρίων με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα είναι πλέον εφικτό, κάτι που δεν ήταν το 1994 οπότε και εκδόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα. Εφόσον πρόκειται για νομίμως υφιστάμενα κτίρια και όχι για αυθαίρετα, θα εξεταστούν χρήσεις μικρότερης όχλησης, που να βοηθούν τις ιδιοκτησίες να αναβαθμίζουν το φυσικό τοπίο και να μπορούν να μεριμνήσουν για την συντήρηση των υφιστάμενων κτιριακών τους εγκαταστάσεων, αντί να υπάρχουν, σταδιακά, νόμιμα κουφάρια από μπετόν κοντά στα ρέματα? Ώστε να υπάρχουν ‘υγιή’ κτίρια με ήπια χρήση φιλικά προς το περιβάλλον, με σκοπό, όπως ορίζει το Π.Δ., ‘την ανάπλαση και αναβάθμιση του φυσικού τοπίου καθώς και την μέριμνα για την αισθητική αποκατάσταση των εγκαταστάσεων τους’.
Ακόμα, η κείμενη νομοθεσία επιτρέπει συγκεκριμένες λειτουργείες σε τμήμα των κτιρίων που βρίσκονται εντός των ορίων της ζώνης Β, ενώ τις απαγορεύει στα τμήματα των ιδίων κτιρίων που βρίσκονται στην ζώνη Α. Υφιστάμενα κτίρια που οικοδομήθηκαν νομίμως προ της δημοσίευσης του Π.Δ. και αποτελούν ενιαία λειτουργική ενότητα δεν μπορούν να τεμαχίζονται λειτουργικά λόγω την αυθαίρετης χάραξης του ορίου που δεν έλαβε υπόψιν την ύπαρξη των κτιρίων αυτών και, κατά συνέπεια, τμήμα των κτιρίων να ανήκει στην Ζώνη Α και το υπόλοιπο στην Ζώνη Β. Τι προβλέπεται όταν μέρος των εγκαταστάσεων βρίσκεται στην Ζώνη Α και μέρος στην Ζώνη Β?