ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Γραφικό Πόλης Αθηνών
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Συμβολή στην διαβούλευση για τα εναλλακτικά σενάρια του ΤΠΣ Δήμου Αγίας Παρασκευής

Συμβολή στην διαβούλευση
για τα εναλλακτικά σενάρια του ΤΠΣ Δήμου Αγίας Παρασκευής

Του Ανδρέα Αβραμίδη

1. «οι 22 λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ που εξυπηρετούν την περιοχή». Λάθος, οι 16 από τις 22 γραμμές εξυπηρετούν την Ανατολική Αττική και θα μπορούσαν να είχαν αφετηρία έξω από τον Δήμο μας. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αδιαφορώντας για τις όποιες συνέπειες στην πόλη, έκανε τερματικό σταθμό, τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας με αποτέλεσμα να μεταφερθούν εκεί οι μισές αφετηρίες των λεωφορειακών γραμμών της Ανατολικής Αττικής ( τόσες άντεχε ο χώρος ) και οι άλλες μισές να παραμείνουν στον Σταθμό Νομισματοκοπείο που ήταν ο παλιός τερματικός. Έτσι καταλήξαμε να περνούν καθημερινά εκατοντάδες λεωφορεία μέσα από την Αγία Παρασκευή επιβαρύνοντας την κίνηση (στην Παναγούλη και στην Μεσογείων) και μολύνοντας την ατμόσφαιρα με τα καυσαέριά τους. Τίποτα άλλο δεν προσφέρουν στον Δήμο μας. Η μεταφορά του τερματικού Σταθμού του ΜΕΤΡΟ στην στάση Κάντζα θα μετέφερε και τις 16 αφετηρίες εκεί, με πολλά οφέλη για τους χρήστες των μέσων, τον ΟΑΣΣΑ, την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και τον Δήμο μας. Παρόλο το ότι είναι αυτονόητη η συμπερίληψη της πρότασης αυτής στην μελέτη σας και παρόλο που σας κατατέθηκε ως πρόταση στο 1ο στάδιο της διαβούλευσης, εν τούτοις δεν την έχετε συμπεριλάβει. Ελπίζω να το κάνετε τώρα.
2. «Τα 3 εναλλακτικά σενάρια δομούνται λαμβάνοντας υπόψη: • Τις κατευθύνσεις υπερκείμενων επιπέδων χωρικού σχεδιασμού και αναπτυξιακού προγραμματισμού • Τις υποχρεώσεις και δεσμεύσεις που προκύπτουν από το ίδιο νομικό καθεστώς προστασίας επιμέρους ζωνών (εκτάσεις που εμπίπτουν στις διατάξεις της Δασικής Νομοθεσίας ή άλλο πλαίσιο προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, καθώς και στο πλαίσιο προστασίας του ιστορικού/πολιτιστικού περιβάλλοντος)» Ενώ διατείνεστε πως η μελέτη σέβεται τα όρια ζώνης προστασίας του Υμηττού εν τούτοις το βόρειο άκρο του Υμηττού που είναι χαρακτηρισμένο ως β ζώνη το μικραίνετε εξαιρώντας από την ζώνη προστασίας του Υμηττού σημαντική ιδιωτική έκταση. Αν πραγματικά σέβεστε τον νόμο για το ρυθμιστικό της Αθήνας και το νομοθετικό πλαίσιο προστασίας του Υμηττού οφείλεται να χρησιμοποιήσετε τα όρια του χάρτη που έχει στην ιστοσελίδα του το ΥΠΕΝ και τον οποίο επισυνάπτω. Πλέον αυτού 1 ) η προέκταση της οδού Γραβιάς μέχρι την Νεαπόλεως που προτείνεται ένα αντίθετη με τις δεσμεύσεις και το πλαίσιο προστασίας του Υμηττού. Οδηγεί στην κοπή εκατοντάδων πεύκων μέσα στην ζώνη προστασίας. Οφείλεται να την αποσύρετε. 2) η Γραμμή Υψηλής τάσης που διατρέχει τον ΥΜΗΤΤΟ, από το ΚΥΤ ΠΑΛΛΗΝΗΣ έως το ΚΥΤ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ μήκους 13 χιλιομέτρων πρέπει να υπογειοποιηθεί. Αποτελεί ανοικτή πληγή για τον Υμηττό η διατήρηση μιας εναέριας γραμμής λόγω του κινδύνου πυρκαγιάς που ενυπάρχει στην λειτουργία της, αλλά και με την ανάγκη συνεχούς αποψίλωσης από πεύκα μιας ζώνης 50 μέτρων δεξιά και αριστερά της γραμμής.
3. «Προτείνεται η ανάπτυξη και εφαρμογή έξυπνου Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) στις περιοχές που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα (πέριξ σταθμών μετρό Νομισματοκοπείου, Χαλανδρίου, και οδού Αγίου Ιωάννου).» Την μεγαλύτερη ανάγκη Ανάπτυξης Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) την έχει η περιοχή του Κοντόπευκου, πέριξ του Σταθμού Δουκίσσης Πλακεντίας. Παρόλο που σε όλες τις διαβουλεύσεις για το ΣΒΑΚ ετέθη στην ομάδα μελέτης του, εν τούτοις κατατέθηκε και εγκρίθηκε χωρίς να το συμπεριλαμβάνει. Έστω και τώρα, μια στοιχειώδη έρευνα ή μια επίσκεψη στον χώρο, είναι βέβαιο πως θα σας πείσει πως το πρόβλημα παράνομης στάθμευσης είναι τεράστιο. Ακόμα και το ΣΕΣ δεν πρόκειται να το λύσει, τουλάχιστον όμως θα διευκολύνει την ζωή των κατοίκων που σήμερα ταλαιπωρούνται αφάνταστα.
Λείπουν από την μελέτη πολύ σημαντικές προτάσεις όπως :
• Η ανάπλαση της Γαρυττού. Η οδός Γαρυττού είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος δρόμος του Δήμου μας. Αρχίζει από το Νομισματοκοπείο και καταλήγει μετά από 2,5 χιλιόμετρα στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Εξ αιτίας του ότι είναι και όριο μεταξύ του Δήμου μας και του Δήμου Χαλανδρίου έχει εγκαταλειφθεί. Σήμερα παρουσιάζει εικόνα ενός τριτοκοσμικού δρόμου γεμάτου λακκούβες, χωρίς πεζοδρόμια, με πολλά σημεία μικρού πλάτους, απαγορευτικά για τη διέλευση των οχημάτων σε δύο λωρίδες και επικίνδυνος για τους πεζούς. Στερείται αγωγού ομβρίων, πλημμυρίζει στις βροχές και κλείνει από την άναρχη στάθμευση.
• Η ανάγκη κατασκευής νέου αποχετευτικού δικτύου στο Κοντόπευκο. Η δυσοσμία των φρεατίων στο Κοντόπευκο είναι πρόβλημα που διαιωνίζεται πολλά χρόνια χωρίς να έχει επιλυθεί και οφείλεται στην προβληματική κατάσταση του αποχετευτικού δικτύου. Όπως ελέχθη από πρώην Δήμαρχο, ο αγωγός είναι μικρής διαμέτρου ( 30 cm ) και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον όγκο των λυμάτων με αποτέλεσμα τις συχνές βλάβες.
• Η έλλειψη χώρων πολιτισμού, αθλητισμού και επικοινωνίας στην κάτω της Μεσογείων Αγία Παρασκευή όπου ζουν 30 χιλιάδες άνθρωποι. Η περιοχή μας, ( η κάτω της Μεσογείων Αγία Παρασκευή ), στερείται παντελώς οποιουδήποτε χώρου πολιτισμού, καθώς όλες αυτές οι δραστηριότητες (Κινηματογράφος, Εργαστήρια Τέχνης, Ωδείο, Θεατρικές ομάδες και λοιποί ανάλογοι χώροι) συσσωρεύονται στις πάνω περιοχές. Επίσης οι ελάχιστοι αθλητικοί χώροι είναι δεσμευμένοι από τους συλλόγους ενώ υπάρχει και παντελής έλλειψη χώρων επικοινωνίας (χώροι συναθροίσεων, στέκια, χώροι στέγασης των τοπικών συλλόγων).
• Η ανάγκη δημιουργίας 2 μικρών πάρκων στο Κοντόπευκο. 1) Δερβενακίων και Τήνου στο Κοντόπευκο υπάρχει μικρό ρέμα περίπου 50 μέτρων, πλάτους 3 μ. και βάθους 1 μ. που διατρέχει διαγωνίως ελεύθερο χώρο περίπου 1500 m3 και συνδέεται με τον κεντρικό αγωγό ομβρίων που βρίσκεται κάτω από την οδό Δερβενακίων Η ύπαρξη του μικρού αυτού ρέματος ( για το οποίο δεν υπάρχει οριοθέτηση ) και η έλλειψη ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου στο Κοντόπευκο επιβάλλει την απαλλοτρίωσή του και την δημιουργία ενός μικρού πάρκου. Γύρω από το σημείο αυτό και για 300 μέτρα δεν υπάρχει άλλο μικρό η μεγάλο πάρκο 2) : Να γίνει μικρό ΠΑΡΚΟ στο τρίγωνο Θάλειας – Γαρυττού και Δερβενακίων Είναι περίπου 400 m3 , ένα τμήμα του είναι ιδιοκτησία του Δήμου και βρίσκεται μπροστά στην έξοδο του Σταθμού Δουκίσσης Πλακεντίας του ΜΕΤΡΟ. Από τις 2 πλευρές έχει την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ και την Λεωφόρο Δουκίσσης Πλακεντίας, από την πλευρά της πόλης και για 300 μ. δεν υπάρχει οποιοδήποτε πάρκο. Για τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των χρηστών του ΜΕΤΡΟ είναι ανάγκη να αγοραστεί το ιδιωτικό τμήμα και να γίνει μικρό πάρκο.

…………………………………………………………………………////………………………………………………………………