1.Η παρουσίαση των σεναρίων που καλούμαστε να αξιολογήσουμε φαίνεται να είναι μία συρραφή των πολεοδομικών trends και στοιχείων εντυπωσιασμού που δεν αντικατορίζουν τις αναγκαιότητες των περιοχών μας. Είναι φανερό ότι οι μελετητές έχουν στοιχειοθετήσει από το γραφείο ''ασκήσεις επι χάρτου'' χωρίς να έχουν ζήσει τις βασικές παθογένειες του Αμαρουσίου. Τα σενάρια που προτείνονται στην φάση προμελέτης που βρίσκονται δεν αποτυπώνουν ένα ενιαίο, ξεκάθαρο πλάνο για το πολίτη,την βιωσιμότητα, τις λειτουργικές και ασφαλείς γειτονιές, με δημόσιους χώρους, πράσινο, κοινωνικές υποδομές και επαρκείς υπηρεσίες για τους κατοίκους. Προτεραιότητα είναι η εξυπηρέτηση των επενδυτών χωρίς καμία σοβαρή εκτίμηση για τις συνέπειες που θα έχει αυτό στο βιοτικό επίπεδο των κατοίκων — από την ποιότητα ζωής μέχρι την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, το κόστος στέγασης, τις μετακινήσεις και την κοινωνική συνοχή.
2. Το υλικό που αναρτήθηκε για τα σενάρια 2,3 που προτείνεται είναι δυσανάγνωστο. Πώς μπορεί κάποιος να το μελετήσει προσεκτικά αν δεν είναι ευανάγνωστο το επισυναπτόμενο υλικό;
3. Τα superblocks φαίνεται να είναι ενταγμένα ως πρόταση για λόγους εντυπωσιασμού και όχι ανάγκης, καθώς στα σημεία που προτείνονται δεν υπάρχει πραγματική συμφόρηση. Τα πολεοδομικά σχήματα που λειτούργησαν στο εξωτερικό, υπο διαφορετικές συνθήκες, ιστορικότητητα και ανάγκη, δεν μπορούν να γίνουν copy/paste στην ελληνική πραγματικότητα.
4. Το ΤΠΣ αδυνατεί να οργανώσει την ανάπτυξη που συντελείται επί τς οδού Αμαρουσίου- Χαλανδρίου με την γραμμική ανάπτυξη των κτιρίων γραφείων, καθώς δεν ισορροπεί η υπερδόμηση με τους χώρους ελεύθερης κίνησης, πρασίνου, άνετων χώρων στάθμευσης. Πώς εξασφαλίζεται και προστατεύεται ο οικιστικός χαρακτήρας της περιοχής μας,( Νέο Μαρούσι) με την συγκέντωση αυτού εκρηκτικού αριθμού επισκεπτών/ ημέρα;
Επιβάλλεται το ΤΠΣ να εισάγει και επιβάλλει ένα πλαίσιο ώστε να μην γίνει ένα τεράστιο γραμμικό block γραφείων κατά μήκος της Αμαρουσίου -Χαλανδρίου, με μη αναστρέψιμες επιπτώσεις όπως άνοδος της μέσης θερμοκρασίας της περιοχής, αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης, της εξάντλησης του ορίου κορεσμού δόμησης, αύξηση ηχορύπανσης, έμφραγμα στην παρακείμενη περιοχή για εύρεση χώρου στάθμευσης.
5. Κρίνοντας την κοινωνική υπόσταση του ΤΠΣ, η τουριστική πίεση που θα δεχθεί η περιοχή μας από το καζίνο έχει αξιολογηθεί; Έχει εκτιμηθεί η κοινωνική διάσταση αυτών των προτάσεων, ώστε να μπορεί να ζήσει και να στηρίξει οικονομικά την διαμονή της μία μέση οικογένεια ή ένας συνταξιούχος στην περιοχή μας ή θα εξελιχθεί σε κατοικία υψηλά αμοιβόμενων στελεχών γραφείου;
6. Να διευκρινιστεί με ακρίβεια ο όρος ‘’πράσινη διαδρομή’’ στα προτεινόμενα σενάρια
7. Να αποσαφηνιστεί τι (θα)περιλαμβάνει η ΖΟΕ ( χρήσης γης, όροι δόμησης,χώροι πρασίνου, ελεγχόμενη στάθμευση)
8. Κρίνεται απαραίτητο να αυξηθούν τα οχήματα και η πυκνότητα των δρομολογίων της τοπικής συγκοινωνίας, ώστε να μην κοπεί η σύνδεση με το κεντρικό Μαρούσι και οι δημότες να διευκολύνονται στις μεταφορές τους λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης που ήδη παρατηρείται και θα αυξηθεί.
9. Το ΤΠΣ θα πρέπει να βάζει του κανόνες για την ομαλή συνύπαρξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της κατοικίας. Δεν αρνούμαστε την επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή μας αλλά η ''ανάπτυξη'' χωρίς κανονιστικό πλαίσιο, καταπάτηση πρασιών, μίξη οχλούσας χρήσης με κατοικία, απουσία χώρων στάθμευσης και στάσης δημιουργεί σταγγαλισμό στην καθημερινότητα των κατοίκων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα εκπαιδευτήρια ΔΟΥΚΑ και ΔΑΙΣ στο Νέο Μαρούσι. Το ΤΠΣ θα έπρεπε λύνει τέτοια θέματα, και ως ρυθμιστικό σχέδιο να θέτει το πλαίσιο να την επιχειρηματική δραστηριότητα. Αντί αυτού, οι προτάσεις απαντούν με ''πράσινες διαδρομές'΄ και ποδηλατόδρομους, σε δρόμους που ήδη δεν χωρούν να διασχίσουν 2 αυτοκίνητα.