ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ & ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΒΑΘΕΟΣ,ΔΕ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ, ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΩΝ

Γραφικό Νησιωτικής Περιοχής
Θέμα: Ένταξη της Ζ.Ο.Ε Ζ2 στο ΤΠΣ με επέκταση του Σχεδίου Πόλεως στις περιοχές Ρεπάνα-Κούτρα, Αγ. Κωνσταντίνος, Αγ. Αθανάσιος-Δήμα, Καμαρίτσα, Καλάμι και Άνω Καλάμι της ΔΕ Βαθέος, της ΤΚ Σαμίων, του Δήμου Ανατολικής Σάμου.

Οι ιδιοκτησίες μας βρίσκονται στις θέσεις Ρεπάνα - Κούτρα, Αγ. Κωνσταντίνος,Αγ. Αθανάσιος-Δήμα, Καμαρίτσα, Καλάμι (τμήμα εκτός ΓΠΣ) και Άνω Καλάμι, σχεδόν εφαπτόμενες με το υφιστάμενο ΣχΠ και το Γ.Π.Σ. της πρωτεύουσας της Σάμου. Η έκταση που καταλαμβάνουν τα ακίνητά μας αφορά περίπου σε 800 στρέμματα τα οποία έχουν θεσμοθετηθεί ως εντός της Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου, περίπτωση Ζ της ΕΧΜ Σάμου (ΦΕΚ100Δ/1995), με καθορισμένες χρήσεις γης πλήθους δραστηριοτήτων, μεταξύ αυτών Α και Β κατοικίας, ξενοδοχειακών μονάδων κ.λπ. Τον Οκτώβριο του έτους 2020, περίπου 80 οικοπεδούχοι της περιοχής υποβάλαμε στην Τοπική Κοινότητα Σαμίων την υπ'αρ 13315/12- 10-2020 και στο Δημοτικό Συμβούλιο Ανατολικής Σάμου την υπ' αρ. 13310/12-10-2020 όμοιες αιτήσεις μας, ζητώντας την ενσωμάτωση του συνόλου της ΖΟΕ Ζ2 στο Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο σύμφωνα με τις προδιαγραφές που καθόρισε στο κεφάλαιο: Α3.2.2.1 η Υ.Α Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/72343/1885 (ΦΕΚ Β 3545/2021), παρουσιάζοντας αναλυτικά τους λόγους που πιστεύουμε ότι τούτο είναι εφικτό, αλλά και αναγκαίο. Η τοπική Κοινότητα με την υπ αρ.32/29-9-2021 πράξη της αποφάσισε υπέρ του αιτήματός μας, ενώ με την υπ' αρ.18/7-02-2022 ομόφωνη απόφαση υπέρ αποφάσισε και το Δημοτικό Συμβούλιο Ανατολικής Σάμου. Η ΥΔΟΜ Ανατολικής Σάμου τηρεί στο αρχείο της πλήρη φάκελο της υποθέσεώς μας, (αρ.πρωτ.759/12-10-2020), ενώ για τις ως άνω αποφάσεις έχει ενημερωθεί και η τεχνική υπηρεσία του Δήμου με το αρ. πρώτ.7569/17-6-2022 έγγραφό μας. Επισημαίνεται ότι, η ΖΟΕ Ζ2 στην πόλη της Σάμου, διαφοροποιείται ουσιωδώς από τις υπόλοιπες Ζώνες της ΕΧΜ Σάμου ως προς τους όρους και περιορισμούς δόμησης, παρέχοντας αυξημένες δυνατότητες αξιοποίησης των ιδιοκτησιών μας, όχι όμως και τη δυνατότητα μικρότερου των 4 στρεμμάτων ορίου κατάτμησης, ζήτημα το οποίο αιτούμαστε να επιλύσει και να ρυθμίσει το ΤΠΣ ώστε για τα οικόπεδα μας να εφαρμόζονται η εντός Σχ.Π κατά κανόνα και κατά παρέκκλιση αρτιότητα. Εξάλλου, βάσει των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4759/2020 (Α΄ 245) ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ και ΖΟΕ αποτελούν εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου. Η επέκταση του Σχ. Πόλεως - το οποίο παραμένει ως έχει από το έτος 1939 - στην ΖΟΕ Ζ2 πιστεύουμε ότι είναι ευκαιρία για την τοπική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του Δήμου μας, αφού θα θέσει στο ανεκμετάλλευτο περιαστικό τμήμα της πόλης τις βάσεις για το σχεδιασμό ενός νέου, σύγχρονου και ταυτόχρονα βιώσιμου πολεοδομικού μοντέλου, πρότυπου σημείου αναφοράς για το νησί μας, με σκοπό την προσέλκυση παραγωγικών, επιχειρηματικών και τουριστικών επενδύσεων, τη δημιουργία νέων και τη διατήρηση υφιστάμενων θέσεων εργασίας, την ενίσχυση της οικοδομικής δραστηριότητας ως ένα χαρακτηριστικό της ευημερίας των δημοτών/πολιτών του Δήμου μας, καθώς επίσης και την εξασφάλιση, μέσω της εισφοράς σε γη, δημοτικών εκτάσεων εντός του Σχ. πόλης υψηλής οικοπεδικής αξίας και ικανού εμβαδού για την κατασκευή μεγάλης και μικρότερης κλίμακας κοινόχρηστων χώρων και χώρων πρασίνου και νέων, ασφαλών για τους δημότες οδικών δικτύων. Το επενδυτικό ενδιαφέρον φυσικών αλλά και νομικών προσώπων για την πόλη της Σάμου είναι έντονο, όμως πλέον δε διατίθενται οικόπεδα προς δόμηση ενώ, όπως όλοι γνωρίζουμε, ο καταστροφικός για το νησί μας σεισμός του Οκτωβρίου 2020 ανέδειξε εντός του υφιστάμενου ΣΠ σοβαρά γεωλογικά ζητήματα αποκλείοντας ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα από την αγορά αγοραπωλησιών. Επιπλέον πιστεύουμε ,δεδομένου ότι και ο υφιστάμενος στην περιοχή πολεοδομικός σχεδιασμός το επιτρέπει, ότι οι συνθήκες είναι ώριμες και κατάλληλες για την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση μιας μεγάλης, όμορης με την πρωτεύουσα του νησιού έκτασης της Τοπικής Κοινότητας Σαμίων που περιλαμβάνει και το παλιό ΚΥΤ της πόλης, αλλά και όλες εκείνες τις ιδιοκτησίες που σήκωσαν το βαρύ φορτίο της μεταναστευτικής κρίσης η οποία εκτυλίσσονταν κυριολεκτικά εντός των ακινήτων μας επί 13 συνεχόμενα έτη, απαξιώνοντας το δικαίωμά μας στην ελεύθερη χρήση και κάρπωση τους, άρα και στην αξιοποίησή τους. Με την ευκαιρία της συμμετοχής μας στο forum προτείνουμε το παλιό ΚΥΤ της πόλης να αξιοποιηθεί για τη μεταφορά όλων των δημοτικών υπηρεσιών στην περιοχή εξασφαλίζοντας για κοινωνικού σκοπού υπηρεσίες τους πόρους που εξακολουθεί ο Δήμος να αποδίδει ως μίσθωμα στο κτίριο της Περιφέρειας Β. Αιγαίου, και την απόδοση του Δημαρχιακού Μεγάρου στους πολίτες και Δημότες ως Μουσειακό χώρο, βάζοντας έτσι τα «θεμέλια» για τη χάραξη του Ιστορικού Κέντρου της Σάμου μεταξύ Χενία, Επικούρειου Μεγάρου, Δημαρχιακού Μεγάρου, Ηγεμονικού Κήπου και Αρχαιολογικού Μουσείου. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι οι δημοτικές αρχές, προφανώς αναγνωρίζοντας την ανάγκη του "ανοίγματος" της πόλης μέσω της ενσωμάτωσης της ΖΟΕ Ζ2 στο ΣΠ, γνωμοδοτούν υπέρ του αιτήματος μας. Επιπροσθέτως η ΖΟΕ Ζ2 διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία, όπως λειτουργούν κτηματολόγιο και κυρωμένο Δασικό Χάρτη, διευκολύνοντας σε μεγάλο βαθμό στο σχεδιασμό της επέκτασης της πόλης, καθώς και στην έναρξη της μελέτης του ΤΠΣ από την Τοπική Κοινότητα Σαμίων. Το αίτημά μας είναι αποτέλεσμα μιας συλλογικής πρωτοβουλίας κοινωνικού χαρακτήρα, πιστεύουμε εξαιρετικής σημασίας για το Δήμο και το γενικό συμφέρον, δεδομένου ότι επιδιώκει την ικανοποίηση των αναγκών της τοπικής κοινωνίας, όπως είναι η προαγωγή ιδίως της οικονομίας και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της συνοχής της παραμεθορίου.