ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΒΟΡΕΙΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΒΑΘΥΠΕΔΟΥ,ΔΕ ΚΑΛΑΡΡΥΤΩΝ,ΔΕ ΚΑΤΣΑΝΟΧΩΡΙΩΝ,ΔΕ ΜΑΤΣΟΥΚΙΟΥ,ΔΕ ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ,ΔΕ ΣΙΡΑΚΟΥ,ΔΕ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ

Γραφικό Αποκεντρωμένης Περιοχής
Γραφείο ή Περίπτερο Ενημέρωσης Τουριστών (Tourist Information Kiosk or Desk or Office) στα Πράμαντα

Δημιουργία Γραφείου ή Περιπτέρου Ενημέρωσης Τουρισμού (TOURISΤ INFORMATION KIOSK) στα ΠΡΑΜΑΝΤΑ

Η έλλειψη Γραφείου ή Περιπτέρου Πληροφόρησης Τουριστών (Tourist Information Kiosk or Desk or Office) στην έδρα του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων, τα Πράμαντα, αποτελεί ένα σημαντικότατο κενό που πλήττει άμεσα την τουριστική λειτουργία και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Παρότι τα Πράμαντα αποτελούν το κεντρικό σημείο διέλευσης όλων σχεδόν των επισκεπτών των Τζουμέρκων — το πρώτο σημείο στάσης, ανεφοδιασμού και πληροφόρησης — δεν υπάρχει κανένα σημείο επίσημης ενημέρωσης, κατευθυντήριων οδηγιών, χαρτών ή πληροφοριών για τις φυσικές διαδρομές, τα αξιοθέατα, τις τοπικές επιχειρήσεις, ή τις δραστηριότητες της περιοχής.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι τουρίστες, Έλληνες και ξένοι, να απευθύνονται σε τυχαίους κατοίκους για να μας ρωτήσουν «πού να πάνε» για φαγητό, καφέ, πεζοπορία, rafting ή κολύμπι στα ποτάμια, τι να δούνε, πού να μείνουν, ποια τα αξιοθέατα, οι ταβέρνες, ρωτάνε να μάθουν ακόμα και στοιχεία ιστορίας, γαστρονομίας, παράδοσης, πλησίων χωριών να επισκεφτούν, κλπ — κάτι που δημιουργεί απογοήτευση και δείχνει έλλειψη ακόμη και στοιχειώδους τουριστικής υποδομής.

Είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ μια περιοχή όπως τα Τζουμέρκα, ή έστω η Δήμος Βορείων Τζουμέρκων, που επενδύει τόσο πολύ στη φυσική της εικόνα και την ήπια τουριστική ανάπτυξη, να μην διαθέτει οργανωμένο σημείο τουριστικής πληροφόρησης, όπως συμβαίνει σε κάθε χωριό, πόλη ή ορεινή κοινότητα σε όλη την Ευρώπη.

Η λειτουργία ενός Tourist Information Kiosk στα Πράμαντα — πλησίον του Δημαρχείου ή σε κάποιο σημείο κοντινό και ορατό και εύκολο— είναι απολύτως απαραίτητη για:

-την άμεση ενημέρωση επισκεπτών για μονοπάτια, καταρράκτες, rafting, διαμονές, ταβέρνες, καφέ, και σημεία ενδιαφέροντος,

-τη διάθεση χαρτών, εντύπων και QR codes με διαδρομές και πληροφορίες, σε ΔΙΆΦΟΡΕΣ γλώσσες, αν θέλουμε να προσελκύσουμε διεθνή και ποιοτικό τουρισμό

-τη σύνδεση των τουριστών με τοπικές επιχειρήσεις και δραστηριότητες,

-τη συνολική αναβάθμιση της εικόνας του Δήμου ως φιλόξενου και οργανωμένου προορισμού.

Η επιλογή του Δήμου να λειτουργήσει γραφείο τουρισμού στο Καλέντζι το οποίο ουσιαστικά ούτε εξυπηρέτησε ούτε και εξυπηρετεί κανέναν, αποδείχθηκε αναποτελεσματική--ειδικά όταν δεν υπάρχει καν γραφείο τουριστικής ενημέρωσης στα Πράμαντα, που είναι και η πρωτεύουσα του Δήμου.
Η επιλογή αυτή πρέπει να επανεξεταστεί και επιτέλους να διορθωθεί, και να μεταφερθεί το Κέντρο Τουριστικής Πληροφόρησης στα Πράμαντα όπου συγκλίνουν όλες οι διαδρομές και όπου οι επισκέπτες αναζητούν πληροφορίες.

Το ίδιο χρήσιμο θα ήταν ένα Tourist Information Kiosk, και ακόμα παραπάνω ένα Touchsmart Board, στην Πλάκα, εκεί από όπου περνάνε ΟΛΟΙ, ερχόμενοι οδικώς στα Τζουμέρκα:
ΤΙ ΠΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟ από το να υπάρχει εκεί ένα tourist stand and touchsmart screen/kiosk να μπορούν όλοι να δουν και να πάρουν με φυλλάδια κάποιες αρχικές πληροφορίες, καθώς εισέρχονται στον τόπο μας;

Ένα τρίτο τέτοιο spot θα μπορούσε πράγματι να είναι το Καλέντζι, να υπάρχει και εκεί ένα tourist info stand, touchsmart, να επιτρέπει την πληροφόρηση όσων επισκεπτών εισέρχονται από εκείνη την πλευρά.

Είναι αδιανόητο ο Δήμος Βορείων Τζουμέρκων, με τόση φυσική ομορφιά και επιθυμία για διεθνή προβολή, να μην έχει ένα απλό κιόσκι ενημέρωσης τουρισμού στο πιο πολυσύχναστο σημείο (Πράμαντα) του ή σε 2-3 από τα πιο πολυσύχναστα σημεία του (Πράμαντα, Πλάκα, Καλέντζι).

Η ίδρυση ενός Γραφείου ή Περιπτέρου Ενημέρωσης Τουριστών στα Πράμαντα πρέπει να ενταχθεί ρητά στο ΤΠΣ ως βασική δημοτική υποδομή προβολής και εξυπηρέτησης επισκεπτών.
Μπορεί μάλιστα να εμπεριέχει και smartouch λειτουργία και πληροφόρηση.
Επισυνάπτονται μερικές φωτογραφίες ως παράδειγμα.

Ευχαριστώ.
Ράνια Τοδούλου