ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΧΙΛΛΕΙΩΝ,ΔΕ ΕΡΕΙΚΟΥΣΣΗΣ,ΔΕ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ,ΔΕ ΜΑΘΡΑΚΙΟΥ,ΔΕ ΟΘΩΝΩΝ,ΔΕ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΙΤΩΝ,ΔΕ ΠΑΡΕΛΙΩΝ,ΔΕ ΦΑΙΑΚΩΝ

Γραφικό Νησιωτικής Περιοχής
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ Τ.Π.Σ. ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Προτάσεις
1. Υιοθέτηση & Επικαιροποίηση των προτάσεων της Τροποποίησης του Γ.Π.Σ. Πόλης Κέρκυρας (2008) καθόσον οι ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ έγιναν μόνο για τυπικούς λόγους και όχι για την ουσία των προτάσεων της τότε μελέτης που παραμένουν πάντα επίκαιρες. Αποτελεί υποχρέωση του Δήμου σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ και στα πλαίσια του Τ.Π.Σ. να επαναφέρει τα θέματα που ακύρωσε το ΣτΕ στα πραγματικά σημερινά δεδομένα με επικαιροποιημένες προτάσεις. Ιδιαίτερης σημασίας για το πολεοδομικό σύνολο της Πόλης είναι να υιοθετηθούν οι χρήσεις που προτείνονται στα Γ.Π.Σ. τόσο στο αρχικό του 1987 όσο και σε εκείνο της Τροποποίησης του 2008 για την περιοχή του Εργοστασίου Δεσύλλα.
2. Δημιουργία Θαλάσσιας επικοινωνίας παράλληλα με την ακτογραμμή της Πόλης Κέρκυρας που θα συνδέει σημαντικά της σημεία. Συγκεκριμένα προτείνεται η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ των: Μαρίνα Γουβιών, Νέο Λιμάνι, Παλιό Λιμάνι, Τάφρο Παλαιού Φρουρίου (για επαφή με την πλατεία Λιστόν), Σκάλα Δημάρχου, Λουτρά Μον Ρεπό, Μαρίνα Μπενίτσων. Η διασύνδεση θα γίνεται με βαγονέτα τύπου Βενετίας που θα κινούνται και στις δύο κατευθύνσεις και τα σημεία προσέγγισης-στάσεις θα είναι έτσι οργανωμένα ώστε να αποτελούν σημεία αναφοράς στον χώρο. Η θαλάσσια αυτή επικοινωνία παράλληλα με την ακτογραμμή θα ανακουφίσει συγκοινωνιακά σε μεγάλο βαθμό την Πόλη αφού θα μειώνει την κυκλοφορία που οδηγεί στο Κέντρο ιδιαίτερα στις περιόδους αυξημένης τουριστικής κίνησης αφού θα την διοχετεύει και μέσω της θάλασσας σε επιλεγμένα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος. Ειδικά για εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας η λύση θα ήταν ιδανική.
3. Ολοκλήρωση των περιφερειακών οδικών δακτυλίων (τον ενδιάμεσο της Πλατυτέρας και τον Εξωτερικό Περιφερειακό της Πόλης) με έμφαση στον εξωτερικό εκείνο, παράκαμψης της Πόλης, με κατάλληλες προσαρμογές στα σημερινά δεδομένα έστω και με διοχέτευση της κυκλοφορίας μέσω σήραγγας ή ορυγμάτων εκεί που είναι αδύνατη η επιφανειακή διέλευση.
4. Δημιουργία Βιοτεχνικής & Εμπορικής ζώνης με ειδικό ρυμοτομικό σχέδιο και κατάλληλους όρους δόμησης στα κατάντι της Εθνικής οδού Γύρου Αχιλλείου από την θέση Μεγαλομάτα μέχρι την θέση του πολυκαταστήματος Jumbo με ενσωμάτωση και της έκτασης που καλύπτει ο ραδιοφωνικός σταθμός που θα συγκεντρώνει και θα ”νοικοκυρεύει” συγκεκριμένες οχλούσες χρήσεις που σήμερα εκτείνονται άναρχα εκεί. Η δημιουργία οργανωμένου χώρου για τις χρήσεις που σήμερα ενοχλούν ή για εκείνες που ανεξέλεγκτα δημιουργούνται καθημερινά θα προσφέρει ανεμπόδιστη κυκλοφορία επί της Εθνικής οδού καθόσον θα πάψουν πλέον να προβάλλονται σε αυτήν.
5. Ανάπλαση της παραλιακής ζώνης του Μαντουκίου με αξιοποίηση των υπολειμμάτων των εκεί εργοστασίων και λειτουργική διασύνδεσή της με τον παραδοσιακό ιστό. Αναβάθμιση της εκεί εικόνας της Πόλης.
6. Προσεκτική αξιοποίηση και προστασία των κενών στην Πόλη δηλαδή εκείνων που καλύπτουν οι λόφοι Αβράμη & Φυλακών (μαζί με τον χώρο της Βίλλα Ρόσσα) και διασύνδεσή τους με την κοινωνική παράμετρο των εκεί γειτονιών που είναι υποβαθμισμένες.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: ΑΡΣΕΝΗΣ ΡΙΓΓΑΣ, Αρχιτέκτων-Πολεοδόμος
Πρόεδρος Επιτροπής Επίβλεψης μελετών ΕΠΑ (1983-1989) Νομού Κερκύρας
Μελετητής Μελετών Δημοσίου: Αρχιτεκτονικές Μελέτες / Πολεοδομικές μελέτες
Επικεφαλής Ομάδας μελέτης για την Τροποποίηση του Γ.Π.Σ. Πόλης Κέρκυρας (2008)
Μέλος Ομάδας μελέτης (ως Πολεοδόμος) για την εκπόνηση Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. Δήμου Εσπερίων Κερκύρας
Επικεφαλής Ομάδας μελέτης για τις Πολεοδομήσεις των οικισμών Μεσογγής & Αστρακερής Κέρκυρας & μελέτης για την Προστασία της ευρύτερης περιοχής Παλαιοκαστρίτσας.
Μέλος της τριμελούς Ομάδας σύνταξης των Προδιαγραφών για την Ειδική Μελέτη Προστασίας & Ανάπλασης της Παλιάς Πόλης Κέρκυρας