ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΤΡΟΙΖΗΝΙΑΣ - ΜΕΘΑΝΩΝ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΜΕΘΑΝΩΝ,ΔΕ ΤΡΟΙΖΗΝΟΣ

Γραφικό Πόλης Αθηνών
Όρια Οικισμών-Αρχαιολογικός Χώρος Τροιζήνας-Τουρισμός-Λιμάνι Γαλατά

Δεδομένου του περιορισμού της εκτός ορίων οικισμών δόμησης που προωθείται, θεωρώ ότι είναι αναγκαία η επέκταση των ορίων των οικισμών του Δήμου, και κυρίως των οικισμών Καρατζά, Αγ. Ελένης, Άνω Φαναρίου, Δρυόπης, Μεγαλοχωρίου, Βαθέως, Μακρύλογγου. Σε όλους τους οικισμούς του Δήμου μας διαπιστώνεται μια περιμετρική οικοδομική ανάπτυξη η οποία αποδεικνύει την αναγκαιότητα εξεύρεσης οικοπέδων (γηπέδων) προς οικοδόμηση. Συνεπώς είναι αναγκαία και επιτακτική η επέκταση των ορίων των οικισμών.
Από τα σχέδια που προτείνονται οριοθετείται ο οικισμός Ψήφτας με τα προτεινόμενα όρια του να αγγίζουν ή ακόμη και να εισέρχονται εντός των ορίων του υγροβιότοπου. Θεωρώ ότι η πρόταση αυτή θα επηρεάσει την ισορροπία του Υγροβιότοπου της Ψήφτας με αρνητικά αποτελέσματα ως προς την διατήρησή του. Προτιμότερο είναι ο οικισμός της Ψήφτας να παραμείνει χωρίς όρια έτσι ώστε να αποφευχθεί η όχληση του παρακείμενου οικοσυστήματος.
Στα προτεινόμενα σενάρια δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την προστασία του αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Τροιζήνας και του παρακείμενου φαραγγιού του Διαβολογέφυρου το οποίο αποτελεί επίσης ένα ιδιαίτερου φυσικού κάλλους τοπίο με ευαίσθητο οικοσύστημα.
Σε ότι αφορά την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου μας διαπιστώνω ότι μόνο ένα σημείο έχει χωροθετηθεί για τον σκοπό αυτό. Το σημείο αυτό μάλιστα εφάπτεται του αρχαιολογικού χώρου της Μαγούλας και του υγροβιότοπου του Βυδίου. Οι δύο αυτοί παράγοντες ίσως στο μέλλον λειτουργήσουν ως ανασταλτικοί παράγοντες για την ανάπτυξη του Τουρισμού στην προτεινόμενη αυτή θέση.
Θα μπορούσαν να χωροθετηθούν παραπάνω περιοχές για τουριστική ανάπτυξη όπως η περιοχή δυτικά των οικισμών Τακτικούπολης και Μεταμόρφωσης έως την παραλία. Η περιοχή αυτή παρουσιάζει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον κρίνοντας από τις αγοραπωλησίες και την κατασκευή εξοχικών κατοικιών. Άλλη περιοχή με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον είναι το παραλιακό τμήμα από την Λουτρόπολη προς τον Αγ. Νικόλαο Μεθάνων, δηλαδή όλο το βόρειο μέτωπο της Δ.Ε. Μεθάνων. Κατά μήκος της διαδρομής αυτής υπάρχουν τμήματα που θα μπορούσαν να χωροθετηθούν για το σκοπό αυτό.
Λαμβάνοντας υπόψη την πρόταση για κατασκευή τουριστικής Μαρίνας στον Γαλατά και δεδομένης της υφιστάμενης Μαρίνας στην Λουτρόπολη, θα δημιουργηθεί η αναγκαιότητα ύπαρξης μιας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης όπου τα σκάφη θα μπορούν να συντηρούνται, να επισκευάζονται και να σταθμεύουν κατά την χειμερινή περίοδο. Ο Δήμος μας γειτνιάζει με τις Μαρίνες της Αττικής όπου τα τέλη ελλιμενισμού για τα σκάφη είναι πολύ υψηλά οπότε η δημιουργία μιας τέτοιας υποδομής συντήρησης και στάθμευσης θα έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τον τόπο.
Τέλος σε κανένα σενάριο δεν γίνεται αναφορά στο υφιστάμενο λιμάνι του Γαλατά που λειτουργεί κυρίως ως πορθμείο για την σύνδεση με το νησί του Πόρου. Η θέση στην οποία βρίσκεται δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων και συχνά προκαλείται συμφόρηση κυρίως το καλοκαίρι ή όταν βαριά οχήματα πρόκειται να ταξιδέψουν προς Πόρο. Είναι ύψιστης σημασίας η μεταφορά του λιμανιού σε άλλο χώρο εκτός των ορίων του οικισμού του Γαλατά μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης του Σχεδίου Πόλης καθώς επίσης και η δημιουργία υποδομών στάθμευσης οχημάτων για όσους επιθυμούν να επισκεφτούν το νησί του Πόρου χωρίς όχημα.

Κωνσταντίνος Λίτσας