Αναφορικά στην μελέτη που παρουσιάσθηκε για το ΤΠΣ Παξών έχω να κάνω τα ακόλουθα σχόλια : 1. Η μελέτη καταρτίσθηκε λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα που είτε δεν αξιολογήθηκαν σωστά είτε δεν λήφθηκαν καθόλου υπόψη είτε η αισθητική των μελετητών έχει υποκειμενικό χαρακτήρα . Τα δεδομένα αυτά είναι δημογραφικά, πολεοδομικά αλλά και δεδομένα με το τουριστικό αναπτυξιακό μοντέλο που για τόσα χρόνια δομείται στο νησί. Αναλυτικά, τα δημογραφικά και πληθυσμιακά χαρακτηριστικά που αναφέρθηκαν είναι λάθος. Δεν λήφθηκαν υπόψη οι ήδη υπάρχουσες άδεις οικοδομής που υλοποιούνται. Το μοντέλο ανάπτυξης του νησιού είναι η ενοικιαζόμενη βίλλα που με τα υπάρχοντα δεδομένα χτίζονται 186 μ2 σε 4.000 μ2. δεδομένο που σαφέστατα δεν δημιουργεί υπερτουρισμό και επιβάρυνση. 2. Από την παρουσίαση αλλά και με την υπάρχουσα νομοθεσία αφήνεται να εννοηθεί οτι θα επιτρέπεται η ιδιωτική πολεοδόμηση δλδ 8 κλίνες ανά στρέμμα σε σύνολο 15 στρεμμάτων χωρίς όριο τετραγωνικών δόμησης. Η κατεύθυνση αυτή δημιουργεί δεδομένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης από αυτό που ήδη ανέφερα. 4. Η φέρουσα ικανότητα του νησιού και η δυνατότητα του σε υποδομές δεν ανταποκρίνεται στην αναφορά που έγινε στην μελέτη, πχ οι δυνατότητες του αποχετευτικού είναι τεράστιες και οι αφαλατώσεις μπορούν να εξυπηρετήσουν την μέχρι τώρα ζήτηση 4. Από τα παραπάνω συνάγεται οτι η κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης θα δημιουργήσει μια μετάλλαξη στο υπάρχων πετυχημένο οικονομικό τουριστικό μοντέλο (ενοικιαζόμενη βίλλα )και θα δημιουργήσει κοινωνική αδικία καθώς θα απαξιώσει τον μικρό κλήρο προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και των επενδυτών, που θα μπορούν να αγοράσουν φτηνά κατακερματισμένες ιδιοκτησίες ώστε να συμπληρωθούν τα 15 στρέμματα για την προαναφερόμενη δόμηση. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, αντί της κατάργησης της εκτός σχεδίου δόμησης προτείνω, 1. Την δημιουργία περιορισμένων ζωνών απαγόρευσης δόμησης με αξιοποίηση αυτών σε περιβαλλοντικά πάρκα 2.Την θέσπιση μορφολογικών κανόνων στην δόμηση, πχ δόμηση χωρίς ορόφους , αρχιτεκτονική ομοιομορφία, ανοίγματα, όγκοι, χρωματισμοί κτλ.3. Την στόχευση του ΤΠΣ σε προβλήματα που αφορούν την τοποθέτηση των οχλουσών επιχειρήσεων, την δημιουργία χώρου parking αλλά και την προοπτική και αποσυμφόρηση των λιμανιών είτε αφορούν στην θαλάσσια κυκλοφορία είτε την οδική πχ περιφερειακός δρόμος Λογγού και Γαϊου.