ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΥ ΗΡΩΙΚΗΣ ΝΗΣΟΥ ΚΑΣΟΥ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΚΑΡΠΑΘΟΥ,ΔΕ ΚΑΣΟΥ,ΔΕ ΟΛΥΜΠΟΥ

Γραφικό Νησιωτικής Περιοχής
ΚΑΡΠΑΘΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ

Η Κάρπαθος μετά τον πόλεμο είχε μεταναστεύσει σε Αμερική Καναδά Αυστραλία Αφρική. Με την ανάπτυξη του τουρισμού (επιδοτησεις-αεροδρόμιο) εδόθη η ευκαιρία να γυρίσουν και να επενδύσουν στον τόπο τους. Τα χωριά πρέπει να κρατήσουν το χρώμα τους, όμως θα πρέπει να οριοθετηθούν ζώνες τουριστικής ανάπτυξης ώστε να υποβοηθηθεί η βιώσιμη ανάπτυξη στο νησί.
Τα τελευταία χρόνια συντελεστές δόμησης και ύψη είναι υπό (διωγμό).
Στις ζώνες τουριστικής ανάπτυξης είναι λάθος , αφού το μέγεθος των τουριστικών επιχειρήσεων (λόγω οικονομίας κλίμακας) τις καθιστά βιώσιμες. Επιπλέον οι τουριστικές επιχειρήσεις τροφοδοτούν την περιφερειακή αγορά (εστιατόρια, καφέ , rent a car κτλ) ανάλογα με το μέγεθος τους και την κατηγορία τους.
Περιορισμός στην δόμηση μέσα στις ζώνες τουριστικής ανάπτυξης , αποτελεί τροχοπέδη. Από τα Πηγάδια Καρπαθου (λιμάνι) μέχρι το εργοστάσιο της ΔΕΗ είναι η καταλληλότερη περιοχή του νησιού για χαρακτηρισμό τουριστικής ζώνης (παραλία με αμμουδιά μήκους 3 Km, ίσως μοναδική γιατί προστατεύεται και από τους καλοκαιρινούς καιρούς (Β, ΒΔ άνεμοι). Ο δρόμος αυτός ο παράλληλος με την παραλία που οδηγεί σήμερα στο Απέρι θα πρέπει να γίνει (πεζόδρομος) με κάποιες ώρες της ημέρα εξαίρεση για τροφοδοσία των μονάδων. Η δε πρόσβαση στα χωριά Απέρι κτλ να οδηγηθεί μέσα από τα βουνά (γήπεδο Πηγαδιων) ή ακόμα και από πλατιολο (βιομηχανική ζώνη).
Το εργοστάσιο της ΔΕΗ να απομακρυνθεί από την μοναδική αυτή τουριστική περιοχή ( αλλαγή θέσης : προς Στρατόπεδο- βενζινάδικο Διακίδη ή η λύση με το αναμενόμενο καλώδιο σύνδεσης με άλλα νησιά);
Η Κάρπαθος είναι λίγο μεγαλύτερη από την Κω , η Κως έχει περ 150.000 κρεβάτια και η Κάρπαθος 15.000 περ.
Έχουμε τεράστιο αεροδρόμιο που δέχεται οποιοδήποτε αεροσκάφος.
Είναι τελείως διαφορετικά για την τοπική ανάπτυξη να δέχεται 15-20.000 τουρίστες και τελείως διαφορετικά να καταφέρει να δέχεται 50-60.000 ; Αυτό δεν μπορεί να γίνει με μονάδες των 4 και 6 δωματίων οι οποίες μακροπρόθεσμα δεν είναι βιώσιμες;
Τα πηγάδια πριν το 1970 ήταν ακριβώς όπως την Χαλκη , το Καστελλόριζο και την Συμη . Δυστυχώς έγιναν λάθη , αυτό που μπορούμε να κάνουμε σήμερα είναι να βελτιώσουμε τις όψεις αρχιτεκτονικά αρχικά της παραλιακής γραμμής που αντικρύζεις ο επισκέπτης βγαίνοντας από το πλοίο. Μπαλκόνια, στέγες, κουφώματα, χρώματα με επιδοτήσεις αν υπάρχει δυσκολία ρευστότητας στον ιδιοκτήτη αφού τους πείσουμε πρώτα για τα οφέλη που θα έχει η περιουσία τους. Όλα διορθώνονται με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό . Το Portofino στην Ιταλία είναι πανέμορφο καιτοι τα κτήρια είναι 4-5 όροφοι; Ας το πάρουμε σαν παράδειγμα.
Το ύψος δεν δημιουργεί ασχήμια , το χαμηλό κτήριο δεν είναι πάντα ωραίο , η αρχιτεκτονική λεπτομέρεια είναι που κάνει την διαφορά.
Τα Πηγάδια (έχασαν το τραίνο) ας κάνουμε τουλάχιστον ότι μπορούμε να το διορθώσουμε;