ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ,ΔΕ ΤΡΑΙΑΝΟΥΠΟΛΗΣ,ΔΕ ΦΕΡΩΝ

Γραφικό Αστικής Περιοχής
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΤΠΣ

Ονομάζομαι Μακροδημόπουλος Δημήτρης και θα ήθελα να καταθέσω την εμπειρία μου, ως σιδηροδρομικός, για τις παλινδρομήσεις για τη χωροθέτηση του ΚΤΕΛ. Σημειώνω επίσης ότι και το σχόλιο με τον κωδικό dimakro είναι δικό μου. Συμφωνήθηκε μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και ΚΤΕΛ Ν. Έβρου και υπογράφηκε το 2015 αν θυμάμαι καλά, σχετική σύμβαση, για την παραχώρηση έκτασης επτά στρεμμάτων του ΟΣΕ προκειμένου να μεταφερθεί το ΚΤΕΛ από το κέντρο της Αλεξ/πολης στη θέση του Γαλλικού Σταθμού.. Μάλιστα εκεί θα διευκολύνει τους κατοίκους της πόλης διότι θα τους προσφέρει τη δυνατότητα δύο επιβατικών σταθμών του ΟΣΕ, που κάποτε θα λειτουργήσει επί τέλους όσο κι αν θέλουν να υποβαθμίσουν την περιοχή μας, ενός στη θέση του σημερινού επιβατικού σταθμού στο κέντρο της πόλης και ενός δεύτερου στον Γαλλικό Σταθμό, γεγονός που θα διευκολύνει την πρόσβαση των κατοίκων στο τρένο ανάλογα με την περιοχή της κατοικίας τους. Η πρόσβαση στο λιμάνι θα εξασφαλίζεται μέσω του αστικού ΚΤΕΛ η αφετηρία του οποίου είναι απέναντι από τον Γαλλικό σταθμό. Θα πρέπει να θυμίσουμε ότι η διοίκηση του ΚΤΕΛ είχε επιλέξει τη θέση αυτή για την μεταφορά του αγοράζοντας το 2001 από ιδιώτη έκταση 4.100 τ.μ. επί της Λεωφόρου Δημοκρατίας , όμως τμήμα της έκτασης ρυμοτομήθηκε με την διαπλάτυνση της Λεωφόρου Δημοκρατίας. Η διοίκηση του ΚΤΕΛ απευθύνθηκε στον ΟΣΕ ζητώντας να αγοράσει έκταση 2,5 στρεμμάτων για να μπορέσει μετά τη ρυμοτόμηση να στεγάσει τις δραστηριότητές του. Το ΔΣ του ΟΣΕ ενέκρινε το αίτημα του ΚΤΕΛ διότι έκρινε αυτονόητη τη συνύπαρξη των ΜΜΜ. Η αγοραπωλησία δεν πραγματοποιήθηκε τελικά πιθανότατα διότι η εκτίμηση του ορκωτού εκτιμητή για την αξία του οικοπέδου θεωρήθηκε υψηλή από το ΚΤΕΛ. Όμως τον Οκτώβρη του 2015 υπογράφηκε σύμβαση ανάμεσα στο ΚΤΕΛ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Με τη σύμβαση η ΓΑΙΑΟΣΕ προχώρησε στην παραχώρηση για 30 χρόνια προς το ΚΤΕΛ, έκτασης επτά στρεμμάτων και ενός λιθόκτιστου κτιρίου (του "πέτρινου") στον Γαλλικό σταθμό στην οποία θα προστεθεί και η ιδιόκτητη έκταση του ΚΤΕΛ που απέμεινε μετά τη διαπλάτυνση της Λεωφόρου Δημοκρατίας. Σήμερα η διοίκηση του ΚΤΕΛ, όπως διαβάζουμε στον τοπικό Τύπο, είκοσι και πλέον χρόνια μετά την αγορά της έκτασης από τον ιδιώτη για τη μετεγκατάστασή του στην ανατολική είσοδο της πόλης, αλλάζει γνώμη και προτείνει να μεταφερθεί δυτικά της πόλης, μία πρόταση η οποία προφανώς αντιβαίνει στη λογική της συνύπαρξης των ΜΜΜ που εξυπηρετεί δημότες και επισκέπτες. Εξ άλλου, όπως διάβασα στον Τύπο η άποψη του ΚΤΕΛ απορρίφθηκε με το υπ. αριθμ. 106/2014 πρακτικό επεξεργασίας του ΣτΕ κατά την έγκριση της Πολεοδομικής Μελέτης Καλλιθέας- Ν. Χιλής, για τον προφανή λόγο ότι το δίκτυο μεταφορών (τρένα, λιμάνι, αεροδρόμιο) βρίσκεται στο ανατολικό τμήμα της πόλης (Γνώμη 27/6/2022). Το ερώτημα που θέτω νομίζω ότι είναι αυτονόητο. Αφού η ύπαρξη του ΚΤΕΛ δεν αποτελεί αυτοσκοπό αλλά υφίσταται για την εξυπηρέτηση των δημοτών γιατί ο Δήμος μας δεν αναλαμβάνει την πρωτοβουλία διενέργειας ενός άτυπου δημοψηφίσματος ώστε οι δημότες να καθορίσουν τη θέση μεταφοράς του ΚΤΕΛ;. Υπάρχει το προηγούμενο στη Θεσσαλονίκη από τον κ. Μπουτάρη με θέμα την ιδιωτικοποίηση ή μη του Οργανισμού Ύδρευσης Θεσσαλονίκης. Η πρόταση δεν θα πρέπει να ξενίζει διότι σχετίζεται με την απεμπόλιση αυτονόητου και νόμιμου δικαιώματός μας, δικαιώματος των δημοτών. Δηλαδή με τον Ν.4555/2018 περί «Μεταρρύθμισης του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Εμβάθυνσης της Δημοκρατίας - Ενίσχυσης της συμμετοχής κ.ά.» καθιερώθηκε από τις αρχές του 2020 η δυνατότητα διεξαγωγής τοπικού ή περιφερειακού δημοψηφίσματος. Όμως αυτή η δυνατότητα αναιρέθηκε νομοθετικά με τον Ν.4674/20 τον Μάρτιο του 2020 χωρίς καμιά αντίδραση από το Δημοτικό Συμβούλιο, από τις δημοτικές παρατάξεις, από εμάς. Έτσι φθάσαμε στο σημείο να αποφασίζουν άλλοι για εμάς χωρίς εμάς. Ας το τολμήσουν ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο