ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ - ΔΗΜΟΥ ΛΗΜΝΟΥ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ,ΔΕ ΑΤΣΙΚΗΣ,ΔΕ ΜΟΥΔΡΟΥ,ΔΕ ΜΥΡΙΝΑΣ,ΔΕ ΝΕΑΣ ΚΟΥΤΑΛΗΣ

Γραφικό Νησιωτικής Περιοχής
Κατηγορία 1: ΟΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ (ΟΙΚ)

• Στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων που θα αναριοθετηθούν/οριοθετηθούν, να γίνει προσεκτικός καθορισμός των ορίων ώστε να αποφευχθούν λάθη και αστοχίες και να ελαχιστοποιηθούν οι περιοχές που μένουν εκτός ζώνης Β. Στην περίπτωση που διαπιστώνονται φυσικά όρια (π.χ. ρέματα, δρόμοι), ο σχεδιασμός των ορίων των οικισμών να γίνεται συνυπολογίζοντάς τα. Σε οικισμούς που παρατηρείται οικοδομική δραστηριότητα και υπάρχει διαρκής ζήτηση οικοπέδων, να προταθεί πολεοδόμηση από τη ζώνη Β μέχρι τα όρια τα καθορισμένα από τον Νομάρχη. Για τον καθορισμό της αρτιότητας και των όρων δόμησης στις περιοχές αυτές να ληφθεί υπόψιν το μέγεθος των ιδιοκτησιών ώστε να υπάρχει ουσιαστική δυνατότητα δόμησης.
• Στις ζώνες Α των οικισμών (συνεκτικό τμήμα), να μη χαθεί η αρτιότητα και οικοδομησιμότητα των οικοπέδων με εμβαδόν μικρότερο των 150 τ.μ. Στους οικισμούς της Λήμνου η πλειοψηφία των οικοπέδων στο συνεκτικό τμήμα έχει εμβαδόν<150 τ.μ. Να θεωρηθούν άρτια με το όποιο εμβαδόν έχουν κατά την ημερομηνία του Π.Δ. οριοθέτησης του οικισμού.
• Η μικροϊδιοκτησία σε ακριτικούς, νησιωτικούς οικισμούς πρέπει να διαφυλαχθεί προκειμένου να διατηρηθεί ή και να αυξηθεί ο πληθυσμός. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται και η ισόρροπη-ισοσκελισμένη ανάπτυξη των νησιών.
• Τα κριτήρια των οικιστικών επεκτάσεων των οικισμών να μην είναι μόνο μετρητικά, αλλά και ποιοτικά όπως προτείνεται άλλωστε για τη Μύρινα. Υπάρχουν περιοχές όπου υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον για παραθεριστικές κατοικίες και τουριστικά καταλύματα θερινής λειτουργίας με χαρακτηριστική περίπτωση αυτή της περιοχής Καλλιόπης-Κοντοπουλίου. Στο ΣΧΟΟΑΠ του Μούδρου προτεινόταν η ενοποίηση των δύο οικισμών, καθώς ήδη από τις αρχές του 2000 διαφαινόταν ότι ο κόλπος του Κέρους θα αποτελέσει πόλο τουριστικής έλξης. Προκειμένου να υπάρξει ανάπτυξη της περιοχής εντός οργανωμένου πλαισίου, με δημιουργία όλων των κατάλληλων υποδομών, στο προκρινόμενο σενάριο 2 να συμπεριληφθεί η ενοποίηση αυτή η οποία δεν κατέστη δυνατόν να πραγματοποιηθεί νωρίτερα λόγω των οικονομικών συνθηκών της χώρας και της μακράς περιόδου περιορισμού λόγω υγειονομικής κρίσης.
• Στις επεκτάσεις να αποσαφηνιστεί με ποιους όρους δόμησης αυτές θα γίνουν και να μην τεθούν επιπλέον μορφολογικοί περιορισμοί, προκειμένου να υπάρχει ελευθερία αρχιτεκτονικής έκφρασης. Εξάλλου, στις περιοχές αυτές που χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας-παραδοσιακοί οικισμοί, περιοχές ελεγχόμενες από την Αρχαιολογία- υπάρχουν ήδη μορφολογικοί περιορισμοί για να τηρηθούν αυστηρά αρχιτεκτονικά πρότυπα.
• Η επέκταση της Μύρινας να συμπεριλάβει τις περιοχές που ήδη υπάρχει οικοδομική δραστηριότητα προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές (Ανατολικά η περιοχή «Αμυγδαλιές», Βόρεια η περιοχή βόρεια του Ανδρωνίου μέχρι την 88ΣΔΙ, Νότια η περιοχή προς το Πλατύ).
• Να αναφερθούν ρητά οι επιλεγμένες χρήσεις από το άρθρο 3 της γενικής κατοικίας του Π.Δ. , αλλιώς να συμπεριληφθεί το σύνολο των χρήσεων. Σε αντίθετη περίπτωση καλούνται οι πολίτες να επιλέξουν σενάριο χωρίς να είναι γνωστές όλες οι παράμετροι.
• Η αναφορά σε εκσυγχρονισμό τουριστικών μονάδων στους παραδοσιακούς οικισμούς, να απευθύνεται τόσο σε κύρια, όσο και σε μη κύρια τουριστικά καταλύματα. Κατά βάση άλλωστε τα υφιστάμενα καταλύματα στους παραδοσιακούς οικισμούς είναι μη κύρια.
• Στην Κρηνίδα και στο Παλαιό Πεδινό να υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης του υφιστάμενου κτιριακού δυναμικού και για άλλες χρήσεις, πλην της αποκλειστικά προτεινόμενης τουριστικής η οποία πιθανότατα να μην βρει και ανταπόκριση από τους ιδιοκτήτες. Ενδεικτικά αναφέρονται κατοικίες, μικρά καταστήματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που θα τονώσουν τους οικισμούς αυτούς. Ειδικά για την οικιστική ενότητα της Κρηνίδας, που παραδοσιακά σχετίζεται με τον πρωτογενή τομέα, προτείνεται η χωροθέτηση χρήσεων σχετικών με τον πρωτογενή τομέα και στα πλαίσια της ισόρροπης ανάπτυξης με προσανατολισμό στον τουρισμό, η δυνατότητα δημιουργίας οικοτουριστικών καταλυμάτων ήπιου τουρισμού.
• Οι πολεοδομήσεις που θα προβλεφθούν να γίνονται με επίσπευση της διαδικασίας (εντός 5ετίας), όπως προτείνεται για τη Μύρινα και το Μούδρο. Να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους προκειμένου αυτές να υλοποιηθούν.
• Στα προτεινόμενα ΠΕΧ Οικιστικών Χρήσεων όπου αναφέρεται ως όριο αρτιότητας τα 2 στρέμματα, να διερευνηθεί αν οι ιδιοκτησίες πληρούν το όριο αυτό. Αν η πλειοψηφία των ιδιοκτησιών δεν έχει αυτό το εμβαδόν, τα οικόπεδα θα είναι μη οικοδομήσιμα και ως εκ τούτου το συγκεκριμένο ΠΕΧ θα είναι «ως μη γενόμενο».
• Στην προτεινόμενη ΠΕΔ Τουρισμού-Αναψυχής στην περιοχή του Κότσινα, επισημαίνεται ότι μεγάλο μέρος του οικισμού του Κότσινα, επί του παραλιακού μετώπου, δεν μπορεί να οικοδομηθεί, καθώς τα οικόπεδα/γήπεδα είναι «τυφλά» λόγω του παλαιού αιγιαλού. Καθώς η ζώνη παλαιού αιγιαλού-παραλίας θεωρείται δημόσιο κτήμα και όχι κοινόχρηστος χώρος, η προτεινόμενη ζώνη δεν μπορεί να υλοποιηθεί.