Η εισήγηση της Μελετητική Ομάδας κατέληξε ότι το τμήμα του οικισμού που ανήκει στην Σταματά και το οποίο βρίσκεται εκτός του ΓΠΣ του 94 αποτελεί περιοχή “άτυπης οικιστικής πύκνωσης”. Ο Εκπολιτιστικός Εξωραϊστικός Σύλλογος Σπάτων Σταμάτας έχει καταθέσει όμως εμπρόθεσμα πληθώρα τεχνικών μελετών και νομικών εγγράφων στους αρμόδιους του δήμου, που τεκμηριώνουν τον οικισμό της Σταματάς στο σύνολο του ως οικισμό προϋφηστάμενου του 1923. Σε αυτά τα τεκμήρια συμπεριλαμβάνονται και αποφάσεις του εφετείου η οποίες ρητά όχι μόνο δικαιώνουν όσους προσέφυγαν αλλά και διατάζουν την διοίκηση να εγκρίνουν τα όρια του οικισμού βάσης της εισήγησης του 2012 από το Δ.Σ. του Δήμου Διονύσου.
Συγκεκριμένα, το εφετείο σε 32 περιπτώσεις όπου ιδιοκτήτες με ακίνητα στην Σταμάτα προσέφυγαν στην δικαιοσύνη έκρινε ότι οι επίμαχες εκτάσεις εμπίπτουν εντός ορίων των προτεινόμενων ορίων του προϋφισταμένου του έτους 1923 οικισμού “Σταματάς - Παλαιάς Σταματάς και Σπάθα” της περιφέρειας Δ.Κ Σταμάτας του Δήμου Διονύσου και που δεν αμφισβητείται από την δασική υπηρεσία. Οι σχετικές αποφάσεις του εφετείου διευκρινίζουν ότι ως οικισμοί προ του 1923 νοούνται όχι μόνο αυτοί εκείνοι που έχουν νομίμως οριοθετηθεί σύμφωνα με την διαγραφόμενη στον νόμο διαδικασία αλλά και εκείνοι, για τους οποίους προκύπτει ότι πράγματι προϋπήρχαν του έτους 1923, έστω και αν δεν έχουν νομίμως οριοθετηθεί. Αναφέρετε δε ότι το δε Δασαρχείο Πεντέλης σε καμία από αυτές τις περιπτώσεις δεν είχε εκφέρει ειδική αιτιολογημένη κρίση σχετικά με τον δασικό χαρακτήρα των εν λόγω επίδικων εκτάσεων όπως απαιτείται και ειδικότερα δε, δεν επικαλείται και κανένα άλλα συναφές στοιχείο που να προσβάλει τον μη δασικό χαρακτήρα των εν λόγω εκτάσεων. Η σχετική τεκμηρίωση που έχει καταθέσει ο κ. Α. Γκίνης Πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Εξωραϊστικού Συλλόγου Σπάτων της Κοινότητος Σταμάτας επάνω στο θέμα είναι υπέρ πλήρης και καλά τεκμηριωμένος και έχει υποβληθεί για να στηρίξει το έργο της μελετητικής ομάδας.
Κατόπιν τούτο δημιουργείτε η απόρροια πως προκύπτει ο χαρακτηρισμός “άτυπη οικιστική πύκνωση”.
Η διάθεση στους δημότες της τεκμηρίωσης που χρησιμοποιήθηκε για να στηρίξει τον παραπάνω χαρακτηρισμό θα βοηθούσε στο να απαντηθούν τα εύλογα ερωτήματα που δημιουργούνται σχετικά με αυτή την εισήγηση.
Σε σχέση με την μελέτη γενικότερα: ειπώθηκε ξεκάθαρα ότι η εφαρμογή της μελέτης είναι εν τέλη αμφισβητήσιμη καθώς το δασαρχείο εξακολουθεί να έχει λόγο και άρα θα μπορούσε να αμφισβητήσει την εφαρμογή του ΤΠΣ. Επί της αρχής, το γεγονός ότι γίνετε μελέτη ΤΠΣ σε περιοχή η οποία έχει εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις, ανεφάρμοστες δικαστικές αποφάσεις, οικισμούς σε εκκρεμότητα, άλυτα θέματα μεταξύ πολιτείας και Δασικής Υπηρεσίας που χωλαίνουν επί δεκαετίες, αρρύθμιστη χρήση γης που σε κάποιες περιπτώσεις υπονοεί εκκρεμείς διεκδικήσεις μεταξύ ιδιωτών και Δημοσίου - όλο αυτό το ανακάτεμα, η αδιαφανείς και μπερδεμένες διαδικασίες που επί δεκαετίες κρατάνε μια κοινωνία σε καθιστός ομηρίας και εκβιασμού - όλα αυτά ζωγραφίζουν με γλαφυρό τρόπο την βαθιά αναξιοπιστία της διοίκησης αυτής της χώρας καθώς κανείς δεν έχει την ειλικρίνεια και την βούληση να έκθεση επιτέλους τα προβλήματα δημόσια και επιτέλους να δεσμευτεί έμπρακτα επιτέλους να δώσει λύση. Είναι επιτακτική η ανάγκη να αποκατασταθεί τόσο η έννοια όσο και το αίσθημα του δικαίου σε αυτή την πολύπαθη χώρα. Το αληθινό πρόσωπο της πολιτείας αυτής της χώρας είναι ντροπιαστικό!
Περαιτέρω, είναι υποχρέωση της μελετητικής ομάδας να στοιχειοθετήσει την βιωσιμότητα της μελέτης, να καταγράψει με λεπτομέρεια τα ανυπέρβλητα προβλήματα που υπάρχουν στην εφαρμογή του ΤΠΣ και να εισηγηθεί προς την διοίκηση κάποιες προτεινόμενες λύσεις ή ενέργειες με χρονοδιαγράμματα! Δεν νοείται η χρηματοδότηση κανενός έργου το οποίο δεν μπορεί να υλοποιηθεί εντός ενός εύλογου χρονικού ορίζοντα. Είναι απαράδεκτο από όλες τις απόψεις τόσο σε επίπεδο ποιότητας μελέτης όσο και κοινωνικά καθώς παρουσιάζεται μια πλαστή εικόνα!
Σχετικά με τον γενικότερο σχεδιασμό θα ήθελα να επισημάνω 2 σημεία:
Η περιοχή θα πρέπει να έχει αυτάρκεια σε υπηρεσίες και οι δημότες να μπορούν καλύπτουν συνολικές τους ανάγκες εντός του δήμου. Άρα η χωροθέτηση θα πρέπει να λάβει υπόψιν αυτή την παράμετρο.
Η σύνδεση με το κέντρο της πόλης κάποια στιγμή πρέπει να βελτιωθεί είτε αυτό λέγετε μέτρο είτε προαστιακός ή κάποιος άλλος συνδυασμός;
Επίσης ειδική προσοχή και βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί για να δημιουργηθούν χώροι αναψυχής που να καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών (και των γονέων τους) και ειδικά των εφήβων. Η δημιουργία ποδηλατόδρομου ο οποίος θα συνδέει όλους τους σχετικούς χώρους είναι κρίσιμη για να μπορούν τα μεγαλύτερα παιδιά να κινούνται με ασφάλεια αυτόνομα. Έχοντας συζητήσει με εφήβους της περιοχής, έχοντας μεγαλώσει ως έφηβος στην περιοχή λείπει στα παιδιά ένα οργανωμένο πάρκο το οποίο μεταξύ άλλων θα έχει πίστα skate board και BMX. Ο χώρος αυτός έτι νόημα να μπορεί φιλοξενεί και σχετικά event μέσα από τα οποία τα παιδιά θα μπορούν μάθουν να συμμετέχουν και να εκτονωθούν δημιουργικά και με ασφάλεια. Επίσης σημαντικό θα πρέπει να προωθηθούν κάποιες αθλητικές δραστηριότητες όπως η αναρρίχηση, το hiking, και να δημιουργηθούν κάποια trails ή trackς για mountain biking. Τα παιδιά δεν νιώθουν ότι έχουν τον χώρο τους! Και αυτές είναι μόνο μερικές ιδέες. Όπως για την νεολαία, δεν είδα επίης κανένα σχεδιασμό για τους υπερήλικες. Αυτή η κοινωνική ομάδα δεν υπάρχει για κανένα;