ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ,ΔΕ ΑΝΟΙΞΕΩΣ,ΔΕ ΔΙΟΝΥΣΟΥ,ΔΕ ΔΡΟΣΙΑΣ,ΔΕ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ,ΔΕ ΡΟΔΟΠΟΛΕΩΣ,ΔΕ ΣΤΑΜΑΤΑΣ

Γραφικό Πόλης Αθηνών
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ (ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ, ΣΗΡΑΓΓΑ ΜΠΟΓΙΑΤΙΟΥ)

Στα προτεινόμενα σενάρια του ΤΠΣ υπάρχει και η ενότητα «ΤΡΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ».
Ο τίτλος –και η επακόλουθή του κεντρική λογική- κρίνονται μάλλον άστοχα και ανατρεπτικά της πραγματικότητας, αφού, εν προκειμένω, οι υποδομές δεν διατρέχουν κάποιο κίνδυνο από τον κοινωνικό περίγυρο, ώστε να χρήζουν προστασίας. Απεναντίας, υπάρχει ανάγκη προστασίας των κατοίκων και ενίοτε του φυσικού περιβάλλοντος, από αυτές.

1. Οι γραμμές υψηλής και υπερυψηλής τάσης, πέραν της οπτικής ρύπανσης που προκαλούν, με την διέλευσή τους μέσα από αστικές περιοχές, καθώς και την ηχητική όχληση κοντά στους πυλώνες, πολλές φορές είναι υπαίτιες μεγάλων πυρκαγιών.
Συνεπώς, πρέπει να προταθεί η πλήρης υπογειοποίηση των γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, τουλάχιστον υψηλής και υπερυψηλής τάσης.

2. Η Εθνική Οδός (Ε.Ο.) εξυπηρετεί ιδιαίτερα τον Δήμο μας, αλλά με σχετικά βαρύ αντίτιμο αφού:
α. Ο Δήμος τέμνεται από τη Ε.Ο. με αποτέλεσμα η κυκλοφοριακή σύνδεση της Δ.Ε. του Κρυονερίου με τον υπόλοιπο Δήμο να είναι δυσχερής
β. Επιφορτίζεται σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό δίκτυο, στην περιοχή του κόμβου Αγ. Στεφάνου-Κρυονερίου με την Ε.Ο (και, τελικά, ευρύτερα). από υπερτοπική κίνηση, από οδηγούς, δηλαδή, που επιλέγουν τον παράδρομο (S.R) αντί της Ε.Ο.
γ. Η αυξημένη κίνηση και οι μεγάλες ταχύτητες της Ε.Ο. προκαλούν σημαντική ηχορρύπανση, για την Δ.Ε. του Αγ. Στεφάνου και ιδίως στην Πολεοδομική Ενότητα. 1
Συνεπώς θα πρέπει να προταθεί :
α. Αύξηση του αριθμού των οδικών συνδέσεων με την περιοχή του Κρυονερίου, λαμβάνοντας υπόψη ότι η δημιουργία σταθμού του ΟΣΕ στο Κρυονέρι, καθώς και η σχεδιαζόμενη λειτουργία του νέου Δημοτικού νεκροταφείου στην θέση Μπισμπίρι θα αυξήσουν εκθετικά τις κινήσεις σε αυτή την κατεύθυνση.
β. Τοποθέτηση ‘’έξυπνων ‘’ φαναριών που ρυθμίζουν την κίνηση, όχι με σταθερή κατανομή χρόνου, ανά κατεύθυνση, αλλά ανάλογα με τον κυκλοφοριακό φόρτο.
γ. Τοποθέτηση διαφανών ηχοπετασμάτων-όπως έχει ήδη γίνει νοτιότερα σε πολλά χιλιόμετρα εκατέρωθεν της Ε.Ο., για την ηχητική προστασία των παρακείμενων περιοχών.

3. Η επιβολή περιοριστικών μέτρων στην οικοδομική δραστηριότητα εντός του Αγ. Στεφάνου και της Άνοιξης από την διέλευση της σήραγγας Μπογιατίου, με σχετικά διατάγματα είναι εκτός πάσης επιστημονικής πραγματικότητας. Επιβλήθηκε με αυθαίρετη προληπτική λογική, χωρίς καμία επιστημονική μελέτη.
Παλαιότερα, η επιβολή της απαγορευτικής ζώνης δόμησης και των επαγγελματικών δραστηριοτήτων ήταν πολύ μεγαλύτερη (αρχικά 100 μέτρα και κατόπιν 50 μέτρα). Σήμερα, με βάση τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις, ισχύει απαγόρευση οποιασδήποτε οικοδομής σε απόσταση 10 μέτρων από την προβολή του άξονα της σήραγγας και 20 μέτρων για τους στεγανούς βόθρους.
Η σήραγγα Μπογιατίου στις περιοχές μας διέρχεται σε βάθος περί τα 160 μέτρα. Μεταξύ της επιφάνειας του εδάφους και της σήραγγας παρεμβάλλονται στρωματογενή εδάφη με πολύ μικρή διαπερατότητα (άργιλος, αθηναϊκός σχιστόλιθος κλπ). Πέραν αυτού όμως, ακόμη και για αμιγή αμμοχαλικώδη εδάφη, η πιθανή εισροή υγρού στο έδαφος δεν κινείται κατακορύφως, αλλά ακολουθεί πολύπλοκη πορεία, κατά την οποία το υγρό διυλίζεται φυσικά και καταλήγει δεκάδες ή και εκατοντάδες μέτρα μακρυά από το σημείο εισόδου του, μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα. Επομένως, τουλάχιστον όσον αφορά στη σήραγγα Μπογιατίου, δε φαίνεται να προκύπτει η ανάγκη πρόσθετων ζωνών προστασίας όπως προτείνονται στα σενάρια.
Η μελετητική κοινοπραξία περιλαμβάνει και γεωλογική μελετητική ομάδα, η οποία πρέπει να τεκμηριώσει επαρκώς: αν χρήζει προστασίας η σήραγγα Μπογιατίου και άρα πρέπει να διατηρηθεί η απαγόρευση της ισχύουσας υγειονομικής διάταξης, με περιορισμό ή επέκταση της προβλεπόμενης ζώνης, ή, τελικά, μπορεί να καταργηθεί η ζώνη προστασίας χωρίς περιβαλλοντικό ή άλλο κόστος.