ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ,ΔΕ ΑΝΟΙΞΕΩΣ,ΔΕ ΔΙΟΝΥΣΟΥ,ΔΕ ΔΡΟΣΙΑΣ,ΔΕ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ,ΔΕ ΡΟΔΟΠΟΛΕΩΣ,ΔΕ ΣΤΑΜΑΤΑΣ

Γραφικό Πόλης Αθηνών
ΤΠΣ & ΖΥΣ, σε συζυγία ή σε υπερπήδηση;

ΤΠΣ & ΖΥΣ, σε συζυγία ή σε υπερπήδηση;
Από ό,τι γνωρίζουμε και από ό,τι συζητήθηκε στις πρόσφατες ανοιχτές συγκεντρώσεις στον Δήμο μας, το ΤΠΣ είναι το πολεοδομικό θεμέλιο, στο οποίο θα στηριχθούν και θα υπαχθούν όλες οι παρεμβάσεις πολεοδομικού χαρακτήρα, ώστε να βρίσκονται σε σύγκλιση, δηλαδή σε συζυγία, για την εξυπηρέτηση του πολεοδομικού στόχου και εντέλει του κοινωνικού συνόλου. Έτσι, η Πολεοδομική – Ρυμοτομική μελέτη, η Πράξη Εφαρμογής κλπ, που θα ακολουθήσουν, θα υπόκεινται στις κατευθύνσεις του ΤΠΣ (θα ΄΄κρέμονται΄΄ κάτω από το ΤΠΣ) και θα τις εξειδικεύουν, ανά Πολεοδομική Ενότητα (Π.Ε) και ανά Οικοδομικό Τετράγωνο.
Η κυριότερη παράμετρος που καθορίζεται από το ΤΠΣ είναι ο υπολογισμός των αναγκαίων επιφανειών γης, ανά Π.Ε και ο απαιτούμενους κοινωνικός εξοπλισμός, για τον πληθυσμό στόχου. (Πληθυσμός στόχου είναι αυτός που αναμένεται μετά 10 ή 20 χρόνια κάτω από την φυσιολογική-βιολογική εξέλιξη και την εξέλιξη της αγοράς -με τη βαθμιαία μετακίνηση προς τα προάστια- σύμφωνα με τις υπάρχουσες καμπύλες εξέλιξης και την προβολή τους στο χρόνο – στόχο.) Ο κοινωνικός εξοπλισμός αυτός μεταφράζεται σε χώρους παιδείας, άθλησης, ψυχαγωγίας, διοίκησης αλλά και κυκλοφοριακής αναβάθμισης (με την κατάργηση των εκατοντάδων αδιεξόδων και τη διαπλάτυνση των ανεπαρκών υφιστάμενων δρόμων). Η βελτίωση του οδικού δικτύου - πέραν του προφανούς, δηλαδή την καθημερινή άνετη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων του πληθυσμού – αποτελεί και το άκρως αναγκαίο δίκτυο διαφυγής για τις περιπτώσεις θεομηνιών (πυρκαγιές, σεισμοί κλπ) όπως και για μεγαλύτερης συχνότητας έκτακτες και τακτικές ανάγκες (ασθενοφόρα, περιπολικά, βυτιοφόρα κλπ).
Ολόκληρος ο ανωτέρω κοινωνικός εξοπλισμός προορίζεται για τον πληθυσμό που έχει υπολογιστεί ως πληθυσμός στόχου από το ΤΠΣ.
Παράλληλα, το ΤΠΣ κατέδειξε την προφανή σε όλους έλλειψη κοινωνικού εξοπλισμού ακόμα και για τον ήδη υφιστάμενο πληθυσμό -πόσο μάλλον για τον πληθυσμό στόχου- στις περισσότερες Δ.Ε. του Δήμου Διονύσου (μεταξύ των οποίων και οι Δ.Ε. Αγ. Στεφάνου και Άνοιξης)
Όλες οι προαναφερόμενες μελέτες είναι σε πλήρη συζυγία με ένα κοινό σκοπό, την εξυπηρέτηση της πόλης μας.
Δυστυχώς, όπως ενημερωθήκαμε, έχει ανατεθεί, ταυτόχρονα, από το Υπουργείο (ΥΠΕΝ) και μελέτη δημιουργίας ΖΥΣ (Ζώνης Υποδοχής Συντελεστή Δόμησης), στο Δήμο μας και συγκεκριμένα για τις Δ.Ε. Αγ. Στεφάνου, Άνοιξης και Κρυονερίου, η οποία ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΗΔΗ εσπευσμένα και ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΥΠΟΨΙΝ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΠΣ-ΟΥΤΕ ΤΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.
Αυτό σημαίνει ότι την ώρα που εμείς σχεδιάζουμε το μέλλον της πόλης μας, σύμφωνα με την πολεοδομική επιστήμη και τις προδιαγραφές του ΥΠΕΝ, το ίδιο το ΥΠΕΝ σχεδιάζει να ανατρέψει αυτόν τον σχεδιασμό, αφού με τις ΖΥΣ πρόκειται να ‘’μεταφερθεί’’ τεράστιος όγκος οικοδομών από άλλες περιοχές. Έτσι, οι περιοχές αυτές θα ανακουφιστούν από την πληθυσμιακή τους πυκνότητα ή θα εξωραϊστούν, σώζοντας διατηρητέα κτίρια της περιοχής τους ή ελευθερώνοντας χώρους για την εξυπηρέτηση του πληθυσμού τους. Πλην όμως, αυτό θα επιτευχθεί δυσανάλογα εις βάρος της δικής μας, ήδη επιβαρυμένης περιοχής, δυσχεραίνοντας την καθημερινή μας διαβίωση αφού, τελικά, πολύ μεγαλύτερος πληθυσμός θα κληθεί να εξυπηρετηθεί από ένα κοινωνικό εξοπλισμό σχεδιασμένο για μικρότερο πληθυσμό.
Εδώ, δηλαδή έχουμε υπερπήδηση των ΖΥΣ πάνω από το ΤΠΣ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δεν υπάρχει συζυγία , δεν υπάρχει κοινός στόχος.
Υπογραμμίζεται ότι το πρόβλημα είναι υπερτοπικό- δεν αφορά μόνο τις προαναφερθείσες Δ.Ε., καθώς, πέραν της όλης επιβάρυνσης του δομημένου περιβάλλοντος, είναι προφανείς οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία της κεντρικής αρτηρίας όλης της περιοχής προς την εθνική- η οποία είναι ήδη προβληματική.
Στόχος, λοιπόν, δικός μας, της κοινωνίας , του Δήμου, της μελετητικής ομάδας είναι ένας, να αποδειχθεί ή στην ανάγκη να απαιτηθεί ότι ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ, ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ, ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΖΥΣ!

Γιάννης Μυστηλιάδης