Σελ. 5 (Ως εκ τούτου παύουν...) Τι σημαίνει πρακτικά αυτή η αναφορά; Θα γίνουν αλλαγές στα όρια οικισμών; Θα υπάρξουν επιπτώσεις στους όρους δόμησης; Είναι θέματα που θα καθορισθούν σε αυτή τη φάση ή αργότερα;
Σελ. 7-8 Αλλαγές στα σχέδια εντός οικισμού και χρήσεις γης θα γίνουν σε αυτή τη φάση;
Π.χ. Γέφυρα πρόβλημα με χώρο πρασίνου (περιοχή στο Γυμνάσιο)
Π.χ. Αγ. Αθανάσιος γραμμές δόμησης στην επέκταση, αλλαγή χρήσεων στην επέκταση (ιδιαίτερα στο τμήμα έναντι πρώην ΜΑΚ ΜΕΤΑΛ)
Π.χ. Ξηροχώρι (τμήμα στα Μπικέικα με οικίες εκτός οικισμού), όπου πρέπει να επεκταθεί το σχέδιο πόλης τουλάχιστον έως την περιοχή που βρίσκονται υφιστάμενες κατοικίες, δίπλα στο όριο του υφιστάμενου οικισμού.
Π.χ. Βαλτοχώρι πρόβλημα με τη διανομή, κάποια οικόπεδα εμφανίζονται ως αγροτεμάχια
Σελ.8 Τι θα γίνει με τη ζώνη πρασίνου; Το χρήσεις μπορούν να ενταχθούν σε αυτές για να μην καταστρέφεται τελείως η αξία του τεμαχίου, έως ότου γίνει συνολική πολεοδόμηση των περιοχών αυτών. Προτείνουμε να καταργηθούν ως συγκεκριμένες περιοχές (όπως εμφανίζονται στα υφιστάμενα ΓΠΣ) και να προκύψουν όταν θα γίνει η πολεόδομηση των περιοχών αυτών.
Σελ. 9 Να μην υπάρχουν περιορισμοί στις χρήσεις του άρθρου 14 για να στηρίξουμε την αγροτική ανάπτυξη (αποθήκες, μεταποίηση, κλπ)
Σελ. 9 Ποιος ο λόγος ύπαρξης ΠΕΧ4 (κτηνοτροφική ζώνη) όταν εκεί δεν υπάρχει τόσο ζήτηση και όταν εκτός οι μονάδες γίνονται παντού και ιδίως σε άλλους οικισμούς;; Τέτοια ζήτηση υπάρχει στο νότιο τμήμα της Δ.Ε. Χαλκηδόνας (νοτίως του Αδένδρου)
Σελ. 10 Έχει νόημα η διατήρηση της ΠΕΠ1 στη Χαλκηδόνα ως γη υψηλής παραγωγικότητας σε συνδυασμό με την κατασκευή της νέας Ε.Ο. και τη νεά κατάσταση που θα προκύψει; Στη ζώνη πέριξ της νέας οδού και ιδιαίτερα μεταξύ της νέας Ε.Ο. και του οικισμού της Χαλκηδόνοας πρέπει να υπάρχουν χρήσεις εμπορικές και επαγγελματικές, σε συνδυασμό και με τον κόμβο που θα γίνει στην περιοχή.
Σελ.11 Να κρατηθεί από το Σενάριο Γ (η παρ3, περιοχή ΠΕΔ)
Σελ. 11 Σωστή η πρόβλεψη για τα Φ/Β αλλά τι άλλους περιορισμούς δημιουργεί ο χαρακτηρισμός υψηλής παραγωγικότητας. Μήπως δημιουργήσουμε μεγαλύτερα ζητήματα. Δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα περιορισμού των Φ/Β (πχ απόσταση από οικισμό, μέγεθος, ποσοστό γης επί του αγροκτήματος κάθε οικισμού κλπ). Αν στις περιοχές υψηλής παραγωγικότητας ισχύει το άρθρο 14 χωρίς περιορισμούς, να το εξετάσουμε.
Σελ 11 Η ζώνη των 200 ή 150μ να ισχύσει και να περαστεί σε όλους τους εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους του Δήμου. Άλλωστε είναι βάσει της νομοθεσίας.
Σελ 14 Η ΠΑΘΕ αναβαθμίζεται με μελέτη που υπάρχει ήδη και προβλέπει κόμβο στο Πρόχωμα. Επίσης για Χαλάστρα-Αγ. Αθανάσιο θα υπάρχει παράπλευρο δρόμο της ΠΑΘΕ. Να εξετασθούν αυτά τα στοιχεία από τη μελέτη της ΠΑΘΕ και να ενσωματωθούν. Επίσης για την Ενωτική Σίνδου, ολοκληρώθηκε η μελέτη της με πρόβλεψη ισόπεδου Κόμβου στη σύνδεση της με Ε.Ο. Θεσ/νικης - Έδεσσας. Να ενσωματωθεί η χάραξη της στην παρούσα μελέτη.
Σελ14 Να ενσωματωθούν τα στοιχεία της μελέτης του Προαστιακού Δυτ. Θεσσαλονίκης με τις στάσεις που προβλέπει σε Αγχίαλο, Άγιο Αθανάσιο και Γέφυρα και να εξεταστούν τα σχέδια προέκτασης του προς Νομό Πέλλας, που θα εξυπηρετήσουν κι άλλες περιοχές μας όπως Χαλκηδόνα, Κουφάλια. Το Άδενδρο συνδέεται ήδη και να μπουν στον σχεδιασμό Πρόχωμα-Καστανάς-Ακροπόταμος.
Σελ15 Να ληφθεί υπόψιν ότι θα κατασκευαστεί στα επόμενα 5 χρόνια η παράκαμψη Χαλκηδόνας και η αναβάθμιση της ΠΑΘΕ. Να εξεταστεί το παράπλευρο δίκτυο της ΠΑΘΕ και πως εξυπηρετούνται οι οικισμοί μας.
Επίσης δεν υπάρχουν στους χάρτες οι δρόμοι Μεσήμβρια-Πρόχωμα καθώς και αγροτικοί οδοί που λειτουργούν όμως σαν συνδετήριες οδοί και πρέπει να αναβαθμιστούν. Αυτές είναι Αγ. Αθανάσιος- Χαλάστρα, Αγ. Αθανάσιος- Νέα Μεσήμβρια, Βαθύλακκος – Αγ. Αθανάσιος (με κλάδο προς Γέφυρα), Νέα Μεσήμβρια-ΣΙΔΕΝΟΡ(συμμαχική), Ξηροχώρι-Πεντάλοφος.
Σελ 26 Κυκλικός κόμβος επιπλέον στο κέντρο της Χαλκηδόνας που σχεδιάζεται από Π.Κ.Μ., κόμβος Μ. Μοναστηρίου (υπάρχει μελέτη), κόμβος φανάρι Αγχιάλου, κόμβος Γέφυρας(αποθήκες METRO), κόμβος τρίγωνο Γέφυρας (ΠΕΟ Ευζώνων), κλπ.
Σελ 37 Να προβλεφθεί κυκλική αστική λεωφορειακή γραμμή σύνδεσης οικισμών με την έδρα του δήμου (Κουφάλια)(και όχι με τις πρώην έδρες) και φυσικά μεταξύ τους.
Σελ39 Να ληφθεί υπόψιν ο σχεδιασμός του Προαστιακού και η διασύνδεση του με λεωφορειακές γραμμές.
Σελ. 59-60 Αύξηση αποστάσεων από ΑΠΕ (>500μ. και φύτευση)
Σελ. 69 Περιοχή Αξιού ποταμού (παραποτάμια ζώνη) Αγροτουρισμός, Μουσείο Γέφυρας, Μακεδονικός Τάφος, είναι μέρη που πρέπει να αξιοποιηθούν στην ανάπτυξη τουριστικής δραστηριότητας
Σελ. 72 Πίνακας- πρόσβαση σε δίκτυα ΔΕ Αγίου Αθανασίου και Χαλκηδόνας;;
Είδος επενδύσεων;;; (πως προτείνεται αυτό);; Να επαναξιολογηθούν οι πιθανές επενδυτικές τάσεις της περιοχής. (πχ η ενότητα Αγίου Αθανασίου προσφέρεται για logistics, μεταποίηση, ενώ η ενότητα Χαλκηδόνας για αγροδιατροφικές μονάδες). Επίσης να επανεξεταστεί η κατηγοριοποίηση των οδικών προσβάσεων.
Σελ. 85 Εκτίμηση πληθυσμού - Πως έγινε;;; Να ληφθούν ιδιοιτερότητες του κάθε οικισμού και να μη γίνει εκτίμηση με βάση το μέσο όρο της κάθε δημοτικής ενότητας. Επίσης υπαρχει σίγουρα λάθος στην εκτίμηση σε ότι αφορά τους οικισμούς Μικρού Μοναστηρίου και Λουδία.