ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΙΣΤΗΣ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΜΕΓΙΣΤΗΣ

Γραφικό Νησιωτικής Περιοχής
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΙΣΤΗΣ
Λιμενοδεξαμενή, Λιμάνι Μανδρακίου, Οχήματα, και Χωματερή.

1. Ενεργοποίηση Λιμενοδεξαμενής. Ελπίζω στο μέλλον να συμπεριληφθεί η λιμενοδεξαμενή χωριτικότητας 83000 κυβικών νερού που θα δώσει ποιοτικό νερό στους κατοίκους, σε καλλιέργειες, κ.α. Αν και η χρήση μονάδων αφαλάτωσης εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή το νησί, αλλά (α) δεν αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση, και (β) η λειτουργία αφαλάτωσης επιβαρύνει αρνητικά το θαλάσσιο περιβάλλον.

2. Το λιμάνι στο Μανδράκι το καλοκαίρι γίνεται (συχνά) λασπώδες στη δυτική πλευρά. Η αντιμετώπιση (σύμφωνα με αρχιτέκτονα) είναι απλή και μη παρεμβατική. Η λύση είναι η δημιουργία ενός απλού υπόγειου περάσματος κοντά στην είσοδο του καρνάγιου στα νότια (δηλ. κάτω από το δρόμο) που θα ενωθεί με τη θάλασσα στα βόρεια. Έτσι, το νερό θα ανακυκλώνεται αποτελεσματικά, και το Μανδράκι θα αποτελέσει μια καταπληκτική και ποιοτική παραλία για όλους μας από τη δυτική έως την ανατολική μεριά. Ελπίζω τα παραπάνω να γίνουν κατανοητά, ώστε το νησί να αποκτήσει (επιτέλους) μια αντάξια παραλία που τόσο μας λείπει. Για το συγκεκριμένο θέμα, έχει συμπεριληφθεί και μια εικόνα με μια προτεινόμενη θέση του περάσματος.

3. Το έτος 2014, είχα ανεβεί στο βουνό και είχα μετρήσει 300 οχήματα (τετράτροχα, δίκυκλα, παρατημένα, κ.α.). Σήμερα, δεν τολμώ να τα μετρήσω. Επίσης, το καλοκαίρι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα κυκολοφοριακού (όσο κωμικό κι αν ακούγεται αυτό). Άρα, είναι κρίσιμης σημασίας η διευθέτηση αυτού του ζητήματος. Θα ήταν θεμιτό η δημιουργία μιας γραμμής με τακτικό (ηλεκτρικό) λεωφορείο που θα πηγαίνει τακτικά (π.χ. κάθε 20 λεπτά) σε μια διαδρομή στρατόπεδο-λιμάνι-ΔΕΗ και αντίστροφα. Κι αυτό σε συνδυασμό με σημαντικούς περιορισμούς σε (επι το πλείστον) αχρείαστη κυκολοφορία αυτοκινήτων ΙΧ.

4. Ως κάποιος που έχει ανοίξει πολλά μονοπάτια στο Καστελλόριζο, η διαχείρηση των σκουπιδιών είναι επίσης σημαντική. Το σημείο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η χωματερή είναι κεντρικό και ψηλό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σε κάθε βροχή τα λύμματα να κατευθύνονται σε περιοχές που κανονικά θα έπρεπε να είναι καλλιεργήσιμα χωράφια. Παράλληλα, δεν υπάρχει τρόπος διέλευσης προς τα νότια δίχως να περάσουμε από αυτή τη χωματερή, επηρεάζοντας πολύ αρνητικά την πεζοπορική εμπειρία στα υπόλοιπα πανέμορφα μέρη του νησιού.

Τα παραπάνω δεν αποτελούν επιβολές, αλλά επισημάνσεις, ελπίζοντας στην καλυτέρευση της ποιότητας και την μακροπρόθεσμη προστασία του νησιού.