ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΙΟΝΙΑΣ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ,ΔΕ ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΑΣ,ΔΕ ΕΥΡΩΠΟΥ,ΔΕ ΛΙΒΑΔΙΩΝ,ΔΕ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ

Γραφικό Αποκεντρωμένης Περιοχής
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΙΟΝΙΑΣ
Πρόταση θεσμοθέτησης ζώνης μεικτής επιχειρηματικής χρήσης (εμπόριο – τουρισμός – παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής όχλησης) ή/και ειδικής γραμμικής υποζώνης κατά μήκος της επαρχιακής οδού στην είσοδο του Πολυκάστρου >500μ (Οδός Σταδίου)

Πρόταση θεσμοθέτησης ζώνης μεικτής επιχειρηματικής χρήσης (εμπόριο – τουρισμός – παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής όχλησης) ή/και ειδικής γραμμικής υποζώνης κατά μήκος της επαρχιακής οδού στην είσοδο του Πολυκάστρου >500μ (Οδός Σταδίου),
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Πρόταση στη Διαβούλευση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΤΠΣ) Δήμου Παιονίας, Νομός Κιλκίς
Προς:
Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΥΠΕΝ)
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος
Δήμο Παιονίας
Επιτροπή Παρακολούθησης, Επίβλεψης και Παραλαβής της σύμβασης με τίτλο «ΤΟΠΙΚΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΗΜΟΥ ΠΑΙΟΝΙΑΣ (ΔΕ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ, ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΑΣ, ΕΥΡΩΠΟΥ, ΛΙΒΑΔΙΩΝ)»
Ανάδοχο, Ένωση Οικονομικών Φορέων, ΤΠΣ Δήμου Παιονίας
Ομάδα Μελέτης ΤΠΣ Δήμου Παιονίας

Από:
Ομάδα Μηχανικών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Δήμου Παιονίας
Μαυρομάτης Παναγιώτης, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Πασιατάς Νικόλαος, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Δαμιανίδης Κωνσταντίνος, Μηχανολόγος Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Χουρσαλάς Βασίλειος, Πολιτικός Μηχανικός
Χαλβατζής Ηρακλής, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Τερζής Βασίλειος, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Ασλανίδου Όλγα, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Λαζαρίδης Χριστόφορος, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ και Συλλόγου Αρχιτεκτόνων
Λάμπρου Δέσποινα, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Τσουμάνας Νικόλαος , Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Τομπουλίδης Μάριος, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Δαμιανίδης Απόστολος, Πολεοδόμος Χωροτάκτης Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
Καρακόλης Τραϊανός, Πολιτικός Μηχανικός

&
Από:
Ομάδα Επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή εισόδου Πολυκάστρου (Οδός Σταδίου)
Ασλανίδης Χρήστος νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας Ασλανίδης Θεόδωρος και ΣΙΑ ΟΕ, Τεχνικό Πολυκατάστημα, Τηλ: 6997292535
Γκαϊτατζής Στυλιανός. Βουλκανιζατέρ, Τηλ: 6972705579
Ζιάρας Χρήστος του Δημητρίου, Κατασκευαστικές Εργασίες, Τηλ: 6992213286
Καρακασίδης Δημοσθένης, Πρατήριο Υγρών Καυσίμων, Τηλ: 6942066639
Μπρόβας Γεώργιος, Ιδιοκτήτης Επαγγελματικού Χώρου με Χρήση Πρατήριο Καυσίμων, Τηλ: 6944379776
Μποτζώρης Παναγιώτης, Πρατήριο Υγρών Καυσίμων, Τηλ: 6973005375
Τσουκαλάς Σπυρίδων, Ιδιοκτήτης Επαγγελματικού Χώρου με Χρήση Συνεργείο Φορτηγών, Τηλ: 6947326233
Παντελίδης Νικόλαος, Ιδιοκτήτης Συνεργείου Φορτηγών, Τηλ: 6971894881
Ισπικούδης Ιωάννης και Σταύρος, Ιδιοκτήτες Συνεργείου Αυτοκινήτων, Τηλ: 6944972906, 6977469480


Θέμα: Πρόταση θεσμοθέτησης ζώνης μεικτής επιχειρηματικής χρήσης (εμπόριο – τουρισμός – παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής όχλησης) ή/και ειδικής γραμμικής υποζώνης κατά μήκος της επαρχιακής οδού στην είσοδο του Πολυκάστρου >500μ (Οδός Σταδίου), για τη συνέχιση και επέκταση των υφιστάμενων δραστηριοτήτων χαμηλής όχλησης έναντι της πρότασης για “Περιοχή προς πολεοδόμηση με χρήσεις κεντρικών λειτουργιών”.

Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε,
Αξιότιμες/οι Κυρίες και Κύριοι,

Στην ανοιχτή ενημέρωση του ΤΠΣ, που πραγματοποιήθηκε στις 09/09/2025 στο χώρο του Δημαρχείου, Δήμου Παιονίας στις 18:00 αναγνωρίστηκε το έντονο δημογραφικό και παραγωγικό πρόβλημα με αποτέλεσμα την ερήμωση, τη μετανάστευση των νέων και τη διαρροή παραγωγικών δυνάμεων του Δήμου μας.
Ως επιχειρηματίες που επενδύουμε σήμερα και στηρίζουμε δουλειές στον τόπο, καταθέτουμε κοινό υπόμνημα για να μη χαθεί το ουσιώδες: η ζώνη μας (είσοδος Πολυκάστρου, Οδός Σταδίου) πρέπει να παράγει, να εμπορεύεται και να φιλοξενεί, όχι να «στενέψει» σε γενικό εμπόριο/τουρισμό που αποκλείει δραστηριότητες χαμηλής όχλησης.
Γιατί ο περιορισμός των δραστηριοτήτων θα ήταν λάθος — και αντίθετος με τον στόχο αναστροφής της ερήμωσης και της κυβερνητικής θέλησης για ανάπτυξη του παραγωγικού μοντέλου της χώρας ειδικά στο Νομό μας που είναι από τους φτωχότερους της χώρας μας:
● Σταθερή εργασία, όχι εποχική: οι παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής όχλησης και τα υποστηρικτικά τους επαγγέλματα (συνεργεία, αποθήκες, πρατήρια ενέργειας) δημιουργούν μόνιμες θέσεις εργασίας.

● Αξιοποίηση υφιστάμενων εγκαταστάσεων: μεγάλοι χώροι όπως το πρώην εργοστάσιο Πλαλή μπορούν να ξαναζωντανέψουν μόνο με μεταποιητικές/παραγωγικές χρήσεις. Αν επιτραπεί «μόνο εμπόριο», το κτίριο θα μείνει σβηστό.

● Μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα: συνύπαρξη εμπορίου–μεταποίησης–logistics σημαίνει λιγότερες άσκοπες διαδρομές φορτηγών/πελατών, λιγότερο CO₂, ενώ ήδη επενδύουμε σε φωτοβολταϊκά και εξοικονόμηση (Ασλανίδης, Καρακασίδης Κωνσταντίνος, Μποτζώρης).

● Κυκλοφοριακή ασφάλεια με κανόνες, όχι εξοστρακισμό: οργάνωση προσβάσεων/φορτοεκφορτώσεων εντός οικοπέδων, buffer πρασίνου και λειτουργία θορυβωδών διεργασιών εντός κλειστών χώρων κρατούν την τάξη — δεν χρειάζεται να “διώξουμε” τις χρήσεις.

● Τοπική αλυσίδα αξίας: προμηθευτές, συνεργεία, αποθήκες και επιχειρήσεις ενέργειας κουμπώνουν μεταξύ τους, στηρίζοντας και το εμπόριο και τον τουρισμό.

● Δημοτικά έσοδα & δημοσιονομική υγεία: παραγωγή και υπηρεσίες χαμηλής όχλησης σημαίνουν φορολογική βάση, τέλη, επενδύσεις και κυκλοφορία χρήματος μέσα στον Δήμο.

● Ασφάλεια δικαίου για υφιστάμενους: ρητή συμβατότητα υφιστάμενων νόμιμων χρήσεων και δυνατότητα εκσυγχρονισμού/επέκτασης χωρίς αύξηση όχλησης — για να μη μπλοκάρουν επενδύσεις από γραφειοκρατικά γρανάζια.

● Ανθεκτικότητα στην κρίση: μια μικτή οικονομία (εμπόριο + τουρισμός + ελαφρά μεταποίηση) αντέχει καλύτερα σε υφέσεις, πανδημίες και διακυμάνσεις.

● Κοινωνικό κεφάλαιο – δεξιότητες: τα τεχνικά επαγγέλματα κρατούν μαθητείες και τεχνογνωσία στον τόπο. Χωρίς αυτά, οι νέοι φεύγουν — και μαζί τους φεύγει η ικανότητα να “φτιάχνουμε μόνοι μας”.

● Ενεργειακή μετάβαση στην πράξη: πρατήρια ενέργειας (όχι μόνο καυσίμων), υποδομές φόρτισης, ΑΠΕ στις στέγες, εξοικονόμηση — όλα αυτά απαιτούν χώρους που μια «μόνο εμπορική» ζώνη δεν δίνει.

● Σεβασμός στη γειτονιά: χαμηλή όχληση, όρια θορύβου/οσμών, πράσινα περιγράμματα και σωστοί όροι δόμησης εξασφαλίζουν ήπια συμβίωση με την κατοικία.

● Περιφερειακή σύγκλιση & ελκυστικότητα επενδύσεων: δραστηριοποιούμαστε σε έναν από τους φτωχότερους νομούς της χώρας· ο Νομός πρέπει να γίνει ελκυστικός για επενδύσεις, με σταθερούς κανόνες και χώρο για παραγωγή.

● Σύμπλευση με εθνική στρατηγική: οι κυβερνητικές εξαγγελίες για μείωση του αρνητικού εμπορικού ισοζυγίου και ενίσχυση του παραγωγικού ιστού απαιτούν περισσότερη τοπική παραγωγή και λιγότερο εισαγόμενο προϊόν — άρα όχι περιορισμό των παραγωγικών χρήσεων.

● Στρατηγική πύλη & συνδυασμένες μεταφορές: βρισκόμαστε στην είσοδο της χώρας, δίπλα στον διεθνή οδικό άξονα Ευζώνων–Αθηνών, με τη Βιομηχανική Περιοχή Νέας Καβάλας στα δεξιά και την Οδό Σταδίου στα αριστερά. Με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που διέρχεται πάνω από την Οδό Σταδίου, απαιτείται μη περιοριστικό καθεστώς ώστε να αναπτυχθούν κέντρα αποθήκευσης/διανομής και logistics εξαγωγών της χώρας με άμεση σύνδεση με τη σιδηροδρομική γραμμή.
Ζητούμε μια τίμια, μικτή ζώνη που να δουλεύει κάθε μέρα. Η είσοδος του Πολυκάστρου δεν είναι μόνο βιτρίνα· είναι γρανάζι της τοπικής οικονομίας. Με σωστούς κανόνες, ΑΠΕ, οργάνωση, γυρίζει για όλους.

1) Νομικό πλαίσιο
1. Ν. 4447/2016 (ΦΕΚ Α΄ 241/23.12.2016), άρθρο 33 παρ. 5
Επιτρέπει την εγκατάσταση δραστηριοτήτων χαμηλής όχλησης σε εκτός σχεδίου περιοχές, κατά μήκος εθνικών και επαρχιακών οδών, εντός ζώνης 200 μ. από τον άξονα αυτών, ακόμη και σε γη υψηλής παραγωγικότητας.
2. Π.Δ. 59/2018 (ΦΕΚ Α΄ 114/29.06.2018), άρθρο 8
Στις περιοχές με χρήση «Παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης» επιτρέπονται βιοτεχνίες και βιομηχανίες χαμηλής όχλησης, όπως καθορίζονται στην ΚΥΑ ΔΙΠΑ/οικ. 37674/2016 (ΦΕΚ Β΄ 2471/10.08.2016).
3. Ν. 4759/2020 (ΦΕΚ Α΄ 245/09.12.2020), άρθρο 32
Ορίζει ότι η χωροθέτηση δραστηριοτήτων πρέπει να εναρμονίζεται με τις κατηγορίες χρήσεων γης του Π.Δ. 59/2018, ενώ διασφαλίζεται η συνέχιση των υφιστάμενων νόμιμων χρήσεων και η δυνατότητα εκσυγχρονισμού και επέκτασής τους.
________________________________________
2) Υφιστάμενη κατάσταση
Στην περιοχή κατά μήκος της επαρχιακής οδού στην είσοδο του Πολυκάστρου, που στο υπό διαβούλευση ΤΠΣ χαρακτηρίζεται ως «Περιοχή προς πολεοδόμηση με χρήσεις κεντρικών λειτουργιών», δραστηριοποιούνται ήδη επιχειρήσεις με νόμιμες άδειες λειτουργίας, όπως:
● Βιομηχανίες χαμηλής όχλησης
● Συνεργεία αυτοκινήτων
● Βουλκανιζατέρ
● Ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις
● Πρατήρια υγρών καυσίμων
● Επαγγελματικές Αποθήκες
________________________________________

3) Τι επενδύσεις «τρέχουν» (τελευταία 3ετία)
● Ασλανίδης – Τεχνικό Πολυκατάστημα & Βιομηχανία χαμηλής όχλησης
Ολοκλήρωση επένδυσης 850.000€ (νέες εγκαταστάσεις 1200m2, επεξεργασία ξύλου/μετάλλου, βιομηχανία χαμηλής όχλησης, e‑shop & logistics).
Περίοδος Επένδυσης (2023-2025)
● Γκαϊτατζής Στυλιανός – Βουλκανιζατέρ
Ολοκλήρωση επένδυσης 650.000€ (νέο σύγχρονο βουλκανιζατερ).
Περίοδος Επένδυσης (2023-2025)
● Ζιάρας – Χωματουργικές Εργασίες - Εκτέλεση Δημοσίων Έργων
Νέα Επένδυση μέσω ΕΣΠΑ Κλειδί Προόδου: Επαγγελματική αποθήκη 500.000€.
Περίοδος Επένδυσης (2026-2027)
● Ισπικούδης – Συνεργείο αυτοκινήτων
Επένδυση 40.000€ (νέο σύγχρονο Συνεργείο Αυτοκινήτων)
Νέα εγκατάσταση που είναι σε λειτουργία από το 2020
● Μποτζώρης – Πρατήριο καυσίμων
Επένδυση 350.000€ (νέο σύγχρονο Πρατήριο Καυσίμων με υποδομές εγκαταστασης υγραεριου και ταχυφορτιστή για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα).
Νέα εγκατάσταση που είναι σε λειτουργία από το 2020
● Μπρόβας Γεώργιος – Ιδιοκτήτης Επαγγελματικού Χώρου με χρήση Πρατήριο Καυσίμων
Ιδιοκτήτης Επαγγελματικού Χώρου. Υπό Ενοικίαση στο Πρατήριο Καυσίμων Μποτζώρης
● Καρακασίδης – Πρατήριο καυσίμων
Επιχείρηση β’ γενιάς, >30 έτη λειτουργίας.
● Παντελίδης – Συνεργείο Φορτηγών
Επιχείρηση >14 έτη λειτουργίας.
● Τσουκαλάς Σπυρίδων – Ιδιοκτήτης Επαγγελματικού Χώρου με Χρήση Συνεργείου
Ιδιοκτήτης Επαγγελματικού Χώρου. Υπό Ενοικίαση στο Συνεργείο Φορτηγών Παντελίδης
● Πρώην «Πλαλή» – Μεγάλη παλιά βιομηχανική εγκατάσταση
Ρεαλιστική επαναξιοποίηση μόνο με μεταποιητικές/παραγωγικές χρήσεις.
Συνολικά, εκτελεσμένες/δρομολογημένες επενδύσεις >3.000.000€ με στόχο νέες θέσεις εργασίας, ενεργειακή αυτονόμηση (Φ/Β) και ενίσχυση της τοπικής αλυσίδας αξίας (εμπόριο–μεταποίηση–υπηρεσίες-τουρισμός).
Οι επιχειρήσεις αυτές:
● έχουν αδειοδοτηθεί σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο,
● συμβάλλουν στην απασχόληση και την τοπική οικονομία,
● καλύπτουν ανάγκες κατοίκων, επισκεπτών και διερχόμενων οδηγών.
Καταληκτική επισήμανση: Όλες οι ανωτέρω κινήσεις ανήκουν στην τελευταία πενταετία και προέρχονται κατεξοχήν από νέους ανθρώπους που κρατούν τον τόπο όρθιο. Το πρόταγμά μας είναι ξεκάθαρο: επέκταση και εκσυγχρονισμός των δραστηριοτήτων, δημιουργία καλών θέσεων εργασίας και παραμονή των νέων εδώ — όχι περιορισμός και στασιμότητα. Ζητούμε πολεοδομικό πλαίσιο που να δίνει χώρο στην παραγωγή, να επιβραβεύει την επένδυση και να θωρακίζει το μέλλον της Παιονίας.
________________________________________

4) Τι προβλέπει το υπό διαβούλευση ΤΠΣ και γιατί δεν «κουμπώνει»
Η προτεινόμενη ταξινόμηση ως «Περιοχή προς πολεοδόμηση με χρήσεις κεντρικών λειτουργιών» επιτρέπει κυρίως εμπόριο/γραφεία/εστίαση/τουρισμό και περιορίζει σκληρά: αποθήκες ουσίας, συνεργεία, βουλκανιζατέρ, πρατήρια καυσίμων/ενέργειας, βιοτεχνίες/βιομηχανίες χαμηλής όχλησης. Άρα δημιουργείται:
● Ανασφάλεια δικαίου για υφιστάμενες νόμιμες χρήσεις.
● Αδυναμία εκσυγχρονισμού/επέκτασης κόντρα στο εθνικό πλαίσιο που ακριβώς αυτό επιδιώκει Ν. 4759/2020.
● Αντιαναπτυξιακό αποτέλεσμα: μεταφορά δραστηριοτήτων, αύξηση μετακινήσεων/CO₂, απώλεια θέσεων εργασίας.
● Υποβάθμιση της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας
Ζητάμε την κάλυψη πλειοψηφίας, όχι μειοψηφίας των επιχειρήσεων: υπάρχει μεν εμπορική δραστηριότητα επί της Οδού Σταδίου, αλλά αντιστοιχεί σε <10% των ενεργών επιχειρήσεων· συνεπώς το νέο πολεοδομικό οφείλει να καλύπτει τις απαιτήσεις του 90% (παραγωγικές χαμηλής όχλησης, αποθήκες/logistics, συνεργεία, πρατήρια ενέργειας) και όχι της μειοψηφίας.
________________________________________

5) Η δική μας πρόταση (δύο εναλλακτικές, ίδια ουσία)
5.Α Ζώνη Μικτής Επιχειρηματικής Χρήσης (ενιαία)

Μικτή χρήση για το σύνολο της προτεινόμενης περιοχής που θα έχουν εφαρμογή οι επιτρεπόμενες χρήσης τόσο του άρθρου 4 που προτείνονται στο σενάριο 3 του ΤΠΣ όσο και του άρθρου 8 του ΠΔ 59/18 με έμφαση στις:
Επιτρεπόμενες κατ’ αρχήν χρήσεις:
● Παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής όχλησης: βιοτεχνία/βιομηχανία χαμηλής όχλησης, επαγγελματικά εργαστήρια, αποθήκες & εγκαταστάσεις εφοδιαστικής, συνεργεία (και Σ.Ε.Μ.Ε.), πλυντήρια/λιπαντήρια, πρατήρια καυσίμων/ενέργειας.
● Εμπόριο & υπηρεσίες: λιανικό/χονδρικό, γραφεία, κέντρα έρευνας/θερμοκοιτίδες, ΚΤΕΟ.
● Τουρισμός–αναψυχή: ξενοδοχειακά καταλύματα, εστίαση/αναψυκτήρια.
Αποκλεισμοί: ασύμβατες χρήσεις.
5.Β Ειδική Γραμμική Υποζώνη κατά μήκος της επαρχιακής οδού
Θεσμοθέτηση ζώνης πλάτους ≥500 μ. από τον άξονα της επαρχιακής οδού, εντός της οποίας επιτρέπονται οι χρήσεις παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ 59/18 και πιο συγκεκριμένα:
● συνέχιση και εκσυγχρονισμός/επέκταση υφιστάμενων νόμιμων χρήσεων,
● νέες δραστηριότητες χαμηλής όχλησης (βιοτεχνίες, βιομηχανίες, συνεργεία, πρατήρια καυσίμων/ενέργειας, αποθήκες/logistics, μικρές τουριστικές μονάδες),
με πλήρεις περιβαλλοντικούς όρους και κανόνες οδικής ασφάλειας.
Σημείωση: Η γραμμική υποζώνη επιτυγχάνει ορθολογική χωροθέτηση σε ζώνη διελεύσεων, αποφεύγει «διάχυση» παραγωγικών χρήσεων στον πυρήνα κατοικίας και μειώνει μετακινήσεις (CO₂).
________________________________________

6) Εγγυήσεις ποιότητας – Περιβαλλοντικός κανόνας
● ΑΠΕ & εξοικονόμηση: Φ/Β στέγης ή ισοδύναμο, LED, θερμομόνωση/σκίαση.
● Ηχοπροστασία – Κλειστοί χώροι για θορυβώδεις διαδικασίες.
● Φύτευση/Buffer προς δρόμους και γειτονικές χρήσεις.
● Στάθμευση & φορτοεκφόρτωση εντός οικοπέδου, σαφείς είσοδοι–έξοδοι, κυκλοφοριακή μελέτη όπου απαιτείται.
● Μεταβατική ρήτρα: κάθε νόμιμη υφιστάμενη εγκατάσταση θεωρείται συμβατή και επιτρέπεται εκσυγχρονισμός/επέκταση χωρίς αύξηση όχλησης.
________________________________________

7) Γη Υψηλής Παραγωγικότητας (Γ.Υ.Π.) – Αποσαφήνιση
Ζητούμε ρητή αποτύπωση στο ΤΠΣ της μη υπαγωγής της υπό πολεοδόμηση ζώνης σε καθεστώς Γ.Υ.Π. ή/και τις εξαιρέσεις όπου υφίστανται θεσμοθετημένες χρήσεις/υποδομές. Η πραγματικότητα της ζώνης είναι μη αγροτική εδώ και δεκαετίες – ο πολεοδομικός κανόνας οφείλει να τη θεσμοθετεί ως γη μη υψηλής παραγωγικότητας.
________________________________________


8) Συνοπτικός πίνακας
Ισχύον καθεστώς / Πρόβλημα Προτεινόμενη ρύθμιση Αναμενόμενο όφελος
«Περιοχή προς πολεοδόμηση με χρήσεις κεντρικών λειτουργιών» αποκλείουν συνεργεία, πρατήρια, βιοτεχνίες, βιομηχανίες, ουσιαστικές αποθήκες ΖΜΕΧ και Ειδική Υποζώνη 500 μ. στην επαρχιακή οδό, με ρητές παραγωγικές χαμηλής όχλησης, εμπόριο, τουρισμό Συνέχιση/επέκταση υφιστάμενων, προσέλκυση νέων, σταθερή απασχόληση
Ανασφάλεια δικαίου – μπλοκάρισμα επενδύσεων Ρητή συμβατότητα νόμιμων υφιστάμενων + κανόνες εκσυγχρονισμού Αποφυγή νομικών εμπλοκών, σαφές περιβάλλον για επενδύσεις
Κίνδυνος εγκατάλειψης μεγάλων υπαρχόντων εγκαταστάσεων (π.χ. πρώην «Πλαλή») Μεταποιητική/παραγωγική πρόβλεψη για επαναχρησιμοποίηση Δεύτερη ζωή σε ανενεργά κτίρια, κύκλος επισκευής/ανακύκλωσης
Αυξημένες μετακινήσεις/CO₂ από διάσπαρτες χρήσεις Συνύπαρξη εμπορίου–μεταποίησης–logistics–ενέργειας-τουρισμού Λιγότερα δρομολόγια, μικρότερο αποτύπωμα
________________________________________

9) Αίτημα – Επόμενα βήματα
1. Να μην χαρακτηριστεί η περιοχή ως «μόνο εμπορική/τουριστική» ή «κεντρικών λειτουργιών».
2. Να θεσμοθετηθεί Ζώνη Μεικτής Επιχειρηματικής Χρήσης ή/και Ειδική Γραμμική Υποζώνη 500 μ. εκατέρωθεν του άξονα και κατά μήκος της επαρχιακής οδού
3. Να αποσαφηνιστεί ότι η ζώνη δεν υπάγεται σε Γ.Υ.Π. εντός της προτεινόμενης γραμμικής ζώνης (ή να αποτυπωθούν οι αναγκαίες εξαιρέσεις) και εντός των ορίων της προς πολεοδόμηση περιοχής (ή να αποτυπωθούν οι αναγκαίες εξαιρέσεις).
4. Να οριστεί τεχνική συνάντηση με τους υπογράφοντες για οριοθέτηση & τεχνικούς όρους (προσβάσεις, buffer, στάθμευση, ΑΠΕ, θόρυβος).
5. Η διατηρηση της λειτουργίας και της δυνατότητας επέκτασης των υφιστάμενων ή και νέων επενδύσεων με τους ισχύοντες όρους δόμησης και οταν ολοκληρωθει η πολεοδόμηση της περιοχής να εναρμονιστούν ολοι στους νέους ισχύοντες όρους που θα τεθουν χωρις να παψει να επιτρέπεται η λειτουργία και η επεκταση των νομίμως υφισταμένων με τις χρήσεις που προτείνονται
6. Έγκαιρη επικοινωνία πριν την οριστικοποίηση του οδικού/ρυμοτομικού: να προηγηθεί στοχευμένη διαβούλευση για χαράξεις νέων οδών που δεν εμποδίζουν τις σημερινές εγκαταστάσεις και προσβάσεις.

Με τιμή,
Οι υπογράφοντες επιχειρηματίες της ζώνης
1. Ασλανίδης Χρήστος, εκπρόσωπος της εταιρείας Ασλανίδης Θεόδωρος και ΣΙΑ ΟΕ
2. Γκαϊτατζής Στυλιανός
3. Ζιάρας Χρήστος - Αριστοτέλης
4. Ισπικούδης Ιωάννης και Σταύρος
5. Μπρόβας Γεώργιος
6. Μποτζώρης Παναγιώτης
7. Καρακασίδης Δημοσθένης
8. Τσουκαλάς Σπυρίδων
9. Παντελίδης Νικόλαος

Οι υπογράφοντες Πολιτικοί Μηχανικοί
01. Μαυρομάτης Παναγιώτης, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
02. Πασιατάς Νικόλαος, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
03. Δαμιανίδης Κωνσταντίνος, Μηχανολόγος Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
04. Χουρσαλάς Βασίλειος, Πολιτικός Μηχανικός
05. Χαλβατζής Ηρακλής, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
06. Τερζής Βασίλειος, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
07. Ασλανίδου Όλγα, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
08. Λαζαρίδης Χριστόφορος, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ και Συλλόγου Αρχιτεκτόνων
09. Λάμπρου Δέσποινα, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
10. Τσουμάνας Νικόλαος, Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
11. Τομπουλίδης Μάριος, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
12. Δαμιανίδης Απόστολος, Πολεοδόμος Χωροτάκτης Μηχανικός, Μέλος ΤΕΕ
13. Καρακόλης Τραϊανός, Πολιτικός Μηχανικός

________________________________________



participate.polsxedia@prv.ypeka.gr

Λεωφ.Μεσογείων 119 Αθήνα 11526

Όροι χρήσης/Πολιτική Απορρήτου