Φυσικά και θέλουμε λιγότερο /καυσαέριο/ κίνηση στους δρόμους/θόρυβο και περισσότερο πράσινο/πράσινο/πράσινο ώστε να ληφθούν τα απαραίτητα αντισταθμιστικά μέτρα απέναντι στην κλιματική αλλαγή και στις υψηλές θερμοκρασίες. Θέλουμε μέσα σταθερής τροχιάς που θα χρησιμοποιούμε ώστε να πηγαίνουμε στους χώρους πρασίνου που θα δημιουργηθούν στο ΑΕΝΑΟΝ. Η σύνδεση της Καλλιθέας με την θάλασσα είναι ένα στοίχημα που έχει χαθεί και θα ήταν ιδιαίτερα επικερδές για όλους μας η επανασύνδεση μας με την θάλασσα. Το 2ο πλάνο με τις ήπιες παρεμβάσεις διαφαίνεται το πιο ενδιαφέρον. Θα ήθελα να προσθέσω όμως ότι η μείωση του συντελεστή δόμησης είναι πολύ σημαντική κυρίως για την περιοχή των Τζιτζιφιών που έχουν τα περισσότερα προβλήματα. Όλοι θέλουμε να βλέπουμε περισσότερο ουρανό που σημαίνει και περισσότερο οξυγόνο, λιγότερη κίνηση στους δρόμους.
Στην προφορική παρουσίαση ειπώθηκε η δημιουργία ποδηλατόδρομου δίπλα στο τραμ στην κεντρική μας λεωφόρο. Το ποδήλατο παράγει μηδενικούς ρύπους και έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για την υγεία όσο και για την ελάττωση του θορύβου που τόσο αποζητούμε. Στην προφορική παρουσίαση εκφράστηκε επίσης από τους μελετητές, η συνένωση blocks ώστε να δημιουργηθούν κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου. Τα δύο αυτά δεν περιλαμβάνονται σε κάποιο εναλλακτικό σχέδιο.
Όσον αφορά την δημιουργία γραμμής τραμ, η αντικατάσταση ενός ηλεκτροκίνητου μέσου όπως είναι το τρόλεϊ με ένα άλλο μέσο πάλι ηλεκτροκίνητο εγείρει ερωτήματα ως προς τα πλεονεκτήματα αυτού? Δηλαδή κόστος δημιουργίας νέας γραμμής ενώ τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να δαπανηθούν σε αναπλάσεις, μονοδρομήσεις κλπ.
Όσον αφορά τις προσφυγικές κατοικίες θα ήταν καλό έπειτα από απαλλοτριώσεις και ανακαινίσεις να προσφερθούν ως κοινωνικές κατοικίες ώστε να μην χαθεί ο πολιτιστικός τους χαρακτήρας. Θα μπορούσε ακόμα να λειτουργήσουν και ως φοιτητικές εστίες καθότι στην πόλη μας υπάρχουν 2 πανεπιστήμια. Δεν συμφωνώ δηλαδή με την χρήση αυτών ως γραφεία.
Θα πρέπει επίσης να ληφθεί σοβαρά υπόψη η μελέτη ΣΒΑΚ του Πολυτεχνείου που πραγματοποιήθηκε το 2021 και παρουσίασε μια βελτιωμένη συγκοινωνιακή μελέτη σε σύγκριση με αυτήν που βλέπουμε τώρα.
Η δήμιουργία χώρων ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης έπρεπε να είχαν ήδη γίνει!.
Επίσης, η τοποθέτηση οικολογικών υλικών δόμησης απορρόφησης του νερού καθώς ευνοούν την μείωση της θερμοκρασίας ώστε, να καταργηθεί η χρήση του τσιμέντου στους δρόμους είναι, πέραν από μοντέρνο και απαραίτητο για τον υδροφόρο ορίζοντα.
Η διασύνδεση με τους γύρω Δήμους είναι επιθυμητή και θα μας ωφελήσει να κινούμαστε χωρίς αυτοκίνητο.
Στην λεωφόρο Συγγρού θα μπορούσε επίσης να δημιουργηθεί γραμμή σταθερής τροχιάς υπέργεια και όπου απαιτείται υπόγεια. Θα ήταν λιγότερο κοστοβόρο και χρονικά γρηγορότερα υλοποιήσιμη, από ότι η δημιουργία γραμμής μετρό.
Και επειδή μιλάμε κυρίως για πολεοδομικά σχέδια, θα πρέπει να γίνουν ρυθμίσεις των ελεύθερων οικοπέδων που ανήκουν σε τράπεζες καθώς και οι μεταξύ των Δήμων ανταλλαγή ή παραχώρηση οικοπέδων. Να εξασφαλιστούν δηλαδή πόροι για τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις από Δήμους.
Συνοψίζοντας, στην παρουσίαση τέθηκε πράσινο με ψηλά δέντρα, στην κεντρική μας λεωφόρο με ποδηλατόδρομο και συνένωση τετραγώνων ώστε να δημιουργηθεί περισσότερο πράσινο. Αυτή είναι μια σωστή κατεύθυνση και είναι αυτό που απουσιάζει και θέλουμε. Οι πεζοδρομήσεις, η δημιουργία πρασίνου, οι ελεύθεροι χώροι είναι απαραίτητα για την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης μας.