ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΒΟΡΕΙΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΒΑΘΥΠΕΔΟΥ,ΔΕ ΚΑΛΑΡΡΥΤΩΝ,ΔΕ ΚΑΤΣΑΝΟΧΩΡΙΩΝ,ΔΕ ΜΑΤΣΟΥΚΙΟΥ,ΔΕ ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ,ΔΕ ΣΙΡΑΚΟΥ,ΔΕ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ

Γραφικό Αποκεντρωμένης Περιοχής
Εισήγηση για τον χαρακτηρισμό δρόμου ως αγροτικού

Ο αναφερόμενος στην παρούσα τεχνική έκθεση δρόμος βρίσκεται εντός των ορίων του Δήμου
Βορείων Τζουμέρκων και ειδικότερα στη Δημοτική Ενότητα Πραμάντων. Πρόκειται για μη
ασφαλτοστρωμένο δρόμο, ο οποίος συνδέεται σε δύο σημεία με το κύριο επαρχιακό δίκτυο
Πράμαντα–Ματσούκι, εξυπηρετώντας έτσι την προσβασιμότητα της περιοχής.
Κατά την ανάρτηση του Κτηματολογίου, τμήμα του εν λόγω δρόμου εμπίπτει εντός των ΚΑΕΚ
20260EK05462 (που ταυτίζεται με το υφιστάμενο επαρχιακό δίκτυο) και 20261EK04809, γεγονός
που επιβεβαιώνει την παλαιότητα και τη λειτουργική παρουσία του δρόμου στο τοπικό οδικό δίκτυο.
Ο δρόμος εξυπηρετεί για πολλές δεκαετίες αγροτικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, καθώς
και κατοικίες στην ευρύτερη περιοχή, αποτελώντας κρίσιμο στοιχείο της τοπικής υποδομής.
Επιπλέον, παρέχει απρόσκοπτη πρόσβαση στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδας, γεγονός που
ενισχύει τη σημασία του για θρησκευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Λαμβάνοντας υπόψη:
● Την παλαιότητα και τη σταθερή χρήση του δρόμου για αγροτικές και κτηνοτροφικές ανάγκες,
● Τη σύνδεσή του με το επαρχιακό οδικό δίκτυο,
● Τη σημασία του για την εξυπηρέτηση κατοίκων, παραγωγικών μονάδων και τοπικών
σημείων ενδιαφέροντος,
Εισηγούμαστε τον χαρακτηρισμό του εν λόγω δρόμου ως αγροτικού, σύμφωνα με τις
διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για την αγροτική οδοποιία και την προστασία της δημόσιας
χρήσης.
Στην ακόλουθη δορυφορική απεικόνιση αποτυπώνεται η γεωγραφική θέση του δρόμου (με κόκκινο
χρώμα), καθώς και η σύνδεσή του με το υφιστάμενο επαρχιακό δίκτυο (με κίτρινο χρώμα). Ο εν
λόγω δρόμος διατρέχει κυρίως δασική και ημιορεινή περιοχή, εξυπηρετώντας την πρόσβαση από
και προς τις γεωργοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, καθώς και την περιοχή του Ι.Ν. Αγίας Τριάδας. Η
στρατηγική του θέση ενισχύει τη σημασία του για την τοπική ανάπτυξη και τεκμηριώνει την ανάγκη
χαρακτηρισμού του ως αγροτικού οδικού άξονα.