Είναι απαραίτητος ο κεντρικός σχεδιασμός που θα λάβει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες της περιοχής ως μέρος του ευρύτερου σχεδιασμού της Εύβοιας καθώς ως τώρα η Αμάρυνθος αντιμετωπίζεται μεμονωμένα με μη εφικτά έργα τα οποία θα δημιουργήσουν μεγάλη οικολογική καταστροφή.
Α. Παράκαμψη Αμαρύνθου: Η υφιστάμενη πρόταση καθώς η επικοινωνία μου με τους μελετητές αλλά και την Περιφέρεια είναι συχνή δε λαμβάνει υπόψη α) τον όγκο κυκλοφορίας (μελέτη πρόβλεψης κίνησης) για τα επόμενα 30 έτη, ούτε τις αναπτυσσόμενες χρήσεις σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε περιφερειακό (βιομηχανικές ζώνες, λιμένες, υδατοδρόμια, αύξηση τουριστικής κίνησης΄, νέες τουριστικές μονάδες. Το παράδειγμα της Λευκάδας είναι χαρακτηριστικό για κάποιον που δεν είναι μηχανικός. β) δεν έχει μελετηθεί με βάση τη νέα νομοθεσία για την Κλιματική Αλλαγή και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν καθορίζει τη διευθέτηση ρεμάτων και τους όγκους με αποτέλεσμα η λεκάνη από Άγιο Δημήτριο έως Μπάιλο να κινδυνεύει με λιμνοποίηση. γ) δεν εξετάζει κάθετους διασυνδετήριους από και προς σημαντικούς κόμβους από Αγιούς Ασωμάτους έως Ακτή Νηρέως και Βόρεια, δ) δεν εξετάζει κίνδυνο πυργκαγιάς, με επανάληψη φαινομένων Ματιού, ε) δεν επιτρέπει ζώνες επιτάχυνσης, στ) δημιουργεί βλάβη σε αρχαιολογικές περιοχές, ζ) διέρχεται σε ήδη κορεσμένες περιοχές οι οποίες δεν έχουν καν βασικό πρωτογενές οδικό δίκτυο, η) δημιουργείται οικιστικό πρόβλημα καθώς διαρκώς απαξιώνεται η αξία περιοχών που εντάσσονται και απεντάσσονται από πίνακες απαλλοτρίωσης
Για το λόγο αυτό πρωτοκολλήθηκε στην Περιφέρεια από τη Διευθύντρια η πρόταση για ταχεία δημιουργία Βόρειας Λεωφόρου που θα λειτουργεί συνδιαστικά με την υφιστάμενη παραλιακή και βεβαίως Πρότυπη Πρόταση, όπως ορίζει η νομοθεσία για τις Πρότυπες Προτάσεις, από μεγάλο κατασκευαστικό όμιλο για δημιουργία σε άλλη θέση κλειστού αυτοκινητόδρομου Χαλκίδας - Κύμης - Καρύστου χωρίς να προκαλεί τις βλάβες το απαξιωμένο έργο της Παράκαμψης Αμαρύνθου, Ερέτριας κτλ
Συνεπώς εάν η Δημοτική Αρχή δεν αντιληφθεί το παραπάνω, είναι αδύνατο να προτείνει επιμέρους ενέργειες για το πολεοδομικό σχεδιασμό
Β. Καθορισμός χρήσεων: Χώροι άθλησης, αναψυχής, στάθμευσης, λιμένες, υδατοδρόμια, μαρίνα, χώροι διαχείρισης απορριμμάτων, μεταφορά τερματικού αντλιοστασίου βιολογικού από σχολείο σε άλλη τοποθεσία, κέντρο υγείας, νέες εγκαταστάσεις επεξεργασίας πόσιμου νερού, χώροι ανακύκλωσης και ΣΜΑ, νέο κοιμητήριο, πεζοδρομήσεις κτλ. Τα παραπάνω και άλλα έχουν προταθεί στη Δημοτική αρχή με μελέτη αποτύπωσης και αιτιολόγηση ώστε να σχετίζονται και με την ανάπτυξη του οδικού δικτύου όσο και με τον καθορισμό χρήσεων και όρων δόμησης.
Γ. Δεν έχει ακόμη προχωρήσει η διαδικασία μείωσης της ρύπανσης και μαγνητικής ακτινοβολίας από τους πυλώνες Υπερυψηλής Τάσης που διέρχονται χωρίς άδεια (ΜΠΕ δεν υπάρχει) εντός του αστικού ιστού και οι οποίοι δημιουργούν και δουλείες χρήσης στους κατόχους γης. Δε δύναται να προχωρήσει το πολεοδομικό σχέδιο λοιπόν χωρίς μετατόπιση ή υπογειοποίηση και συνολική αδειοδότηση. Ομοίως δεν υπάρχουν δίκτυα οπτικών ινών. Πρέπει συνολικά να γίνει χωροθέτηση των δικτύων Κοινής Ωφέλειας ώστε να αποφευχθεί το αλγεινό παράδειγμα των δικτύων αποχέτευσης.