ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΟΘΈΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ «ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ»
ΓΕΝΙΚΑ
Στην ημερίδα της 21/03/2025 για το «ΤΟΠΙΚΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΗΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ( Δ.Ε. ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, ΜΑΓΟΥΛΑΣ) και την παρουσίαση του από τούς μελετητές ο υπεύθυνος μελετητής για την θέση χωροθέτησης του νέου Λιμένα παρ΄ ότι αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της θέσης «ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ» σε αντιπαραβολή με την πρίν 30ετίας προτεινόμενη στην θέση Βλύχα και πλέον αναχρονιστική σύμφωνα με τα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ένας σύγχρονος εμπορικός λιμένας , για τούς λόγους που αν αναφέρονται κατωτέρω σας παραθέτουμε αναλυτικά τα στοιχεία σύγκρισης των δύο θέσεων, ώστε ανοικτά να προταθεί η υπερέχουσα θέση παρ΄ όλες τίς αντίθετες κινήσεις του ΟΛΕ. Γίνεται σύγκριση της επιφάνειας του νέου λιμένα με τις επιφάνειες λιμένων Βόλου & Πατρών.
1. Θέση Νέου Εμπορικού Λιμένα της Πόλης
Η πρόταση μας είναι μετά επιτάσεως να διερευνηθεί ως η βέλτιστη θέση για την δημιουργία του Νέου Εμπορικού Λιμένα της Πόλης οι ό χώρος των επιχώσεων και υπάρχοντος λιμενοβραχίονα έμπροσθεν της κλειστής πλέον ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ Α.Ε. Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της συγκεκριμένης θέσης είναι :
1. Εχει άμεση σύνδεση με την ΝΕΟΑΚ και στον μελλοντικό άξονα ΥΛΙΚΗΣ-ΘΗΒΑΣ.
2. Διαθέτει ήδη στεγασμένους χώρους logistic-Μεταποίησης.
3. Mελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση με εμπορευματικό κέντρο ΟΣΕ δίπλα από την
λεωφόρο ΥΛΙΚΗΣ -ΘΗΒΑΣ . Μήκος γραμμής 5.00 χλμ.
4. Είναι εντός του Δήμου Ελευσίνας.
5. Ηδη έχει διαμορφωμένο και επιχωματωμένο σε μεγάλο ποσοστό την υπόβαση του
νέου λιμένα με τα απαραίτητα βάθη.
6. Δεν χρειάζεται να γίνει χώρος μεταποίησης στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο διότι οι ιδιοκτήτες της ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΕ προτίθενται να χρησιμοποιήσουν για την δραστηριότητα αυτή τίς υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
Τα μειονεκτήματα της ανωτέρω έκτασης είναι:
1. Θα πρέπει να συμφωνήσουν ΤΑΙΠΕΔ – ΥΠΕΝ – ΜΈΤΟΧΟΙ & Δ.Σ. ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΕ -
ΤΡΑΠΕΖΕΣ.
2. Το συνολικό χρέος της εταιρίας σε τράπεζες και προμηθευτές ανέρχεται στα 400 εκ.
ευρώ. Το μισό χρέος είναι στην ΕΘΝΙΚΉ ΤΡΑΠΕΖΑ.
Τους μετόχους της Εταιρείας ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ Α.Ε. και το Διοικητικό Συμβούλιο σύμφωνα με πληροφορίες τους ενδιαφέρει μια τέτοια πρόταση.
Η Δημοτική αρχή της πόλης με συμπαραστάτες τους πολίτες πρέπει μετ’ επιτάσεως πρέπει να απαιτήσει να διερευνηθεί η μεταφορά του νέου λιμένα στην θέση της ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΕ και λαμβανομένου υπόψη ότι η μεταφορά του λιμένα στην Βλύχα είναι απαγορευτική λόγω βάθους προβληματικής σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και γειτνίασης με τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, πρέπει η μελετητές με την μελέτη πολεοδομικού σχεδιασμού (ΜΠΣ) των Δημοτικών Ενοτήτων Ελευσίνας Μαγούλας του Δήμου Ελευσίνας να προτείνουν ξεκάθαρα για όλους τους ανωτέρω λόγους ως μοναδική θέση για την μετεγκατάσταση του νέου Λιμένα της πόλης στην θέση της ΧΑΛΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΕ.