ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

Γραφικό Πόλης Αθηνών
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ
Σκέψεις και απορίες επι των σεναρίων Πολεοδομικού Σχεδίου Ηλιουπόλεως

Καλησπέρα σας,
Αρχικά να σας συγχαρώ για το έργο σας, παρακολούθησα τη παρουσίαση σας και διάβασα της σημειώσεις σας και έχω να πω ότι χάρηκα που είδα να κινήστε σε μια κατεύθυνση που θεωρώ ότι θα ανεβάσει την ποιότητα ζωής στην πόλη μας και βρίσκει δυναμικές λύσεις σε πολλά προβλήματα. Παρακάτω παραθέτω τα σχόλια, τις απορίες και τις σκέψεις μου περί των θεμάτων που συζητήθηκαν.
1.
Αν κατάλαβα καλά στο τρίτο σενάριο που προτείνεται συγκέντρωση των χρήσεων εμπορίου, διοίκησης, πολιτισμού κλπ σε ένα κέντρο αλλά οι εμπορικές δραστηριότητες δεν θα περιοριστούν χωρικά. Η γενική κατοικία θα συνεχίσει να είναι γενική κατοικία όπου θα επιτρέπονται οι περισσότερες εμπορικές χρήσεις αλλά θα προωθηθούν μέτρα τόνωσης μερικών συγκεκριμένων περιοχών για να συγκεντρωθούν οι περισσότερες δραστηριότητες σε αυτά.
Αυτό που επιθυμώ εγώ είναι να μπορώ να καλύπτω τις καθημερινές μου ανάγκες σε επίπεδο γειτονιάς (ή με ένα 5’ λεπτό περπάτημα) και τα κοινωνικά/ εμπορικά κέντρα ας είναι όσα γίνεται περισσότερα στο βαθμό που θα μπορούν να είναι σημαντικοί πόλοι έλξης. Οπότε να μην χρειάζεται να πάω στο κοινωνικό κέντρο για να βρω σούπερ μαρκετ, κομμωτήριο, φούρνο κτλ.
2.
Αναφερθήκατε στο γεγονός ότι οι δρόμοι της Ηλιούπολης είναι πολύ φαρδιοί και ότι αυτό προσφέρει μια ευκαιρία καλύτερης αξιοποίησης του χώρου στενεύοντας τους. Τι χρήσεις προβλέπονται να αναπτυχθούν στον χώρο που μας περισσεύει; Πρόκειται να προστεθούν ποδηλατόδρομοι; Θα επεκταθούν οι πεζόδρομοι;
Προσωπικά θα ήθελα να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι σε όσους δρόμους αυτό κρίνεται δυνατό. Σε περιοχές όπως η Αγία Μαρίνα, αγία Μαύρα και Αστυνομικά θα ήταν δύσκολο λόγω τον μεγάλων κλήσεων των δρόμων αλλά στην κάτω και κεντρική Ηλιούπολη πιστεύω γίνεται.
Σημειώνεται ότι η μείωση εξάρτησης από το αυτοκίνητο θα μειώσει και την ανάγκη ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και θα ελευθερώσει θέσεις πάρκινγκ για τους υπόλοιπους οδηγούς ενώ παράλληλα δίνει μια φτηνή εναλλακτική μέθοδο μετακίνησης τους πολίτες προωθώντας και τη σωματική υγεία.
3.
Συμφωνώ με την ανάδειξη του φυσικού πλούτου και των χώρων πρασίνου στον Υμηττό και το Ρέμα της Πικροδάφνης και θεωρώ κεντρικής σημασία την λήψη μέτρων αντιπυρικής προστασίας του Δάσους από οποιονδήποτε μπορεί να πάρει αυτά τα μέτρα.
Όταν αναφέρεστε σε δίκτυο ήπιας κυκλοφορίας διασύνδεσης του ρέματος της Πικροδάφνης και του Υμηττού αυτό πρόκειται για κάποιο νέο δίκτυο που θα αναπτυχθεί; Πρόκειται για πράσινο δίκτυο (προσπάθεια διασύνδεσης και αναβάθμισης των πάρκων) ή αναφέρεται στο υπάρχων οδικό δίκτυο για αυτοκίνητα όπου θα παρθούν μέτρα για την μείωση των ταχυτήτων των οχημάτων (traffic calming) και την προσέλκυση πεζών και ποδηλάτων;
4.
Μας ενημερώσατε ότι 75% των εργαζόμενων κατοίκων της Ηλιούπολης εργάζονται εκτός αυτής. Χρήσιμο θα ήταν και το στατιστικό του πόσοι εργάζονται στην Ηλιούπολη και έρχονται από άλλες περιοχές γιατί προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν είναι πολλοί. Η Ηλιούπολη είναι κατ’ εξοχήν περιοχή κατοικιών αλλά δεν είμαι υπέρ του να παραμείνει έτσι. Θα ήθελα να δω σχεδιασμό που να προσελκύει επιχειρήσεις, γραφεία και εμπορικές δραστηριότητες στην περιοχή ώστε να μην χρειάζεται να μετακινούμαστε όλοι σε άλλες περιοχές τις Αθήνας για δουλειά. Πιστεύεται ότι αυτά τα κοινωνικά κέντρα θα είναι το μέτρο που θα επιτύχει αυτό; Αρκεί από μόνο του ή υπάρχουν και άλλα πράγματα που να μπορούν να γίνουν;
5.
Ο νέος σχεδιασμός θα πρέπει να λαμβάνει σε κάθε βήμα υπόψη του την προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ. Δεν είδα να γίνεται κάποια αναφορά αλλά ίσως είναι πρώιμο το στάδιο αυτό.