Το Εναλλακτικό Σενάριο ΙΙ αξιοποιεί πλήρως (και όχι μερικώς όπως το Σενάριο Ι), τα ειδικά πλεονεκτήματα της Μάνης ως εθνικής με δυνατότητες διεθνούς εμβέλειας πολιτιστικής κληρονομιάς. Η περιοχή της Μάνης αποτελεί τον κύριο παράγοντα οικονομικής και τουριστικής προόδου κατά την τελευταία δεκαετία. Ειδικότερα για την περιοχή του Γυθείου, δύναται να αποτελέσει σημαντικό λιμάνι υπερτοπικής σημασίας στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις προς Πειραιά / Δυτική Κρήτη και ενδιάμεσο σταθμός κρουαζιέρας καθώς και αναδυόμενο τουριστικό προορισμό υπερτοπικής εμβέλειας.
Η έλλειψη οικοπεδικής γης στη πόλη του Γυθείου, η μη διάθεση υπάρχοντος οικιστικού αποθέματος για τουριστικές χρήσεις στη πόλη του Γυθείου , η δύσκολη μορφολογία για οικιστική ανάπτυξη της πόλης του Γυθείου σε συνδιασμό με την σημαντική διαθέσιμη γη εντός των οριοθετημένων οικισμών της περιαστικής περιοχής του Γυθείου και ειδικά στις παράκτιες περιοχές του Μαυροβουνίου και της Σελινίτσας καθιστά απαραίτητη την αντιμετώπιση ως ενιαίας αστικής περιοχής της πόλης του Γυθείου και των παραπάνω αναφερόμενων περιοχών και ειδικά οι περιοχές "εντός οικισμού" που βρίσκονται μεταξύ της εθνικής οδού Γυθείου - Αερόπολης και την παραλίας του Μαυροβουνίου.