Η ανέγερση ενός μόνιμου σχολικού συγκροτήματος, αντί της παρατεταμένης λειτουργίας σε προκατασκευασμένες αίθουσες (προκάτ), αποτελεί επείγουσα εκπαιδευτική, κοινωνική και περιβαλλοντική αναγκαιότητα. Παρακάτω παρατίθενται ισχυρά επιχειρήματα που μπορούν να τεκμηριώσουν το αίτημα προς τους αρμόδιους φορείς (Δήμο, ΚΤΥΠ, ΥΠΑΙΘ, Περιφέρεια):
1.ΣΒΑ 4.Ποιότητα Εκπαίδευσης
Οι προκάτ αίθουσες δεν εξασφαλίζουν κατάλληλες παιδαγωγικές συνθήκες, δεν έχουν την ηχομόνωση, θερμομόνωση και την κατάλληλη εργονομία που απαιτείται για μια σύγχρονη μαθησιακή διαδικασία.
Η έλλειψη κατάλληλων ειδικών χώρων (βιβλιοθήκη, εργαστήρια, αίθουσες εκδηλώσεων, αίθουσες ένταξης, χώρους για παράλληλη στήριξη) περιορίζει τη δυνατότητα εφαρμογής διαφοροποιημένης διδασκαλίας και υποστηρικτικών παρεμβάσεων.
2. Ασφάλεια & Υγεία Μαθητών
Οι προκάτ αίθουσες δεν πληρούν μακροπρόθεσμα τις προδιαγραφές ασφάλειας, ειδικά σε περιπτώσεις σεισμού, πυρκαγιάς ή ακραίων καιρικών φαινομένων (καύσωνες/παγωνιές). Παρουσιάζουν υψηλότερους κινδύνους για την υγεία, λόγω ανάπτυξης ρύπων, υγρασίας και πιθανών τοξικών υλικών.
Η έλλειψη κατάλληλων τουαλετών, εσωτερικών διαδρόμων, αποθηκευτικών και βοηθητικών χώρων υποβαθμίζει την καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών.
3. Μακροπρόθεσμο Δημόσιο Όφελος:Η ανέγερση ενός νέου κτηρίου είναι επένδυση και όχι κόστος: το κόστος συντήρησης/επέκτασης προκάτ λύσεων μακροπρόθεσμα υπερβαίνει τη δαπάνη ενός μόνιμου βιοκλιματικού σχολείου.
Ένα σχολικό συγκρότημα ενταγμένο στον πολεοδομικό σχεδιασμό της περιοχής ενισχύει τη γεωγραφική και κοινωνική συνοχή, μειώνοντας πιέσεις σε άλλες σχολικές μονάδες.
4. Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα
Οι σύγχρονες σχολικές υποδομές σχεδιάζονται με βιοκλιματικά κριτήρια: εξοικονόμηση ενέργειας, φυσικός φωτισμός και αερισμός, συλλογή βρόχινου νερού, πράσινες αυλές κ.λπ.Μπορούν να λειτουργήσουν και ως περιβαλλοντικά πρότυπα για την τοπική κοινότητα, εκπαιδεύοντας τα παιδιά βιωματικά σε θέματα αειφορίας.
5. Σχέση με την Κοινότητα: Ένα ολοκληρωμένο σχολικό συγκρότημα μπορεί να λειτουργεί ως πυρήνας πολιτιστικής και κοινωνικής ζωής στη γειτονιά, προσφέροντας τη δυνατότητα για δράσεις, σεμινάρια, παραστάσεις, συνέργειες με φορείς κ.λπ. Αναβαθμίζει συνολικά την περιοχή, ενισχύοντας το αίσθημα υπερηφάνειας και συμμετοχής των γονιών και κατοίκων.
6. ΣΒΑ Ισότητα & Δικαιοσύνη: Η παραμονή παιδιών σε προκάτ υποδομές για μεγάλο χρονικό διάστημα αποτελεί παραβίαση του δικαιώματός τους σε ισότιμη εκπαίδευση σε σχέση με άλλα παιδιά που φοιτούν σε κανονικά σχολεία.
Δημιουργεί άνιση πρόσβαση σε υποδομές και ευκαιρίες, ιδίως σε ευάλωτους πληθυσμούς (π.χ. παιδιά ΑμεΑ, παιδιά οικονομικά ασθενών οικογενειών).
Μπορεί και η πόλη της Παλλήνης να γίνει πρότυπο!