Γνωστό είναι το πρόβλημα της έλλειψης των χώρων στάθμευσης στην περιοχή του κέντρου. Ως κεντρική περιοχή θεωρώ την περιοχή που περικλείεται μεταξύ των οδών «Ηρών Πολυτεχνείου, Γεωργιάδου, Τάκη Τσιόγκα (Καλλιθέας) και Κραννώνος»
Θα επιχειρήσω να συμβάλω καταθέτοντας τις εξής δύο προτάσεις:
1. Προτείνω στις νέο-ανεγειρόμενες οικοδομές να αλλάξει ο υπολογισμός των υποχρεωτικών θέσεων στάθμευσης.
Να απαιτούνται ανά διαμέρισμα, γραφείο, κατάστημα, τα εξής:
α/ Επειδή τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σε κάθε οικογένεια (σπίτι) να υπάρχουν δύο και περισσότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα, προτείνω δύο (2) θέσεις στάθμευσης να υπολογίζονται υποχρεωτικά ανά διαμέρισμα άνω των 30 τ.μ. , ανεξαρτήτως μεγέθους επιφάνειας αυτού.
β/ Ανά γραφείο, προτείνω να απαιτείται υποχρεωτικά μία (1) θέση στάθμευσης ανά 30 τ.μ. ανεξαρτήτως μεγέθους επιφάνειας αυτού.
γ/ Στα καταστήματα προτείνω, ανά 50 τ.μ. επιφανείας τους να απαιτείται μία (1) θέση στάθμευσης.
2. Η Λάρισα έχει μία ακτινωτή διάταξη με κέντρο την Κεντρική Πλατεία.
α/ Η είσοδος όσων έρχονται από βορά (επαρχεία Τυρνάβου, Ελασσόνας και νομός Κοζάνης) γίνεται υποχρεωτικά από την γέφυρα του Πηνειού. Έτσι η χωροθέτηση και η κατασκευή ενός πολυώροφου παρκινγκ πλησίον αυτής θα εξυπηρετούσε μεγάλο αριθμό επισκεπτών, χωρίς να επιβαρύνεται η κυκλοφορία του κέντρου με περιττές κινήσεις για εύρεση μίας πιθανής θέσης.
Ο Δήμος διαθέτει ένα οικόπεδο πλησίον της γέφυρας επιφανείας περίπου 2.500 με 3.000 τ.μ. στο οποίο μπορεί να χωροθετηθεί και να κατασκευασθεί ένα πολυώροφο παρκινγκ. Ήδη ο χώρος αυτός λειτουργεί ως υπαίθριο παρκινγκ. Η απόσταση από το κέντρο της Κεντρικής Πλατείας είναι περίπου 550 μ.
Καθημερινά πολύ γρήγορα γεμίζει, με αποτέλεσμα ο Δήμος να αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει άλλο ένα οικόπεδο σε απόσταση 50 μ. περίπου από αυτό, χωρίς ωστόσο να έχει λυθεί το πρόβλημα, διότι και αυτό γεμίζει γρήγορα.
Το προτεινόμενο πάρκινγκ, επίσης μπορεί να εξυπηρετήσει όσους έρχονται από την Θεσσαλονίκη μέσω της οδού Γεωργιάδου.
β/ Η είσοδος προς την Κεντρική Πλατεία, από τον νότο, γίνεται μέσω της οδού Παπαναστασίου. Απέναντι από την συμβολή της με την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, στην γωνία αυτής με την οδό Καρδίτσης, υπάρχει το οικόπεδο, γνωστό ως οικόπεδο «Κτηνιατρείου». Αυτό ήδη λειτουργεί ως παρκινγκ. Η απόστασή του από το κέντρο της Κεντρικής Πλατείας είναι περίπου 800 μ. Αυτό μπορεί να εξυπηρετήσει όσους έρχονται από την οδό Καρδίτσης και μέσω της οδού Ηρώων Πολυτεχνίου, όσους έρχονται από την οδό Βόλου, την οδό Φαρσάλων και την οδό Ιωαννίνων.
Στην εικόνα 1 σημειώνω τις θέσεις των δύο οικοπέδων καθώς και τις κινήσεις των επισκεπτών προς την Κεντρική Πλατεία.
Για να λύσει το αντίστοιχο πρόβλημα ο Δήμαρχος Βόλου, κ. Μπέος, αγόρασε από έναν ιδιώτη, που το κατασκεύαζε, ένα πολυώροφο παρκινγκ, όπως φαίνεται στις εικόνες 2, 3 και 4.
Γνωστό είναι το πρόβλημα της έλλειψης των χώρων στάθμευσης στην περιοχή του κέντρου. Ως κεντρική περιοχή θεωρώ την περιοχή που περικλείεται μεταξύ των οδών «Ηρών Πολυτεχνείου, Γεωργιάδου, Τάκη Τσιόγκα (Καλλιθέας) και Κραννώνος»
Θα επιχειρήσω να συμβάλω καταθέτοντας τις εξής δύο προτάσεις:
1. Προτείνω στις νέο-ανεγειρόμενες οικοδομές να αλλάξει ο υπολογισμός των υποχρεωτικών θέσεων στάθμευσης.
Να απαιτούνται ανά διαμέρισμα, γραφείο, κατάστημα, τα εξής:
α/ Επειδή τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σε κάθε οικογένεια (σπίτι) να υπάρχουν δύο και περισσότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα, προτείνω δύο (2) θέσεις στάθμευσης να υπολογίζονται υποχρεωτικά ανά διαμέρισμα άνω των 30 τ.μ. , ανεξαρτήτως μεγέθους επιφάνειας αυτού.
β/ Ανά γραφείο, προτείνω να απαιτείται υποχρεωτικά μία (1) θέση στάθμευσης ανά 30 τ.μ. ανεξαρτήτως μεγέθους επιφάνειας αυτού.
γ/ Στα καταστήματα προτείνω, ανά 50 τ.μ. επιφανείας τους να απαιτείται μία (1) θέση στάθμευσης.
2. Η Λάρισα έχει μία ακτινωτή διάταξη με κέντρο την Κεντρική Πλατεία.
α/ Η είσοδος όσων έρχονται από βορά (επαρχεία Τυρνάβου, Ελασσόνας και νομός Κοζάνης) γίνεται υποχρεωτικά από την γέφυρα του Πηνειού. Έτσι η χωροθέτηση και η κατασκευή ενός πολυώροφου παρκινγκ πλησίον αυτής θα εξυπηρετούσε μεγάλο αριθμό επισκεπτών, χωρίς να επιβαρύνεται η κυκλοφορία του κέντρου με περιττές κινήσεις για εύρεση μίας πιθανής θέσης.
Ο Δήμος διαθέτει ένα οικόπεδο πλησίον της γέφυρας επιφανείας περίπου 2.500 με 3.000 τ.μ. στο οποίο μπορεί να χωροθετηθεί και να κατασκευασθεί ένα πολυώροφο παρκινγκ. Ήδη ο χώρος αυτός λειτουργεί ως υπαίθριο παρκινγκ. Η απόσταση από το κέντρο της Κεντρικής Πλατείας είναι περίπου 550 μ.
Καθημερινά πολύ γρήγορα γεμίζει, με αποτέλεσμα ο Δήμος να αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει άλλο ένα οικόπεδο σε απόσταση 50 μ. περίπου από αυτό, χωρίς ωστόσο να έχει λυθεί το πρόβλημα, διότι και αυτό γεμίζει γρήγορα.
Το προτεινόμενο πάρκινγκ, επίσης μπορεί να εξυπηρετήσει όσους έρχονται από την Θεσσαλονίκη μέσω της οδού Γεωργιάδου.
β/ Η είσοδος προς την Κεντρική Πλατεία, από τον νότο, γίνεται μέσω της οδού Παπαναστασίου. Απέναντι από την συμβολή της με την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, στην γωνία αυτής με την οδό Καρδίτσης, υπάρχει το οικόπεδο, γνωστό ως οικόπεδο «Κτηνιατρείου». Αυτό ήδη λειτουργεί ως παρκινγκ. Η απόστασή του από το κέντρο της Κεντρικής Πλατείας είναι περίπου 800 μ. Αυτό μπορεί να εξυπηρετήσει όσους έρχονται από την οδό Καρδίτσης και μέσω της οδού Ηρώων Πολυτεχνίου, όσους έρχονται από την οδό Βόλου, την οδό Φαρσάλων και την οδό Ιωαννίνων.
Στην εικόνα 1 σημειώνω τις θέσεις των δύο οικοπέδων καθώς και τις κινήσεις των επισκεπτών προς την Κεντρική Πλατεία.
Για να λύσει το αντίστοιχο πρόβλημα ο Δήμαρχος Βόλου, κ. Μπέος, αγόρασε από έναν ιδιώτη, που το κατασκεύαζε, ένα πολυώροφο παρκινγκ, όπως φαίνεται στις εικόνες 2, 3 και 4 (βλέπεται στο συνημμένο αρχείο).
Με εκτίμηση
Δημήτριος-Επαμεινώνδας Λαγός
Αρχιτέκτων Μηχανικός Α.Π.Θ. ομότιμο μέλος Τ.Ε.Ε.