ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΠΗΛΙΟΥ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ,ΔΕ ΑΦΕΤΩΝ,ΔΕ ΜΗΛΕΩΝ,ΔΕ ΣΗΠΙΑΔΟΣ,ΔΕ ΤΡΙΚΕΡΙΟΥ

Γραφικό Αποκεντρωμένης Περιοχής
Τουρισμός και υποδομές

Εφόσον ο χωροταξικός σχεδιασμός έχει βασιστεί κατά πολύ στην διατήρηση και περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, αρχικά θα πρέπει να υπάρξει ένας στρατηγικός σχεδιασμός σχετικά με τον τουρισμό στην περιοχή και δεν αναφέρομαι σε χωροταξικό σχεδιασμό για τον τουρισμό, αλλά ένα στρατηγικό σχεδιασμό με οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά, που να περιλαμβάνει τα δημογραφικά στοιχεία της περιοχής σε σχέση με τον εποχικό πλυθησμό και το προφιλ του τουρίστα που θέλουμε να προσελκύσουμε ώστε να στήσουμε και το αντίστοιχο "marketing" της περιοχής. Κάτι που θα βοηθούσε να κάνουμε και πιο συγκεκριμένες επιλογές στη συνέχεια σε χωροταξικό επίπεδο.
Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ πως η τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή θα πρέπει να είναι ήπια χωρίς πολεοδομικά κίνητρα που να επιτρέπουν ή να υποκινούν μεγακατασκευές και τουριστικά καταλλύματα μαζικού τουρισμού. Οι ήπιες επενδύσεις με χαμηλό αντίκτυπο στο δομημένο περιβάλλον είναι καταλληλότερες για την φυσιογνωμία του τόπου και την οικονομία του. Ως εκ τούτου, θεωρώ πολύ θετικό το 2ο και 3ο σενάριο που προβλεπουν για τη νήσο Αλατά μια ήπια διαμόρφωση για περιπατητές και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και την διατήρηση της πλούσιας θρησκευτικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς με την συντήρηση της Μονής Αγίων Σαράντα που βρίσκεται στη νήσο και αποτελεί το μοναδικό της κτίσμα και έτσι θα πρέπει να παραμείνει.
Επιπλέον, θα ήθελα να προσθέσω την νήσο Πρασούδα να συμπερηληφθεί αντίστοιχα σε αυτή την ήπια χρήση, καθώς διαθέτει μία παλαιοβυζαντινή εκκλησία και πλούσια νεότερη ιστορία.
Φυσικά, ή τουριστική ανάπτυξη δεν μπορεί να μη συνοδεύεται απο ανάπτυξη υποδομών:
- βιολογικός καθαρισμός σε όλη την επικράτεια του Δήμου
- καλή διασύνδεση δικτύων διαδυκτίου
- ανάπτυξη οδικού δικτύου ώστε να μειωθεί ο χρόνος μετάβασης στους οικισμούς από το κέντρο (Βόλο)
- ανάπτυξη εναλλακτικών διαδρομών οδικής κίνησης στους παραλιακούς οικισμούς ώστε το παραλιακό τους μέτωπο να διατίθεται για τις δραστηριότητες του τουρισμού (κίνηση πεζών, ανάπτυξη promenade, ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, δημιουργία δημόσιου χώρου βλ.νέα παραλία Θεσσαλονίκης)
- ανάπτυξη μεταφορικού δικτύου θαλάσσης (κρεμαστή γέφυρα ένωσης στερεάς ελλάδας απευθείας με τον Δήμο, ίσως στην ενότητα Τρικερίου, δίκτυο ferries σύνδεσης με Βόλο, σύνδεση παραλιακών οικισμών Παγασητικού με αυτούς του Αιγαίου, σύνδεση με Σκιάθο, σύνδεση δια θαλάσσης με αεροδρόμιο)
- ανάπτυξη υποδομών σε ρέματα ειδικά στην περιοχή της Μηλίνας, Χόρτου και Πλατανιά