Θεωρώ ότι αγνοείτε τα δεδομένα και ότι οι επιλογές σας είναι προς όφελος των εχόντων μεγάλο πορτοφόλι.
Ποια είναι τα δεδομένα;
Η περιοχή στην οποία αναφέρομαι, στα νότια της Δ.Ε. Πανοράματος και σε επαφή με τον Δήμο Θέρμης, δηλαδή στην περιοχή του LIDL, άνωθεν της οδού Ελευθερίας & Εκάβης, ούτε στο πιο "τολμηρό" για εσάς 3ο σενάριο δεν εντάσσεται στην οικιστική ζώνη.
Όμως, με μια ματιά στον χάρτη θα διαπιστώσουμε ότι έχει ήδη οικοδομηθεί μεγάλο μέρος της περιοχής αυτής.
Ως Πολιτικός Μηχανικός γνωρίζω ότι όλα (χωρίς υπερβολή όλα) τα κτήρια έχουν αυθαιρεσίες και μάλιστα τα περισσότερα μεγάλες, δηλαδή κατηγορίας 5, που σημαίνει ότι δεν έχουν εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης.
Βλέποντας την εξέλιξη στη διάρκεια του χρόνου από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα, διαπιστώνουμε ότι σε 3 δεκαετίες από σήμερα, ακόμα και τα λίγα γεωτεμάχια που δεν έχουν ακόμα οικοδομηθεί, θα δομηθούν κι αυτά με χρήση κατοικίας.
Γιατί;
Για τον ίδιο λόγο που υπήρξε η ανοικοδόμηση που υπήρξε στην περιοχή μέχρι σήμερα, παρόλο που ήταν και είναι ακόμα εκτός σχεδίου.
Δηλαδή λόγω ονόματος της Δ.Ε. (το "Πανόραμα" είναι ένα όνομα με αίγλη), λόγω της οικονομικής επιφάνειας των κατοίκων της περιοχής (έχει σημασία ποιους έχεις γείτονες), λόγω εγγύτητας στη Θεσσαλονίκη λόγω κλίματος κ.λπ. που δημιουργούν ΖΗΤΗΣΗ. Ζήτηση που λόγω έλλειψης οικοπέδων οδηγεί στα ύψη της τιμές της γης. Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί είναι τόσο ακριβά τα ακίνητα είτε για αγορά είτε για ενοικίαση.
Θα παρθεί αυτή τη στιγμή μια σημαντική απόφαση.
Απόφαση για το αν θα καθορίσουμε εμείς το μέλλον μας ή αν θα ακολουθήσουμε τις εξελίξεις.
Αν λοιπόν δεν θέλουμε, για ακόμα μια φορά, να ακολουθούμε τα γεγονότα και να τρέχουμε να μαζεύουμε τα ασυμμάζευτα, θα πρέπει να ενταχθεί όλη η αναφερόμενη περιοχή στο σχέδιο πόλης, έστω και με χαμηλό συντελεστή δόμησης, π.χ. 0,20. Να δημιουργηθούν οι υποδομές που προβλέπει ένα τέτοιο σχέδιο πόλης.
Αν δεν το κάνουμε, τα γήπεδα θα δομηθούν είτε ως «γραφεία», τα οποία θα αλλάξουν αυθαίρετα χρήση σε κατοικία και μαζί με άλλες υπερβάσεις θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 3 μεζονέτες πραγματικού εμβαδού τουλάχιστον 270τ.μ., είτε μια μονοκατοικία πραγματικού εμβαδού 270τ.μ. κάποιου με χοντρό πορτοφόλι που θα μπορεί να προβεί σε αγορά ολόκληρου του γεωτεμαχίου. Αυτό γίνεται έως και σήμερα, ακόμα και μετά το 2011 και θα συνεχίσει να γίνεται. Ούτε έλεγχος αυθαιρέτων, ούτε ΗΤΚ μπορούν να σταθούν εμπόδια.
Σε αυτήν την απευκταία περίπτωση, δεν θα υπάρχουν υποδομές. Θα μείνουμε με τους βόθρους, χωρίς επαρκούς πλάτους δρόμους, χωρίς πεζοδρόμια, χωρίς κοινόχρηστους χώρους πρασίνου, χωρίς σχολεία χωρίς τίποτα. Ο καθένας να ζει το χρυσό «κλουβί» του.