Απαίτηση έγκρισης αρχαιολογίας σε κάθε περίπτωση δόμησης μόνο στα
αρχαιολογικά τοπόσημα, όπως αυτά ορίζονται ή θα οριστούν.
Όπως είναι διατυπωμένο στο άρθρο 4 παρ.4.3 του ΣΧΟΟΑΠ
«…επιβάλλεται ο έλεγχος της αρχαιολογικής υπηρεσίας» είναι πολύ γενικό
και μόνο πρόβλημα προκαλεί τόσο στους πολίτες, όσο και στην ίδια της
αρχαιολογική υπηρεσία η οποία αναγκάζεται να δίνει εγκρίσεις σε σημεία
που δεν έχουν αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Για παράδειγμα οι οικισμοί
έχουν ελεγχθεί από την Αρχαιολογία και έχουν οριστεί οι περιοχές
ενδιαφέροντος.
2. Απαίτηση έγκρισης Σ.Α σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν. 4495/17 όπως
τροποποιήθηκε και ισχύει και όχι σε κάθε κατασκευή όπως αναφέρεται στο
ΣΧΟΟΑΠ. Δεν υπάρχει λόγος να απαιτείται έγκριση Σ.Α όταν το κτίσμα
είναι σύμφωνο με τους ορισθέντες ειδικούς όρους δόμησης.
3. Στο άρθρο 4 παρ.4.3 του ΣΧΟΟΑΠ αναφέρεται ότι τα κτίρια εν γένει
καλύπτονται υποχρεωτικά με τετράκλινη στέγη. Αυτό είναι πολύ δεσμευτικό
για τους μελετητές και δημιουργεί μέγιστο πρόβλημα στην περίπτωση
ισογείου κτίσματος με πρόβλεψη ενός ακόμα ορόφου .
Προτείνουμε να επιτρέπεται και η τρίκλινη στέγη για κάθε τύπο κτιρίου και
να μην υπάρχει η υποχρέωση της κάλυψης με στέγη σε μονώροφα κτίρια
που έχουν πρόβλεψη ορόφου.
4. Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι απαγορεύεται η δημιουργία χώρων κύριας
ή βοηθητικής χρήσης μέσα στον όγκο της στέγης .
Προτείνουμε να επιτρέπεται η κατασκευή σοφίτας σύμφωνα με τον Ν.Ο.Κ
ίσως μετά από έγκριση του Σ.Α.
5. Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι «η στάθμη της οροφής υπογείου δεν
επιτρέπεται να είναι ψηλότερη του 0,80 μ από το διαμορφωμένο γύρω
έδαφος». Προτείνουμε να ισχύουν οι διατάξεις του Ν.Ο.Κ.
6. Προτείνουμε στα υλικά των κουφωμάτων να προστεθεί και το pvc.
7. Πλύτρα :
α. Να κλείσουν Ο.Τ. που παραμένουν ανοικτά και να καθοριστεί και
η ζώνη παραλίας όπου απαιτείται. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 713Δ/1989
–καθορισμός ορίων και όρων δόμησης του οικισμού της περιοχές αυτές στις οποίες υπάρχει έντονη ανθρωπογενής παρουσία προτείνεται να επιτραπούν εκτός των άλλων που προβλέπονται ήδη στο
ΣΧΟΟΑΠ για την ζώνη αυτή και αναψυκτήρια ή μικροί χώροι εστίασης, και το υπόλοιπο τμήμα όπως η υφιστάμενη ΠΕΠ ΙΙ.
18. Ζώνη χρήσεων γης ΠΕΠ-ΙΙ
Ομοίως για την ζώνη αυτή προτείνεται για το τμήμα που αφορά το
Ξυλί η κατάτμησή της σε δύο τμήματα. Η περιοχή ορθώς ορίζεται ως
ζώνη προστασίας φυσικού περιβάλλοντος. Πέρα από το φυσικό κάλος
που έχει, αλλά και το αρχαιολογικό ενδιαφέρον (λόφος «Γουλά»), είναι
καθοριστική επίσης για την προστασία του χαρακτήρα της ευρύτερης
περιοχής, ιδιαίτερα για τους δύο παράλιους οικισμούς Πλύτρα και
Καραβοστάσι επί των οποίων δεσπόζει. Με αυτό ως κριτήριο προτείνεται
η διαίρεσή της ως ακολούθως:
α. Η πρώτη ζώνη (ΠΕΠ-ΙΙ.Ι) προτείνεται να περιλαμβάνει την περιοχή
από το υφιστάμενο βόρειο όριό της έως τους βόρειους και
ανατολικούς πρόποδες του λόφου «Γουλά» ή «Καστέλια». Στην
περιοχή αυτή προτείνεται να επιτρέπονται οι χρήσεις ως
περιγράφονται στο ΣΧΟΟΑΠ εκτός από παιδικές χαρές και
χώρους άθλησης. Η χρησιμότητα τέτοιων χρήσεων παραπέμπει
σε οικιστική πύκνωση. Η δόμηση για κατοικία προτείνεται να
αυστηροποιηθεί και να επιτρέπονται μόνο ισόγεια κτίσματα
προσαρμοσμένα στο φυσικό ανάγλυφο (να τεθεί όριο
εκσκαφής).
β. Η δεύτερη ζώνη (ΠΕΠ.ΙΙ.ΙΙ) προτείνεται να περιλαμβάνει όλο τον
υπόλοιπο ορεινό όγκο στο Ξυλί. Στη ζώνη αυτή προτείνεται να
επιτρέπονται μόνο οι ακόλουθες χρήσεις που συνάδουν με την
πιο πάνω περιγραφή της περιοχής:
i. Γεωργικές αποθήκες
ii. Περίπτερα ιστορικής και περιβαλλοντικής ενημέρωσης
iii. Αναψυκτήρια
iv. Υπαίθρια καθιστικά
v. Δίκτυα ύδρευσης και άρδευσης
c. Οι άλλες δύο περιοχές που στο ΣΧΟΟΑΠ εντάσσονται στην ΠΕΠ-
ΙΙ (Κορογώνας και Πρόταγος) προτείνεται να ενταχθούν στην ΠΕΠ-
ΙΙ.Ι
19. Εντός όλων των ΠΕΠ και ΠΕΠΔ σε γήπεδα εκατέρωθεν κεντρικών
αναγνωρισμένων οδών σε βάθος 100 μ και σε μέγιστη απόσταση 500 μ
από τα όρια των οικισμών επιπλέον των όσων ορίζει το ΣΧΟΟΑΠ ΑΣΩΠΟΥ
να είναι επιτρεπτές και οι εξής χρήσεις:
Κέντρα διασκέδασης και αναψυχής
Τουριστικές μονάδες
Εστιατόρεια
Αποθήκες
Χώροι συνάθροισης κοινού
20. Τα όρια μεταξύ των διοικητικών ενοτήτων θα πρέπει να ταυτιστούν με τα
όρια των αντίστοιχων διοικητικών πράξεων. Επισημαίνεται ότι υπάρχει
κενό μεταξύ του ορίου ΣΧΟΟΑΠ Δ.Ε. Ασωπού και Μονεμβασίας πλησίον
του οικισμού Χορδάκια.
21. Παρατηρήσεις επί του Κεφαλαίου Α8 (Αναγνώριση Δικτύου Διαχείρισης
Εκτάκτων Αναγκών)
Υδάτινα Διαθέσιμα :Το θέμα νερού είναι κρίσιμο για τον Δήμο μας,
τόσο για τις ανάγκες άρδευσης όσο και για ανθρώπινη κατανάλωση.
Στο ήδη θεσμοθετημένο ΣΧΟΟΑΠ Ασωπού (σελ. 5406, στίχος -6),
μιλάει για ορθολογική χρήση υπογείων και επιφανειακών υδάτων και
μέτρα εξοικονόμησης νερού. Έντεκα χρόνια μετά, τα δεδομένα όσον
αφορά το νερό είναι πολύ χειρότερα. Η υφαλμύρωση των υπόγειων
υδάτων τα καθιστά ακατάλληλα για άρδευση εσπεριδοειδών και όσον
αφορά το νερό ανθρώπινης κατανάλωσης ενώ υπάρχει μελέτη που
προτείνει μέτρα για την άρση κινδύνου (Μελέτη σύνταξης σχεδίου
ασφάλειας νερού Δ. Μονεμβασίας – Κίνδυνοι και μέτρα
αντιμετώπισης), δεν έχει γίνει καμία ενέργεια προς αυτή την
κατεύθυνση. Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να απαγορευθεί η
φύτευση υδροβόρων καλλιεργειών και φυτεύσεων γενικά(π.χ. γκαζόν)
καθώς και κατασκευή πισινών εκτός και αν το νερό τους προέρχεται
από αφαλάτωση θαλάσσιου νερού.