Το παρακάτω αίτημα αφορά εν συνόλω διακόσιες (200) και πλέον οικογένειες.
Συγκεκριμένα, είμεθα ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων, κειμένων στη 14η Γειτονιά της Αρτέμιδος, στα οποία έχουμε ανεγείρει από ετών τις μόνιμες κατοικίες μας. Η περιοχή αυτή, στην οποία ευρίσκονται οι κατοικίες μας, έχει ενταχθεί στο πολεοδομικό σχέδιο (σχέδιο πόλεως) από το έτος 1989 (ΦΕΚ 641/9/10/89).
Όμως, τμήμα της ανωτέρω περιοχής (δηλαδή το Τρίγωνο Α-Β-Γ, ΦΕΚ 706/26.7.1980) εξαιρέθηκε από το πολεοδομικό σχέδιο (σχέδιο πόλεως), με την αιτιολογία, ότι αποτελεί, δήθεν, ΕΠΕΚΤΑΣΗ του αρχαιολογικού χώρου, σύμφωνα με την απόφαση ΥΠΠΟ 402/39233/1856/5.7.80, για την προστασία <<αρχαίου φρουρίου>>, που, δήθεν, υπήρχε στην περιοχή μας. Στο εν λόγω Τρίγωνο, το οποίο από έτος 1970 είναι οικοδομημένο, περικλείονται οι ιδιοκτησίες: κατοικίες των μονίμων κατοίκων διακοσίων (200) και πλέον οικογενειών, και το αντιπροσωπευτικό δημοτικό οικόπεδο του ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο είχε νομίμως αναρτηθεί στα Γραφεία της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής, περιλαμβανόταν ολόκληρη η εν λόγω τριγωνική έκταση.
Αποδεικνύεται, συνεπώς, ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι μηχανικοί τούτου, οι οποίοι εκπόνησαν το σχέδιο ένταξης, δεν γνώριζαν, ότι ο συγκεκριμένος χώρος υπαγόταν στο αρχαιολογικό σχέδιο και, για το λόγο αυτό, προέβησαν στην ένταξή του στο πολεοδομικό σχέδιο της περιοχής και, πολύ περισσότερο, δεν γνώριζαν και οι απλοί πολίτες, οι εγκατασταθέντες σε αυτήν την περιοχή, το αρχαιολογικό σχέδιο, αφού ουδέποτε η αρχαιολογική Υπηρεσία είχε αναρτήσει έστω και υποτυπώδη πινακίδα, που να χαρακτηρίζει το χώρο ως αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, ούτε είχε προβεί σε οποιαδήποτε άλλη (και με οποιοδήποτε, έστω και υποτυπώδη τρόπο) σχετική προς αυτούς και πάντα ενδιαφερόμενους γνωστοποίηση.
Με βάση συγκεκριμένα στοιχεία και, επιπροσθέτως, με βάση
(α) την εμπειρία των από 30ετίας και πλέον κατοίκων της περιοχής,
(β) την υπάρχουσα σχετικώς πλούσια βιβλιογραφία,
(γ) υπ’ ευθύνη επιστημονικού ελέγχου, πλήρως αποδεικνύεται, ότι ουδέποτε υπήρξε οποιοδήποτε στοιχείο περί υπάρξεως στην εν λόγω περιοχή <<αρχαίου φρουρίου>>, το οποίο σημειώνει, δηλαδή ότι ουδέποτε υπήρξε οιοδήποτε σχετικό μνημείο.
ΥΠΟΒΑΛΛΩ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ αλλά ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ εκ μέρους των ενδιαφερομένων κατοίκων της περιοχής
Να συγκαλέσετε, μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων Σας και αφού βεβαιωθείτε για το βάσιμο και αληθές του παρόντος δικαίου αιτήματός μας, το Κ.Α.Σ., προκειμένου, κατόπιν αυτοψίας, να διαπιστώσει και να διαγνώσει το αληθές γεγονός της ανυπαρξίας του <<αρχαίου φρουρίου>>, η δήθεν ύπαρξη του οποίου αποτέλεσε, κατά τη διαπίστωσή μας, αλλά και κατά κρίση αντικειμενική, το πρόσχημα για την εξαίρεση των ιδιοκτησιών μας από το σχέδιο πόλεως.
Στην περίπτωση, κατά την οποία προσεπβεβαιωθεί επισήμως και αυθεντικώς η ανυπαρξία του <<αρχαίου φρουρίου>>, παρακαλούμε να προβείτε ΚΑΙ στην απαιτούμενη νόμιμη διαδικασία για την ακύρωση της, υπό στοιχεία 402/39233/1856/5.6.80 πράξεως, προκειμένου να ισχύσει η αρχική, ορθή, οριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου, σύμφωνα με την απόφαση Α1/402/1665/118/1.2.78, ώστε να προσδιορισθούν τα όρια του πολεοδομικού σχεδίου της 14ης Γειτονιάς της Κοινότητας Αρτέμιδος, σε αυτά, τα οποία καθορίζονται με την υπ’ αριθ. 61702/5680/14.11.86 Απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Εξ άλλου, είναι χρήσιμο να σημειωθεί και, ότι η γιά τους κατοίκους της περιοχής φημούμενης “επέκταση” του αρχαιολογικού χώρου, χωρίς τη συνδρομή οποιασδήποτε νόμιμης προϋποθέσεως και δικαιολογίας, είχε ως αποτέλεσμα την κυριολεκτική αχρήστευση των ιδιοκτησιών μας και τη δημιουργία ατόπων και, ειδικότερα, ακόμη και προβλημάτων επιβίωσης σε εμάς, εξ αιτίας και αυτής της αδυναμίας μεταβιβάσεως και στις περιπτώσεις κληρονομικής διαδοχής.
Προσπαθώντας να επιλύσουμε το εν λόγω πρόβλημα των ιδιοκτησιών μας, που, όπως σημειώθηκε, αποτελεί ευρύτερο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ καθώς και πρόβλημα επιβιώσεως για εμάς, προ πολλών ετών ήλθαμε σε επικοινωνία, προσωπικά, με την αρμόδια της Β Εφορίας Αρχαιοτήτων (οδός Πολυγνώτου, αριθ. 13) κ. Κλαίρη Ευστρατίου, η οποία, όμως, δεν κατόρθωσε να αποδείξει την ύπαρξη του ανυπάρκτου <<αρχαίου φρουρίου>> αλλ’ ούτε και να δώσει κάποια, έστω και τυπική, λύση στο πρόβλημά μας. Εν συνεχεία, απευθυνθήκαμε προς τον κ. Γεώργιο Στάϊγκαουερ, Διευθυντή της ανωτέρω υπηρεσίας τότε, ο οποίος υπέδειξε σε εμάς, ότι είχαμε τη δυνατότητα να αποταθούμε με επιστολή μας στο ΥΠΠΟ και στην ερώτηση μας περί του τι σημαίνει ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ως προς μία πυκνοδομημένη περιοχή απεκρίθη, ότι θα έπρεπε να είχε προσδιορισθεί η ΖΩΝΗ, ώστε να γνωρίζουν πάντες και, ειδικά, οι ιδιοκτήτες ακινήτων στην περιοχή σχετικά με το τι συνεπάγεται αυτό.
Εξ άλλου, αποδεικνύεται, περαιτέρω, ότι όλες οι έγγραφες αιτήσεις των ενδιαφερομένων πολιτών, κατοίκων της περιοχής, από το έτος 1988 μέχρι σήμερα, προς το ΥΠΠΟ, είχαν ως τελικό αποδέκτη τον κ. Στάϊγκαουερ καθώς και την κ. Ευστρατίου, ως τους εν προκειμένω αρμοδίους, η δε στερεότυπη απάντηση τούτων ήταν, ότι ο χώρος είναι αρχαιολογικός. Όμως, εμείς αναφερθήκαμε ΜΟΝΟ στη γενομένη ΕΠΕΚΤΑΣΗ και όχι στον κυρίως αρχαιολογικό χώρο, τον οποίο δεν αμφισβητούμε, ούτε αμφισβητήσαμε μέχρι τούδε. Αίτημά μας υπήρξε και εξακολουθεί να είναι ο επακριβής προσδιορισμός της θέσης του κατ’ ουσίαν ανύπαρκτου <<Αρχαίου Φρουρίου>>, ώστε να αρθεί και η δημιουργούμενη σύναφής ανασφάλεια, αφού χωρίς το νόμιμο προσδιορισμό του Αρχαιολογικού Χώρου και, ειδικότερα, με τη γενομένη ΕΠΕΚΤΑΣΗ τούτου δημιουργείται μείζον κοινωνικό πρόβλημα, που καθίσταται οξύτερο με βάση τη διαπίστωση της ουσιαστικής ανυπαρξίας αντικειμένου προστασίας.
Πέραν των προεκτεθέντων, πρέπει ιδιαιτέρως να επισημανθεί και, ότι η περιοχή, στην οποία έγινε η ΕΠΕΚΤΑΣΗ, απέχει 1.500 μέτρα από τον χαρακτηρισμένο ως κυρίως αρχαιολογικό χώρο και ευρίσκεται πίσω από λόφο χωρίς καμμία οπτική επαφή με το Μουσείο και το Ναό.
Με βάση τα προεκτεθέντα, σαφώς αποδεικνύεται, ότι ειδικά ως προς τους ιδιοκτήτες και κατοίκους της περιοχής του Τριγώνου της ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ δημιουργούνται κωλύματα, δυσκολίες και πραγματικές διώξεις χωρίς να συντρέχει κανένας νόμιμος λόγος, δικαιολογία ή προϋπόθεση προστασίας του Δημοσίου Συμφέροντος, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται άκρως ανεπιεικείς καταστάσεις και πλήρης ανισότητα, επειδή, προφανώς, οι ιδιοκτήτες και κάτοικοι αυτοί ανήκουν στις μη προνομιούχες εισοδηματικές τάξεις, τις οποίες καλείσθε και παρακαλείσθε για μία ακόμη φορά να προστατεύσετε.
Συνεπώς, καθίσταται αναγκαία η ακύρωση της προαναφερθείσης πράξεως, αφού αυτή εκδόθηκε ειδικά εις βάρος μας, χωρίς να προηγηθεί κρίση απροσωπόληπτη και αντικειμενική, και είχε ως στόχο εμάς, τους κατά τεκμήριο αδυνάτους.
Εξ άλλου, με την επιδιωκομένη και αιτούμενη ακύρωση της εν λόγω πράξεως θα αρθεί η απαράδεκτη και ανεπιεικης εις βάρος μας κατάσταση, θα αρθούν οι διακρίσεις, που παρεσχέθησαν με αυτήν και, το κυριώτερον, θα παρασχεθεί σε εμάς η δυνατότητα να προβούμε στις απαιτούμενες και αναγκαίες επισκευές των κατοικιών μας και να προβούμε σε μεταβιβάσεις των ακινήτων αυτών στα τέκνα μας.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους, που είναι απολύτως αληθείς και τεκμηριωμένοι με συγκεκριμένα επίσημα στοιχεία, υποβάλλομε την παράκληση και το αίτημα γιά τη σύγκληση, κατόπιν αποφάσεώς σας, ώστε να ελεγχθεί επίσημα και αυθεντικά η γενομένη και καθ’υμίν μη σύνομη ΕΠΕΚΤΑΣΗ του Αρχαιολογικού Χώρου, ώστε, εν συνέχεια, να ακολουθήσουν οι απαιτούμενες, περαιτέρω, νόμιμες ενέργειες, προκειμένου και στην περίπτωσή μας να θριαμβεύσει το Κράτος Δικαίου και να αρθούν οι αφόρητες διακρίσεις.