1. Κατάργηση ειδικών όρων αρτιότητας ΣΧΟΟΑΠ.
Να μην ισχύσουν οι ειδικοί όροι αρτιότητας και κατάτμησης που είχαν τεθεί με το ΣΧΟΟΑΠ Ασωπού (π.χ. στην ΠΕΠ-Ι), καθώς εφαρμόστηκαν με ενιαίο τρόπο χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως γειτνίαση με το επαρχιακό οδικό δίκτυο, ύπαρξη αναγνωρισμένων κοινοχρήστων οδών ή μορφολογικά στοιχεία της γης (αγροτική χρήση, ελαιώνες κ.λπ.).
Αντ’ αυτού, να εφαρμόζονται όσα προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία και το Π.Δ. 24-5-1985, όπως ισχύει (αρτιότητα/ κατάτμηση 4 στρεμμάτων και οι προβλεπόμενες παρεκκλίσεις), σε συνδυασμό με το Ν. 4759/2020 (Α΄245).
Κρίσιμο είναι να διατηρηθεί η δυνατότητα δόμησης στην εκτός σχεδίου περιοχή, ώστε να αποφευχθεί η εγκατάλειψη λιγότερο ανεπτυγμένων ζωνών του Δήμου και να δοθούν κίνητρα για την ανάπτυξή τους.
2. Επέκταση ορίων πολεοδόμησης.
Να εξεταστεί η επέκταση των προς πολεοδόμηση περιοχών που προέβλεπε το ΣΧΟΟΑΠ, με στόχο την τουριστική και οικιστική ανάπτυξη και άλλων ζωνών του Δήμου. Ενδεικτικά, στην παραλιακή περιοχή της Δαιμονιάς υπάρχουν αρκετές υφιστάμενες κατοικίες που μπορούν να ενταχθούν στον πολεοδομικό σχεδιασμό, καλύπτοντας μεγαλύτερη έκταση από την προβλεπόμενη.
Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθεί η ανάπτυξη μίας λιγότερο αξιοποιημένης περιοχής, η οποία σε συνδυασμό με τον οικισμό Αρχάγγελου και την παράκτια ζώνη που μεσολαβεί, μπορεί να αποτελέσει ενιαίο πόλο έλξης και ανάπτυξης.
3. Καταγραφή οδικού δικτύου.
Να πραγματοποιηθεί καταγραφή του οδικού δικτύου τόσο εντός των οικισμών όσο και στις εκτός σχεδίου περιοχές, ιδιαίτερα των αναγνωρισμένων κοινόχρηστων οδών.
Για παράδειγμα αναφέρονται ενδεικτικά οδοί, στην εκτός σχεδίου περιοχή της Δαιμονιάς, που καθορίστηκαν με το ΦΕΚ 568/ΑΑΠ/2010, σύνδεση επαρχιακής οδού Ασωπού – Δαιμονιάς με την επίσης κοινόχρηστη οδό του ΦΕΚ 239/ΑΑΠ/2007.
4. Κυκλοφοριακή οργάνωση εντός οικισμών.
Πέραν της πρόβλεψης για κατασκευή πεζοδρομίων κατά μήκος του κεντρικού – επαρχιακού δρόμου που διασχίζει τον οικισμό Δαιμονιάς, να δοθεί έμφαση στη διασφάλιση της σύνδεσης του παλιού Δημοτικού σχολείου με την υφιστάμενη πλατεία προς την έξοδο του οικισμού, για την ασφαλή μετακίνηση πεζών.
Να διαμορφωθεί δίκτυο πεζοδρόμων εντός του οικισμού, όπως η σύνδεση της νεότερης εκκλησίας με την παλιά, καθώς και την πλατεία, ώστε να σηματοδοτείται το κέντρο του οικισμού.
Παράλληλα, να εφαρμοστούν μονοδρομήσεις οδών, όπου αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι οι περισσότεροι δρόμοι είναι στενοί και σήμερα λειτουργούν ως διπλής κατεύθυνσης.
5. Χωροθέτηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) – Αντιμετώπιση υδατικών αναγκών.
Για τη χωροθέτηση έργων ΑΠΕ να τεθούν αυστηρότεροι περιορισμοί και μέτρα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, λαμβάνοντας υπόψη την ήδη υψηλή συγκέντρωσή τους στον Δήμο. Η επιλογή του παρεμβατικού σεναρίου είναι προτιμότερη σε αυτή την περίπτωση.
Προτείνεται η αξιοποίησή τους κυρίως σε συνδυασμό με έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, όπου αυτό είναι εφικτό να κατασκευαστούν, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες υδατικές ανάγκες, ειδικά κατά τη θερινή περίοδο.