1)Να γίνει αναλυτική αποτύπωση των υφιστάμενων χρήσεων όλων των περιοχών ώστε να υπάρχει πλήρης και σαφής εικόνα της φυσιογνωμίας της περιοχής αλλά και των αναγκών της εν τοις πράγμασι. Η ζωνοποίηση και οι επιτρεπόμενες χρήσεις της εκάστοτε ζώνης να επιτρέπουν τη διατήρηση των υφιστάμενων χρήσεων στο μέγιστο δυνατό επίπεδο . Οι ζώνες να έχουν ως όρια τα όρια των ιδιοκτησιών (άντληση δεδομένων από το κτηματολόγιο).Η περίοδος μετεγκατάστασης των 15 ετών είναι πάρα πολύ μικρή.Ως επί των πλείστων οι λειτουργούσες υφιστάμενες επιχειρήσεις είναι μικρές και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να επωμιστούν στο κόστος μετεγκατάστασης σε ένα τετοιο χρονικό διάστημα.Κατά συνέπεια θα οδηγηθούν σε κλείσιμο με πολυ ασχημες επιπτώσεις στην τοπική οικονομία της περιοχής
2)Όσον αφορά τη ζώνη παραγωγικών δραστηριοτήτων, προτείνεται η γραμμική ανάπτυξή της, δηλαδή να αποτελείται από ιδιοκτησίες οι οποίες έχουν πρόσωπο σε βασικούς οδικούς άξονες καθώς είναι η μόνη ρεαλιστική και αποτελεσματική επιλογή. Σε αντίθετη περίπτωση θα απαιτηθεί πολεοδόμηση η οποία δεν είναι απλή διαδικασία,έχει μεγάλο κόστος μελέτης και εφαρμογής και θα δεσμευσει επί μακρό χρονικό διάσημα τις ιδιοκτησίες οι οποίες στην ουσία θα παραμένουν αναξιοποίητες.
-Συγκεκριμένα στη ζώνη παραγωγικών δραστηριοτήτων των Μολάων (πρώην περιοχή ΓΠΣ) προτείνεται αντί να επεκταθούν ΒΑ της υφιστάμενης ζώνης εσωτερικά, να επέκταθούν γραμμικά κατά μήκος της Εθνικής οδού Τάραψας-Μονεμβασίας και επιπλέον επί της δημοτικής οδού (πρώην Ε.Ο. Τάραψας-Μονεμβασίας) αλλά και κατά μήκος της επαρχιακής οδού Μολάων – Μεταμόρφωσης και μόνο για ιδιοκτησίες που έχουν πρόσωπο σε αυτές. Επιπλέον στις προτεινόμενες χρήσεις εκτός από αυτές που περιλαμβάνονται στο χονδρεμπόριο να προστεθεί η αγροτική εκμετάλλευση και οι υφιστάμενες και μόνο κατοικίες να παραμείνουν με δυνατότητα επεκτάσεών τους.
-Να αφαιρεθεί η προτεινόμενη νέα ζώνη ΠΕΔ Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων με χρήση ΧΟΝΔΡΕΜΠΟΡΙΟ στους Αγίους Αποστόλους Βοιών. Η περιοχή αυτή έχει σημαντική αγροτική χρήση και αρκετές κατοικίες. Στην περιοχή αυτή υπάρχει έντονη ελαιοπαραγωγή της ντόπιας ποικιλίας Αθηνοελιάς, γίνεται εντατική καλλιεργεια κηπευτικών και λαχανικών και επιπλέον καλλιεργείται σταθερά ετήσια από τη δεκαετία του 1960 βατικιώτικο κρεμμύδι σε μεγάλες εκτάσεις το οποίο ως γνωστόν αποτελεί τοπικό προϊόν πολυ υψηλής αξίας, συμβάλλει στην τοπική οικονομία της περιοχής και επομένως πρέπει να προστατευτεί.Η μετεγκατάσταση των καλλιεργιών θα μπορούσε να καταστεί καταστροφική για την καλλιέργεια του καθώς εδώ και χρόνια ευδοκιμεί σε αυτά τα εδάφη αλλά επιπλέον οι παραγωγοί είναι μικροί, τα καλλιεργουν σε ιδιοκτητες ιδιοκτησίες και η μετεγκατάσταση σε νέες εκτάσεις είναι τελείως ασύμφορη.
Αντ’ αυτού προτείνεται κατά μήκος των κυρίων οδικών τμημάτων Επαρχιακών Οδών και κυρίων Δημοτικών Οδών όπως π.χ. από την περιοχή Λατομείου Βοιών έως τη Νεάπολη αλλά και κατά μήκος της οδού μεταξύ των οικισμών Δερματιανίκων και Αδιακόπου, τα γεωτεμάχια που έχουν πρόσωπο σε αυτά τα οδικά τμήματα να έχουν επιτρεπόμενες πρόσθετες ειδικές κατηγορίες χρήσεων επιπλέον αυτών που περιγράφονται στις ζώνες ΠΕΧ 2 (Αγροτική Χρήση) και ΠΕΧ 3 (Αγροτουρισμός – Οικοτουρισμός) πολλές από τις οποίες περιλαμβάνονται στη χρήση Χονδρεμπόριο του αρθ. 9 και στη χρήση Τουρισμός- Αναψυχή του αρθ. 5 του ΠΔ 59/2018.
-Σχετικά με την ΠΕΧ 1 (πρώην ΤΟΕΒ Βελιών) η οποία πρόκειται να ανακηρυχθεί σε αξιόλογη γεωργική γή αναφέρεται στην πρότασή σας ότι θα επιτρέπονται οι χρήσεις γής του άρθρου 14 του ΠΔ 59/2018 πλήν :
(1) κατοικία για την εξυπηρέτηση της αγροτικής χρήσης
(15) Τουριστικά καταλύματα μέχρι 30 κλίνες και
(23) Βιομηχανικές και Βιοτεχνικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης, συσκευασίας και μεταποίησης τοπικά παραγόμενων αγροτικών προϊόντων.
Και μάλιστα θα γίνει διερεύνηση για τη δυνατότητα θεσμοθέτησης ΓΓΥΠ.
Πώς είναι δυνατόν να είναι επιτρεπτή η χρήση (34) Εγκαταστάσεις ΑΠΕ?
3)Διευκρίνηση για το ποσοστό 4% για τη χωροθέτηση Α/Γ.Από ποια νομοθεσία προκύπτει το ποσοστο αυτό, τι αφορά
( εκταση, ισχυς εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ Α/Γ κλπ ) ? Σε κάθε περίπτωση δεν αποτελεί χαμηλό ποσοστό για τη χωροθέτηση Α/Γ στις περιοχές που υπάρχουν τοπία εθνικής και διεθνούς αξίας (ορεινός Ζάρακας, ορεινός όγκος Κούνος -Μαλέας) όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση. Ζητείται με τη μελέτη των ΤΠΣ να υπάρξει απαγόρευση για οποιαδήποτε εγκατάσταση ΑΠΕ , Αιολικών Σταθμών ή Φωτοβολταϊκών Σταθμών στις περιοχές – ζώνες προστασίας της φύσης ΠΕΠ 1 και ΠΕΠ 2, καθώς και ΠΕΚ 1, ΠΕΚ 2, ΠΕΚ 3, ΠΕΚ 4.
Δεν είναι λογικό σε περιοχές απολύτου προστασίας φυσικού πριβάλλοντος όπως στις ΠΕΠ, όπου απαγορεύεται ο,τιδήποτε εκτός από κατασκευές που εξυπηρετούν την επιστημονική έρευνα και διάσωση της περιοχής σε περίπτωση φυσικής καταστροφης, να είναι επιτρεπτη η έγκατασταστη των ΑΠΕ οι οποίες προκαλούν τεράστιες αλλοιώσεις στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής, διαταράσσουν τη βιοποικιλότητα και ακόμη χειρότερα έχουν στο άμεσο παρελθόν συνδεθεί με την πρόκληση πυρκαγιών οι οποίες λόγω της ιδιαιτερότητας της θέσης τους δεν ηταν δυνατό να αντιμετωπιστούν. Η πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής είναι αρνητικοί στην εγκατάστασή τους. Είναι γνωστό ότι η ευρύτερη νομοθεσία επιτρέπει την εγκατάσταση τους σε τέτοιες περιοχές όμως υπάρχει η απαίτηση από την τοπική κοινωνία κατά την εκπόνηση των μελετών του ΤΠΣ να προτείνεται η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη ρητή απαγόρευσή τους στις περιοχές αυτές (όπως κατ'αντιστοιχία πχ προτείνεται η πολεοδόμηση περιοχών και η οριοθέτηση ρεμάτων).
Επιπλέον για τις υπόλοιπες περιοχές χρήσεων στις οποίες θα είναι δυνατόν να είναι επιτρεπτή η εγκατάσταση των ΑΠΕ κρίνεται απαραίτητο να γίνει μία πρόταση μελλοντικών θέσεων ώστε να γίνεται οργανωμένα και όχι άναρχα έτσι ώστε να υπάρξουν οι λιγότερες δυνατές επιπτώσεις από τα συνοδευτικά έργα που είναι απαραίτητα (πχ διάνοιξη οδών, εκσκαφές, επιχώσεις, αποχαρακτηρισμός δασικών εκτάσεων και αποψίλωση τους, λήψη εντατικών και οργανωμένων μέτρων πυροπροστασίας )
4)Σχετικά με την εγκατάσταση ζώνης ΠΕΧ 4 και ειδικα στο παραλιακό μέτωπο της Μονεμβάσιας θα πρέπει να περιοριστεί το μέγεθος των τουριστικών εγκαταστάσεων που επιτρέπονται ειδικά στις περιοχές που βρίσκονται απέναντι από το Κάστρο (Αγ. Κυριακή έως Ξιφιάς) ώστε να μην προκληθεί αλλοίωση στη φυσιογνωμία της περιοχής.
5) Ως προς τα όρια κατάτμησης και αρτιότητας για όλες τις εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών περιοχές, είτε βρίσκονται εντός υφιστάμενου ΣΧΟΟΑΠ είτε εκτός, ζητείται να ισχύουν τα ελάχιστα από την κείμενη γενική νομοθεσία Ν.4759/2020, και για τις περιοχές Natura, ότι ισχύει από το γενικό νομικό πλαίσιο και να μην καθοριστούν αυστηρότερα όρια κατάτμησης και αρτιότητας.
6)ΣΧΟΟΑΠ Ασωπού: Να μην είναι απαιτητή η έγκριση από την Αρχαιολογία σε περιοχές που δεν είναι κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι ή κατά το ΠΔ του οικισμού δεν απαιτείται έλεγχος θεμελίων. Επιπλέον να μην απαιτείται έγκριση του ΣΑ αφού κανένας από τους οικισμούς δεν είναι παραδοσιακός ούτε έχει ιδιαίτερη φυσιογνωμία και εφόσον το κτίσμα είναι σύμφωνο με τους ορισθέντες ειδικούς όρους δόμησης.
7) Όριοθέτηση αρχαιολογικών χώρων όπου μέχρι τώρα δεν έχει πραγματοποιηθεί (πχ αρχαιολογικός χώρος της Ρωμαϊκής πόλης Ασωπού).
8) Οριοθέτηση των ρεμάτων εντός οικισμού και εντός σχεδίου
9)Αποτύπωση οδικών τμημάτων στο δημοτικό /κοινοτικών δίκτυο και αναγνώρισή τους.
10) Το θέμα νερού είναι κρίσιμο για τον Δήμο μας, τόσο για τις ανάγκες άρδευσης όσο και για ανθρώπινη κατανάλωση. Η υφαλμύρωση των υπόγειων υδάτων τα καθιστά ακατάλληλα για άρδευση εσπεριδοειδών και όσον αφορά το νερό ανθρώπινης κατανάλωσης ενώ υπάρχει μελέτη που προτείνει μέτρα για την άρση κινδύνου (Μελέτη σύνταξης σχεδίου ασφάλειας νερού Δ. Μονεμβασίας – Κίνδυνοι και μέτρα αντιμετώπισης).Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να απαγορευτεί η φύτευση υδροβόρων καλλιεργειών και φυτεύσεων γενικά(π.χ. γκαζόν) καθώς και κατασκευή πισινών εκτός και αν το νερό τους προέρχεται από αφαλάτωση θαλάσσιου νερού. Επιπλέον θα πρέπει να προταθούν μέτρα για τη συλλογή και αποθήκευση βρόχινου νερού το χειμώνα το οποίο θα χρησιμοποιείται για άρδευση κατά τους θερινούς μήνες.