Με δεδομένο πως τα δύο σενάρια διαφέρουν ουσιαστικά μόνο ως προς το αν θα ενταχθεί στο σχέδιο Πόλης α) το τμήμα Νότια του Πανοράματος ή β) το τμήμα στα όρια Πυλαίας- Πανοράματος, οι χαρακτηρισμοί από τους συντάκτες των παρεμβάσεων ‘έντονης’ και ‘ήπιας’ είναι τουλάχιστον ατυχείς (πιστεύω όχι εκ του πονηρού), διότι προκαταβάλλουν τους δημότες. Οι προτάσεις θα πρέπει να είναι «τεχνικά ισορροπημένες» ως προς τα τμ. των υπό ένταξη εκτάσεων, οι δε χαρακτηρισμοί τους να είναι επεξηγηματικοί, υποδεικνύοντας τις τοπογραφικές διαφορές.
Οι αδικαιολόγητες αναφορές μεγάλης μερίδας δημοτών, όπου προφανώς για ιδίον όφελος, προτείνουν κάποιο σενάριο (ειδικά το 3), «διότι μπορεί να βελτιώσει ουσιαστικά την περιοχή», ή «να συμβάλει στην καλύτερη οργάνωσή της», αποτελούν περισσότερο ευχολόγια παρά επιχειρηματολογία για την επιλογή τους.
Η συνένωση των Δήμων (βλ. σχ. Καποδίστριας ΙΙ) δεν έγινε με σκοπό την μονομερή ανάπτυξη ενός Δήμου (αυτού με την καλύτερη οργάνωση ή την εντοπιότητα του Δημάρχου), αλλά για την ομαλή συνένωση των περιοχών αυτών και σε αυτό το στόχο πρέπει να αποσκοπεί η προτεινόμενη σας επιλογή.