Διαχρονικά όλα τα συνταχθέντα και εγκεκριμένα ΓΠΣ της Λάρισας θέτουν επιτακτικά το ζήτημα της άρσης του φραγμού που δημιουργεί η διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του αστικού ιστού. Επίσης τίθεται η ανάγκη απομάκρυνσης του εμπορευματικού σταθμού του ΟΣΕ και της χωροθέτησής του σε γήπεδο ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, στην περιοχή του οικισμού Κουλούρι. Παραθέτω : α) "...Στις περιοχές ιδιοκτησίας Ο.Σ.Ε. (επιβατικός σταθμός, εμπορευματικός
σταθμός και μηχανοστάσιο), η εφαρμογή της χρήσης γης θα γίνει κατόπιν σύνταξης Πολεοδομικής Μελέτης κατά τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 2508/1997, η οποία θα έχει ως στόχο την βέλτιστη αξιοποίηση της έκτασης του επιβατηγού σιδηροδρομικού σταθμού, και την απομάκρυνση του εμπορευματικού σταθμού και του μηχανοστασίου οι εκτάσεις των οποίων θα γίνουν χώροι πρασίνου, άθλησης, αναψυχής και πολιτισμού, και θα πρέπει να έχει συνολικά την σύμφωνη γνώμη του Δήμου Λαρισαίων." (άρθρο 3, ΓΠΣ 2019/ΦΕΚ 800Δ). β) "1.2 Σιδηρόδρομος - α/ Υπογείωση των γραμμών σε όλη την διαδρομή μέσα στον αστικό ιστό, συμπεριλαμβανομένης και της γραμμής προς Βόλο, της οποίας παράλληλα θα πρέπει να μελετηθεί η αναβάθμιση με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση έτσι ώστε να εξυπηρετείται το δίπολο Βόλου - Λάρισας. Στους χώρους που θα απελευθερωθούν να δημιουργηθούν χώροι πρασίνου και άξονες ροής πεζών και ποδηλάτων. β/ Ο επιβατικός σταθμός του ΟΣΕ (κτίριο επιβατών) παραμένει στην σημερινή του θέση, (θέση 1 - Χάρτης
Π.3.3.α1), και θα πρέπει να επανασχεδιαστεί, ανακαινιστεί, και να συνδυαστεί με τυχόν άλλες λειτουργίες που θα ενισχύσουν την ελκυστικότητα της περιοχής. Ακόμη θα πρέπει να εξεταστεί παράλληλα με την τελική διαμόρφωση του σταθμού, η δυνατότητα εξυπηρέτησης συνδυασμένων μεταφορών ΚΤΕΛ - ΟΣΕ. Σε δεύτερο σενάριο να εξεταστεί η δημιουργία επιβατικού σταθμού στο Μεζούρλο (θέση 1α - Χάρτης Π.3.3.α1). γ/ Άμεσα πρέπει να υλοποιηθεί η μεταφορά του Εμπορευματικού Σταθμού, του Σταθμού Διαλογής και του μηχανοστασίου στην προβλεπόμενη από το ΓΠΣ/86 θέση,
βόρεια του εργοστασίου Ζαχάρεως." (άρθρο 4, ΓΠΣ 2019/ΦΕΚ 800Δ). Ομοίως, το ΓΠΣ 2009 αναφέρει : "2.α.2 Σιδηρόδρομος − Υπογείωση των γραμμών σε όλη την διαδρομή μέσα στον αστικό ιστό, συμπεριλαμβανομένης και της
γραμμής προς Βόλο, της οποίας παράλληλα θα πρέπει να μελετηθεί η αναβάθμιση με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση έτσι ώστε να εξυπηρετείται το δίπολο Βόλου – Λάρισας. Στους χώρους που θα ελευθερωθούν να εξεταστεί η λειτουργία τραμ (ως μέσο σταθερής τροχιάς).
− Ο επιβατικός σταθμός του ΟΣΕ (κτίριο επιβατών) παραμένει στην σημερινή του θέση, (θέση 1 − Χάρτης Π.3.3.α1), και θα πρέπει να επανασχεδιαστεί, ανακαινιστεί, και να συνδυαστεί με τυχόν άλλες λειτουργίες που θα ενισχύσουν την ελκυστικότητα της περιοχής. Ακόμη θα πρέπει να εξεταστεί παράλληλα με την τελική διαμόρφωση του σταθμού, η δυνατότητα εξυπηρέτησης συνδυασμένων μεταφορών ΚΤΕΛ – ΟΣΕ. Σε δεύτερο σενάριο να εξεταστεί η δημιουργία επιβατικού σταθμού στο Μεζούρλο (θέση 1α − Χάρτης Π.3.3.α1).
− Άμεσα πρέπει να υλοποιηθεί η μεταφορά του Εμπορευματικού Σταθμού, του Σταθμού Διαλογής και του μηχανοστασίου στην προβλεπόμενη από το ΓΠΣ/86 θέση, βόρεια του εργοστασίου Ζαχάρεως." (άρθρο 4, ΓΠΣ 2009/ΦΕΚ 523 ΑΑΠ).
Συνεπώς, είναι δεδομένη η θέση της πόλης αναφορικά στην άρση του φραγμού (και κινδύνου) των σιδ. γραμμών και στην απομάκρυνση του μηχανοστασίου και του σταθμού διαλογής (εμπορευματικός σταθμός) και ως εκ τούτου δεν μπορεί να μην περιλαμβάνεται η θέση αυτή στο ρεαλιστικό σενάριο του ΤΠΣ. Εξάλλου, ουδέποτε δεν έγινε κάποια σοβαρή προσέγγιση του οικονομικού κόστους - ωφέλειας. Δεν αρκεί για την πόλη η άποψη πως πρόκειται για "ακριβή" λύση και άρα δεν μπορεί να αποτελεί ρεαλιστική προσέγγιση. Νομίζω πως είναι μείζον πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα για την πόλη και καθόσον δεν μας παρουσιάζεται τεχνική τεκμηρίωση περί του αδυνάτου της υπογειοποίησης (ή της υπερύψωσης ενδεχομένως) των σιδ. γραμμών θα πρέπει οι θέσεις αυτές, όπως παρουσίαζονται στα προηγούμενα ΓΠΣ, να συμπεριληφθούν στο ρεαλιστικό σενάριο του ΤΠΣ. Να σημειώσω πως το 2019, μετά από συνεχείς επαφές και διαβουλεύσεις με τον ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ ανέλαβε την υποχρέωση εκπόνησης σχετικής οικονομοτεχνικής μελέτης.