ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ

Δημοτικές Ενότητες: ΔΕ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ,ΔΕ ΚΟΙΛΑΔΑΣ,ΔΕ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ

Γραφικό Αστικής Περιοχής
ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ
Γενικές σκέψεις για μια κανονική (με ευρωπαϊκούς ορους) πόλη.

Μερικές σκέψεις χωρίς να εχω την κατάρτιση την επαγγελματική αλλα με κοινή λογική και με το πρίσμα κάποιου που έζησε σε όμορφες πόλης την τελευταία 10ετια . Πόλης οπως η Χάγη το Άμστερνταμ κτλ. Όλες αυτές έχουν μερικά κοινά χαρακτηριστικά που δεν εθελοτυφλω είναι σχεδόν αδύνατον να εφαρμοστούν πια σε μια Ελλάδα με Οθωμανική πολεοδομηση με κέντρα στενά χωρίς αέρα χωρίς πρασινο χωρίς λογική δόμησης και αρχιτεκτονικο σχέδιο προσαρμοσμενο στις ανάγκες της χώρας και του κλίματος της. Αλλά τουλάχιστον να παρεμβουμε όπου μπορούμε με εύκολες και σχετικά οικονομικές λύσεις. Όπως πχ να βαφτούν όσα κτίρια κριθεί αναγκαίο με επιδότηση ή κάποια αλλα εργαλεία ώστε να φρεσκαριστει και να ομορφύνει κάπως το κέντρο. Που δεν τολμάς να σηκώσεις το κεφάλι μην τυχόν και δεις την ασχήμια (αρχιτεκτονικα, αλλα και αισθητικά δλδ χρώματα κάγκελα κτλ) που έχει σχηματιστεί εδώ και δεκαετίες στο κέντρο της πόλης. Επίσης αναγκαστική κατάσχεση ή κάποιο αντίστοιχο μετρο σύμφωνα με την νομοθεσία παρατημενων στη μοίρα τους κτηρίων που έχουν οδηγήσει ακόμα και σε τραγωδίες οπως προ λίγων ετών ο θάνατος του νεαρού επι της οδού Ασκληπιού λόγο κατάρρευσης μαντροτοιχου. Αν δεν νοιάζονται οι ιδιοκτήτες για την περιουσία τους δεν θα νοιαστει το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο με κίνδυνο κιολας ακόμα και για τη ζωή του. Επιτέλους επίσης πρέπει να παρθούν και σκληρές αποφάσεις για το κοινό καλό. Αν πρέπει ένας πχ να χάσει το χαμοσπιτο του για να εξυπηρετήσει ένας νέος δρόμος μια γειτονιά ολόκληρη λυπάμαι αλλα πρέπει να συμβεί και ας φροντίσουμε μετά όλοι μας μαζι για τον οποιοδήποτε πληγεί. Οι όμορφες πόλης δεν ειναι απλα όμορφες αλλα συμβάλουν ακόμα και στη ψυχική μας υγεία και πιστέψτε με περπατώντας με σκυμμένο το κεφάλι στη Λάρισα αναπολώ τις βόλτες με ψηλά το κεφάλι στις πόλης του βορρά που ανέφερα. Επιπλέον η Λάρισα ειναι ο ορισμός της πόλης που ειναι ιδανική να την γυρίσεις με ποδήλατο έχει το κατάλληλο μέγεθος για να συμβεί αλλα χρειάζεται σχέδιο. Πως θα φύγουν τα αυτοκίνητα απο την μεση; που θα παρκάρουν; που θα γίνουν ποδηλατοδρομοι κτλ. Υπενθυμίζω ότι δεν ειμαι γνώστης απλα καταθέτω την εμπειρία μου . Είμαι σίγουρος ότι ανακυπτουν και αλλα θέματα ως προς την καθολική σχεδόν μετακίνηση με ποδήλατο αλλα πρέπει να ειναι στόχος. Ένα άλλο θέμα που ανακύπτει ειναι το πάρκινγκ. Χρειάζεται να εξαφανιστούν αν ειναι δυνατόν τα αυτοκίνητα απο τους δρόμους που ειναι παρκαρισμένα. Αυτο το διάστημα που έχει εφαρμοστεί η πληρωμή για το παρκάρισμα στο κέντρο έχει υπάρξει βελτιώσει αλλα χρειάζεται και αλλο . Περνώντας μια Κυριακή Αύγουστο απο την παπαναστασιου κατάλαβα πόσο ενοχλούν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα την αισθητική μου με τα διάφορα σχέδια τα διάφορα χρώματα δημιουργούν μια "βαβούρα" που μόλις την αφαιρέσεις αναδεικνύεται όλη η ομορφιά που υπαρχει απο πίσω τους . Καθώς περνούσα λοιπόν είδα τα δέντρα τον άγιο Νικόλαο την πλατειουλα απέναντι του που ειναι πάρκινγκ για τις γύρω επιχειρήσεις κανονικά και αισθάνθηκα όμορφα για πρώτη φορά στην πόλη. Τέλος μια παρατήρηση βλέπω σε περιοχές πρόσφατα ενταγμένες στο σχέδιο πχ Τούμπα ή σε περιοχές υπό ένταξη πχ ΠΕ19 να έχουν συντελεστές πολυ χαμηλούς την ώρα που το κέντρο έχει 2+ . Απο παρατήρηση λοιπόν αλλα και μια μικρή έρευνα μπορώ να σας πω ότι όλο αυτό ειναι λάθος. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλης το κέντρο έχει χαμηλούς συντελεστές για την διατήρηση της ιστορικότητας του κτλ και περιφερειακά χτίζονται μεγαθήρια. Παρακάτω μερικά παραδείγματα
| **Παρίσι** κεντρο ~0.6–1.2 περιφερειακα | 2.0+ (π.χ. La Défense)
| **Μιλάνο** |κεντρο \~0.8–1.5 περιφερειακά | 2.5–3.0 |
| **Βερολίνο** |κεντρο \~0.6–1.2 περιφερειακά | 1.8–3.5 (σε Neubau περιοχές) |
| **Βαρκελώνη** | κέντρο \~1.0 περιφερειακά | 2.5–3.0+ περιφερειακά
. Σε καινούργιο σχέδιο που εχεις λοιπόν την δυνατότητα να χαραξεις μεγάλους δρόμους περιοχές πρασίνου πλατείες κτλ απο την αρχή βρίσκω λογικό να εχεις την δυνατότητα να χτίσεις και για λόγους οικονομικούς (προσιτή κατοικια) μεγαλύτερα κτίρια σε σχέση με το κέντρο όπου οι δρόμοι ειναι μικροί οι χώροι πρασίνου σχεδόν ανύπαρκτοι κτλ . Άρα δεν καταλαβαίνω την κουβέντα που υπαρχει σε μια παρθένα περιοχή οπως το ΠΕ19 να έχει σδ 0.6 ενώ παντού στην Ευρώπη γίνεται ακριβώς το αντίθετο.
Ευχαριστώ πολύ για τη δυνατότητα παρεμβάσεις ελπίζω να προσθεσα κάτι θετικό στην όλη κουβέντα.