Με το υπό σύνταξη ΤΠΣ της ΔΕ Χορτιάτη, θα ήθελα να διευκρινιστεί αν θα επαναληφθεί η απεγνωσμένη, απέλπιδα, λανθασμένη προσπάθεια της ΥΔΟΜ Πυλαίας Χορτιάτη, σε συνεργασία με τον μελετητή του ΓΠΣ Χορτιάτη (το οποίο μάλλον έχει εγκαταληφθεί), για την απεικόνιση σ αυτό ένα υποτιθέμενο, όριο οικισμού του Ασβεστοχωρίου, ο οποίος είναι προϋφιστάμενος του 1923 στερούμενος ορίου.
Αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας, ήταν η προβολική απεικόνιση σε ΕΓΣΑ 87 και περιγραφή, σε όλους τους χάρτες και την τεχνική έκθεση του ΓΠΣ, άλλων εγγράφων, της τεχνικής έκθεσης 9559/1970 της πολεοδομίας Θεσσαλονίκης, η οποία αποτυπώνεται και στο ΦΕΚ 273 Δ/1977 ορισμού του συνεκτικού τμήματος του οικισμού στην απόφαση Νομάρχη ΤΥ 2610/1977.
Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε σε όλους τους χάρτες και στην τεχνική έκθεση, το συγκεκριμένο "όριο" περιγράφεται με διαφορετικά ονόματα, όπως όριο οικισμού, όριο οικιστικών περιοχών, όριο της ΤΕ 9959/70 όπως αυτή αποτυπώνεται σκαριφηματικά στην αριθμ. ΤΥ 2610/1977 ΦΕΚ 273Δ/1977, πραγματικό όριο οικισμού, όριο της Έκθεσης αρ.πρωτ.
9959/12.05.1970 (σελ. 2 & 3 ΤΕ) κλπ.
Στην Αριθ. αποφ. 86 /7-02-2019 του Δημοτικού Συμβουλίου αναφέρεται αυτή η ενέργεια, "Συμπερασματικά, το ως άνω ευρύτερο όριο του Ασβεστοχωρίου, το οποίο απεικονίζεται επί του σκαριφήματος που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Δ΄ 273/1977 δεν αποτελεί όριο προϋφιστάμενου του 1923 οικισμού, δεν έχει καμία νομική ισχύ, έχει όμως χρησιμοποιηθεί διαχρονικά από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση οικοδομικών αδειών, μετά και από σχετικές αυτοψίες, όπως ορίζεται από την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για οικισμούς προϋφιστάμενους του ’23 που στερούνται ορίου. Το ως άνω όριο λοιπόν χρησιμοποιείται εθιμοτυπικά και μόνο"
Ιστορικά λοιπόν για το Ασβεστοχώρι προϋφιστάμενος οικισμός του 1923 στερούμενος ορίου, για την έκδοση οικοδομικών αδειών μέχρι το 2016, οι υπηρεσίες εφάρμοζαν την ισχύουσα νομοθεσία (ΚΒΠΝ, ΠΔ 1981, εγκ. 124/82, 35/1998, ΤΕ 9559/1970, ΦΕΚ 273 Δ). Από το 2016 που ανέλαβε η ΥΔΟΜ Πυλαίας Χορτιάτη, με τις υποδείξεις του μελετητή του ΓΠΣ Χορτιάτη , όπως έγινε αποδεκτό και κατανοητό, σε συνάντηση με τους κατοίκους και παρόντες τον Δήμαρχο, τον πρόεδρο του Δημοτικού συμβουλίου, τον πρόεδρο της κοινότητας και άλλους, εφαρμόζεται ΜΟΝΟ ό έλεγχος σε σχέση με την προβολική απεικόνιση ΕΓΣΑ 87, του σκαριφήματος της ΤΕ 9559/1970.
Υπάρχει ο ισχυρισμός ότι αυτή η απεικόνιση υπάρχει και οφείλεται σε απόφαση του κοινοτικού συμβουλίου 93/1980. Πράγματι υπάρχουν τοπογραφικά διαγράμματα, (εγώ έχω δύο στην κατοχή μου), του ιδίου μελετητή, με την ίδια ημερομηνία 17/7/1979, διαφορετικά το ένα από το άλλο. Τα ονόματα ιδιοκτησιών, που ορίζουν τά πολύγωνα του ορίου διαφέρουν και μεταξύ των δύο τοπογραφικών, αλλά κυρίως ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ από τα ονόματα της ΤΕ 9559/1970. Οι κορυφές του πολυγώνου στην ΤΕ 9559/1970 είναι 16, σε αντίθεση με τις κορυφές των πολυγώνων των τοπογραφικών με ημερομηνία 17/7/1979 που είναι 15. Ισως αυτός είναι και ο λόγος που παρά την απόφαση του κοινοτικού συμβουλίου, το συγκεκριμένο τοπογραφικό, ή τοπογραφικά, πιθανόν να υπάρχουν κι άλλα, ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ από την κοινότητα. Έχω στην διάθεσή μου συμβόλαιο συνταχθέν μετά την εν λόγω απόφαση, που ο ίδιος μελετητής σε δήλωση ν.651/77, ότι ακίνητο που σύμφωνα με το τοπογραφικό τις 17/7/1979 (αλλά και της σημερινής απόδοσης ΕΓΣΑ 87), που υπογράφει ο ίδιος, βρίσκεται "εκτός" των ορίων οικισμού, είναι άρτιο και οικοδομήσιμο ευρισκόμενο εντός των ορίων του οικισμού.
Το 2010 (με αφορμή τους Δασικούς χάρτες) εντελώς βιαστικά, παραχωρήθηκε από τον μελετητή του ΓΠΣ Χορτιάτη, ένα από τα προαναφερθέντα τοπογραφικά διαγράμματα, σε προβολική απόδοση ΕΓΣΑ 87, με διαφορετικά ονόματα και 17 σημεία πολυγώνου, για τις ανάγκες της υπηρεσίας.
Από το 2016 και μέχρι σήμερα, η ΥΔΟΜ χρησιμοποιεί την παραπάνω λανθασμένη απόδοση, ΜΟΝΟ ισχυριζόμενη μάλιστα ότι παρ όλες τις διαφορές που ανέφερα, είναι σύμφωνη με την ΤΕ 9559/1970. Η συγκεκριμένη απόδοση ΕΓΣΑ 87, έρχεται σε αντίθεση και με διάφορα τοπικά ρυμοτομικά, που έχουν δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, όπως του γυμναστηρίου, ή του γυμνασίου που φαίνεται το λανθασμένο της απόδοσης, όπου κτίσμα προ του 1923, που αποτελεί μάλιστα και όριο σύμφωνα με την ΤΕ 9559/1970, κόβεται στην μέση και μισό παραμένει "εκτος".
Σήμερα με την σύνταξη του ΤΠΣ ΔΕ Χορτιάτη θα σας παρακαλούσα να αγνοήσετε, όλες τις παραπάνω ενέργειες της ΥΔΟΜ και να αποφεύγετε, παρόμοιες "εθυμοτυπικές απεικονίσεις", που δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΝΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ, αλλά δημιουργούν ένα κακό προηγούμενο. Σύμφωνα δε και με τον ν.4759/20 άρθρο 12 παρ. 4:
"4. Το Προεδρικό Διάταγμα της παρ. 1 δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς που δημιουργήθηκαν μετά την έναρξη εφαρμογής του ν. 1337/1983 (Α’ 33) και σε οικισμούς που προϋπάρχουν του 1923, με πληθυσμό πάνω από δύο χιλιάδες (2.000) κατοίκους."
καθώς και ΠΔ 2025 ΦΕΚ 194 Δ/2025 άρθρο 1 παρ. 4α:
" 4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:
α) Με πληθυσμό άνω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, ανεξαρτήτως του χρόνου δημιουργίας τους,"